• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen in een doe-het-zelf wasbox

Wat osmose is hoef je mij niet uit te leggen, want ik ben analist ;)
Ik vroeg me alleen af of de mensen het hier wel wisten.
 
Ben dit jaar met het poets virus besmet geraakt en de buurt is het bepaald niet ontgaan.

Verleden week was er een vliegend object over mijn auto gevlogen dat zijn ontlasting wilde zien neerkomen in de schittering van mijn auto was echt een giga plek, toen ik deze aan het verwijderen was kwam de buv van langs en zei dat ze het zo zonde vond dat ze deze plek bijna had schoongemaakt ( Ik zie het al helemaal voor me met haar schuurspons) Ik heb haar op het hart gedrukt dat dat niet nodig is, dat ik een speciale poepvlek coating heb aangebracht. En vandaag kwam er een buurman uit het begin van de straat naar me toe dat ik mijn spiegels moest inklappen, want hij had in de buurt gezien dat jongens tegen spiegels aantrapten. Dit zijn gelukkig positieve reakties maar er zijn er ook die er volgens mij anders over denken.

Ik denk dat ik ook maar naar een wascabine ga, alleen om de aandacht van mijn auto een beetje af te leiden.

@iggi
Ik dacht dat je een nieuwe bus had in de parade maar hij ziet er echt goed uit voor 3,5 jaar.
 
Hahaha Poepvlek coating. Toch wat je zegt, het helpt ook wel als je vaak je auto poetst.
Tegen mij zei een buurman aan de overkant ook al, dat ik hem daar beter niet neer kon zetten omdat de kinderen vaak daar spelen met een bal.
Dat hij al een paar keer schade had gehad en van de dader natuurlijk geen spoor.
Omdat ik m'n auto veel poets en er dus blijkbaar zuinig op ben. Een andere buurvrouw zei al er toch een beetje op te letten, zo'n mooie auto en altijd goed gepoetst.
Dat zijn wel leuke reacties.
Heb je met een goedgepoetste wel nodig ook. Bij vandalen valt ie vast ook meer op :confused:
 
Leuke reacties van de omgeving... Top! Wat de rest van me denkt zal me eerlijk gezegd worst wezen... Ik ga echt niet naar een wasbox omdat de buren anders denken dat ik m'n auto te vaak was en poets in hun beleving, dat denken ze toch wel.... (zooo, alweer aan het poetsen. buurman? Nee ik ben de hond aan het trimmen, nou goed...?). }:)w

'Men' vindt hier al gauw iets vreemd hoor, dus daar moet je toch een beetje maling aan hebben. (Al denk ik wel dat ik hier beter géén witte handschoenen aan kan trekken) 8d

Wasboxen... vroeger in A'dam moest ik wel, nu kan ik het lekker thuis doen. Beter! Er is wel een hoop verschil in wasboxen, als je een goede treft kan het wel, maar dan zou ik zelf m'n shampoo meenemen (deed ik ook) en alleen naspoelen met kalkvrij water.

Die wax van hen is al helemaal vette bende, nooit doen. Shampoo is een maybe/perhaps/if... Wasbezem hoef ik hier niet uit te leggen toch...? :no

Maar goed, laatst een keer aan de andere kant v.h. land, dus even in de wasbox. Was dat 'vlekvrij naspoelen' daar dus niet het verwachte kalkvrije water, maar iets met schuim erdoor... Resultaat, een 'doffe' auto. Geen succes dus.

Beter thuis wassen. Er komt nog een thremostaatkraan in de garage, kan ik lekker met warm water aan de slag. Misschien ooit ook nog eens een ontkalker ertussen, dan ben ik helemaal klaar. :party:
 
Wel makkelijk als je een garage hebt. Ik moet zeggen, sta de boel ook wel erg nat te spuiten.
Vervelend voor de buren, we hebben hier platanen in de straat en daar vallen van die zaadbollen uit (zie hier) die weer uiteenvallen in pluizige massa. Nouja dat wordt dan nat, het koekt lekker onder je schoenen en je loopt zo alles naar binnen.
Ze hebben nog niet geklaagd hoor de buren, gaan ze ook niet doen, maar aardig is anders van me om het steeds buiten te doen.
En bespetter ook altijd wel andere auto's.
Blijft toch lastig dan.
En van de wasbox is het gewoon makkelijk dat je naar binnenscheurt, 50 cent erin stopt, spuit en klaar. Geen gesleep.
M'n nieuwe Autogeek detailingtas komt ook wel erg van pas. Het neemt wat makkelijker mee allemaal. Heb een mini-kofferbakje dus kan het er niet in laten staan allemaal.
 
Hmm, heerlijk die bomen (not). Wel mooi hoor, maar de troep die eruit valt... :confused:

In dat geval snap ik 'm wel hoor. Dat was in A'dam ook de reden dat ik naar een box ging, teveel gedoe met slangen en haspels. Plus een overactieve "milieupolitie" met het bonnenboekje in de aanslag. :(
 
Het mag hier geloof ik ook niet maar zie ook nooit pliessie in de straat. Die bomen zijn echt een drama. Ze zitten nu in dr verharingstijd zeg maar. Gister de auto gewassen, ik kon wel weer j*nken hoe die er uit zag. Heb em bewust vandaag maar niet van dichtbij bekeken. Misschien morgen maar weer even afspoelen, kan ik gelijk de velgen weer eens wassen (5e keer pas, heb de auto ook AL een week morgen).
Maar goed, het staat wel erg mooi die platanen. Woon wel in een mooie brede rustige laan en die hoge bomen, maakt het aanzicht wel mooi.
Eerst zaten er ook nog nesten in de boom bij ons voor, dan heb je echt een strontfabriek voor je deur. Gelukkig zijn ze er nu uitgehaald, de bewoners waren vertrokken en toen hadden we het volgende probleem: Een beetje storm en je had een half nest op je auto.
Hopelijk morgen post van het RDW, m'n kenteken zou binnen 5 werkdagen er moeten zijn. Exportkenteken is nog wel een week geldig maar ik klap van nieuwsgierigheid wat m'n plaat geworden is.
Ik hoop op m'n geluksgetal beginnend en eindigend op een z-3 hahaha.
 
