• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met afwasprodukt, waarom is dat slecht?

Er schijnen allemaal additieven en elementen in dreft te zitten die slecht zijn voor je lak/plastic delen.

Al heb ik in alle jaren dat ik dreft heb gebruikt bij mijn bijbaantje van vroeger nog nooit gelakte of plastic delen gezien die aangetast waren door overmatig gebruik van dit afwasmiddel.

En geloof me, ik gebruikte het overal voor.
 
Ik was auto's ook nog wel eens met Dreft, maar alleen als ik daarna ga polijsten. Tevens was ik ze eerst met een goede shampoo. Voor die ene keer doet Dreft voor mij dan wat het moet doen: waxlagen strippen. Daarna meteen overmatig spoelen en uiteraard de lak polijsten, voeden en verzegelen. Ik denk dat het voor dergelijk gebruik niet echt kwaad kan, vooral omdat je daarna de lak meteen weer voeding geeft. Als je ziet hoe snel je een goede, verse waxlaag eraf hebt dan weet je dat het geen aanrader is voor je wekelijkse wasbeurtje. Ik vraag me trouwens wel af of de wasmiddelen in wasboxen of wasstraten heel veel beter zijn, want ook die strippen een complete waxlaag er zo vanaf.
 
Dat is ook zo maar of het een mooi resultaat geeft met jif weet ik niet zo zeker
maar dan zou je ook kunnen zeggen spuit je auto in met remmenreiniger dan is je auto ook van zn waxlaag af.

Dreft is daarintegen een goed product naar mijn mening om normaal tijdens het wassen van je (oude) waxlaag af te komen.
En ik gebruik het altijd in combinatie met mijn auto shampoo van poorboys slicky luds geloof ik
 
Je kan ook polijsten met Jif. Bevat ook schuur middel. Ik zou zeggen gebruik de dingen waar ze voor bedoelt zijn.

Tandpasta om te finishen na de Jif is ook fijn :p

Zonder ongein: pro's zoals Larry Kosilla en Kevin Brown gebruiken ook afwasmiddel om van waxlagen af te komen en raden dit zelfs aan als voorbereiding op een full detail. Lijkt me niet dat het dan zo slecht voor de lak kan zijn. Uiteraard wel alleen als voorbereiding en na de auto eerst met een goede shampoo van alle potentieel krassende vervuiling te hebben ontdaan. Daarna de lak en belangrijker nog de trims weer voeden.

Welk product is dan wel aan te raden om de lak van wax te strippen als volgens sommigen hier Dreft zo slecht is? Meeste shampoo's zijn juist zo geformuleerd dat ze de waxlaag niet aanvreten.
 
Wax strip je sowieso niet met een shampoo. Ook geen overdosis. Als ik een wax zou willen aanbrengen op een auto waarvan bekend is dat hier al iets van een LSP op zit, dan pak ik de machine en een finishing combi. :p

Een cleaner zou ook flink de boel aantasten, maar die zou ik net zo goed met mijn DAP aanbrengen, dus kan ik net zo goed die finishing combi pakken. :D



Greetz
 
Wie kent deze nog?

image.jpeg


:p
 
Alleen ben je dan anderhalf uur bezig terwijl je met een wasbeurtje op 10 minuten klaar bent

Zoals ik al zei, een shampoo en zelfs Dreft verwijdert niet 100% een bestaande LSP.

Ik heb vorig jaar, met de WinterPrep de 476s aangebracht en die loopt nu op zijn eind. Heb recent de auto met Dreft gefoamed en gewassen, maar ondanks dat dit de minimaal aanwezige wax flink heeft aangetast, is het niet helemaal weg.

Wanneer je met bijv. een DAP + iets simpels als Foam Wit + Finale de boel even polijst, dan weetje het zeker en dit kost echt geen 1,5 uur. Als je dan toch onderhoud/refresh doet op een gedetailde auto, dan is een finishing combi wel de kwaliteit die je mag verwachten van een detailer.

Moet trouwens ook zeggen dat ik zelf nog nooit een auto in onderhoud heb gedaan zonder te finishen en alleen flink te wassen.
 
@Istnogferarie Je bedoelt Nanolex prewash.

De startpost van dit topic vind ik echt bizar: enerzijds een stuiver besparen door de auto met Dreft te wassen, en vervolgens een knaak uitgeven om na iedere wasbeurt met Meguiar's aan de slag te gaan. Ik ben bang dat de fillers van Meguiar's de echte staat van de lak verhullen.