• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen in het donker; Scangrip Multimatch & I match

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.378
193
Utrecht
De dagen worden weer wat korter en dat betekent dat er minder tijd over blijft om met onze hobby bezig te zijn. Mede daarom heb ik onlangs wat verlicht aangeschaft in de vorm van:

- Scangrip Multimatch 2
- Scangrip I-match 2

De hoofdlamp vind ik erg handig voor het interieur. Afgelopen week heb ik hem gebruikt om in het donker nog wat aan het interieur te doen en dat ging prima. Vandaag stond ik door de regen noodgedwongen onder de carport en ik doordat het daar een stuk minder licht is kwam de hoofdlamp wederom van pas en had ik overal goed zicht op, ook onder bijvoorbeeld de stoelen waar ik anders niet zo veel zo zien.

Het interieur is natuurlijk 1 ding, ik vroeg me ook af of ik met deze twee lampen een auto zou kunnen wassen, dus dat heb ik zojuist getest. Het lijdend voorwerp was de auto van mijn buurman die ik af en toe onder handen neem. Ik heb geen uitgebreide foto's of video's gemaakt, maar ik wilde toch even laten weten hoe het ging en of het voor herhaling vatbaar is.

Ik ben begonnen met wassen toen het aan het schemeren was en halverwege de wasbeurt was donker. Het was goed te doen, maar ik zou het alleen doen als je de auto goed kent, zodat je niet zo snel een stukje mist en je een vaste routine hebt. Eén groot voordeel is wel dat je voor de verandering géén haast hoeft te maken om kalkvlekken te voorkomen. Aan de andere kant was er wel wat dauw, maar dat lijkt me geen probleem. Het is alleen lastig om de auto kurkdroog te krijgen als je niet binnen of overdekt kan drogen. Daarnaast zie je in het donker met een lamp erop werkelijke elke kras die op de auto zit, dus als je daar niet tegen kan dan zou ik overdag blijven was ;)

Hieronder nog wat foto's van de opstelling en de hoeveelheid licht.
 
20170930_195445.jpg
20170930_195457.jpg
20170930_195514.jpg
 
Nog niet ;). De buren links van ons hebben nu een feestje, dus die hadden geen reden om te klagen, de buren gelijk achter ons houden ook erg van hun auto's en die help ik ook wel eens met polijsten o.i.d. en de buurman van wie de auto is heeft natuurlijk helemaal geen reden om te klagen!

Dat gezegd hebbende, de buurman linksachter is altijd aan het zeiken over van alles en nog wat, dus met hem hou ik ook geen rekening meer.
 
@nicknameless : bij de Nova 3k kan je geen verschillende lichtkleuren instellen. Mis je dat niet bij het polijsten, bijvoorbeeld van lichter gekleurde wagens ? Of gebruik je daar dan andere lampen voor en is de Nova 3k vooral bedoeld om in het donker te kunnen wassen ?