Hoe vaak was jij de de auto wel niet :auw; al 5 x je auto of 5x je velgen gewassen binnen een week...? Ik vind auto wassen best leuk maar om dit nu zo vaak in de week te doen...haha...
Toch respect hoor! :)^
 
Zoals je eerder in dit topic kon lezen is mevrouw poets verlsaafd. :D
Naast haar zijn er nog meer ;) persoonlijk baal ik er al van dat ik mijn auto al 2 weken kwijt ben en dat ik daarom een maat maar had geholpen ;)

@ Ladybug = Ben nog even aan het nadenken hoe ik het goed moet gaan maken maar denk dat ik al wel een idee heb :idee nog voorkeuren :cool:
 
LeonDriver zei:
Zoals je eerder in dit topic kon lezen is mevrouw poets verlsaafd. :D
Naast haar zijn er nog meer ;) persoonlijk baal ik er al van dat ik mijn auto al 2 weken kwijt ben en dat ik daarom een maat maar had geholpen ;)

@ Ladybug = Ben nog even aan het nadenken hoe ik het goed moet gaan maken maar denk dat ik al wel een idee heb :idee nog voorkeuren :cool:

I know :-& en ik schaar mezelf ook wel onder de poetsverslaafden echter 5 x in de week is mij iets teveel, ik was mijn auto ook (het liefst) 1x in de week.
 
Leon Sport zei:
Hoe vaak was jij de de auto wel niet :auw; al 5 x je auto of 5x je velgen gewassen binnen een week...? Ik vind auto wassen best leuk maar om dit nu zo vaak in de week te doen...haha...
Toch respect hoor! :)^
Dank voor het respect ;) Ik heb m'n velgen nu 4x gewassen, wordt vandaag de 5e x (maar goed, daar heb ik zelf een beetje dom mee gedaan, verkeerde wax die er nog steeds niet geheel af is)
Auto pas 3x gewassen maar 1x telt eigenlijk niet, was zaterdag aan het detailen en nog niet klaar en zondag zat ie na een regenbui onder het zand. Tja dan kan je moeilijk gewoon verder waxen zonder te wassen.
Eind van de middag ga ik hem weer ff wassen. Zal vantevoren wel een foto maken, hij is weer vies met die bomen hier.
Maar hij moet even stralen want het is een speciale dag vandaag. Z'n kentekenbewijs valt net in de bus :party:
Ik hoorde de brievenbus klepperen, ik zie de tijd: 11:11 uur en ik denk, vandaag moet ie erbij zitten (22 is mn geluksgtal haha). En ja hoor! De lettercombi is GGT, en m'n meestgebruikte stopwoordje is Geen Toeval. Dus ik zeg: Gewoon Geen Toeval hahaha.

@LeonDriver Ben snel tevreden hoor, als de achterbank maar een beetje zacht is :D
 
Hahaha...je weet overal wel een positieve draai aan te geven! zal je vriend ook vast leuk vinden!
positief ingestelde mensen :)^ :D

het is altijd Kl*te wanneer je tijdens het detailen gestoord wordt door de heren/dames van boven...! kun je weer overnieuw beginnen!

Vanaf vandaag is de auto dus echt helemaal van jou ;) en je viert het met een verwenbeurt! :heart_eyes: :D hulde! gaan jullie nog samen ergens een hapje eten...?
 
M'n vriend gunt me wel een verzetje :-"

Auto is vanaf vandaag Nederlander, Duitsers hebben een persoonsgebonden kenteken (houden dus altijd dezelfde platen) dus vorige week in Duitsland is tie al op naam gezet.
Krijg je een tijdelijk kenteken (2 weken geldig)
Alleen heeft ie vanaf today dus een Nederlands kentekenbewijs. Misschien inderdaad even uiteten vanavond om het te vieren. Mc Drive dan anders kan onze Duitse adoptiekindje niet mee natuurlijk.
 
Tja, ik rij ook wel eens naar een box om hem af te spoelen. Daar kun je ook een soort van foam over de auto spuiten (schuimlans) maar dat is dus echt iets wat je beter ook niet kan doen? De borstel gebruik ik in ieder geval niet...:)

Bij mij in de straat is het ook lastig wassen....tis een winkelstraat. Bij mij aan de achterkant is wel een perfecte wasplaats, maar daar staan altijd de auto's van de winkeliers...dus alleen als de winkels dicht zijn kan ik daar rustig wassen...:)
 
Leon Sport zei:
Ik ken de procedure;)
Mc Drive zal ie vast leuk vinden! kan ie mooi happen naar de baas :D
Dat doet ie natuurlijk niet.
We zijn ook pas 3x met em naar de Mc Drive geweest. Niet dat ik zo dol ben op de Mac maar tis wel lekker, je eigen terrasje op wielen mee.

@DOV: Slecht de foamlans of je weet het niet?

Ik wil eigenlijk gewoon even gewoonte van maken om 2 of 3x per week daar even af te spoelen. Auto wordt hier gewoon erg vies voor de deur en op zich is even afspuiten niet veel werk.