Volg de video hieronder om te zien hoe je onze site als webapp op je startscherm installeert.
Let op: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Carclean.com - The Car Care Shop
Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.
Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.
Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
Advies op maat door vakkundige medewerkers
Ongekend groot assortiment
Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Toch al meerdere wasjes gedaan, op meerdere auto's en tot op heden nog steeds tevreden met het resultaat. Geen waskrassen zichtbaar na de wasbeurt en een schone droogdoek achteraf, t werkt dus echt wel
Ben opgegroeid met de 2-emmer was methode (beide incl gritguard) dus geeft deze manier van ONR wassen ergens toch hier lichte kortsluiting.
Alsof je met je wasmitt ineens terug in je wasemmer kan... en beter ook weer een spons moet gaan gebruiken.
Koekoek.. is even alsof je een nare detailing-droom moet verwerken..
Of dat ik met mijn 50+ op dit gebied enorm achterlop. Dan nog.. geen spoelemmer..
rinsless wil niet zeggen dat je niet eerst je auto met foam en hoge druk moet aanpakken. Ik ga altijd naar de wasbox en neem de auto grondig onder handen met hoge druk. Daarna was ik de auto in de wasbox met één emmer en grid guard.
Toch al meerdere wasjes gedaan, op meerdere auto's en tot op heden nog steeds tevreden met het resultaat. Geen waskrassen zichtbaar na de wasbeurt en een schone droogdoek achteraf, t werkt dus echt wel
Ik doe toch ook wel vaak een rinsless wash...super makkelijk. Ik gebruik wel van die speciale sponzen die het vuil makkelijk los laten. Ik wrijf er over de grid guard mee en ze is proper, een emmer rinsless met allemaal doekjes vind ik echt niet te doen.
Hier een filmpje van de Rag Company welke een soapwash met een rinseless wash vergelijkt. Net als Pan the Organizer doen ze niet van te voren afspuiten.
YouTube 13 minuten:
Het hoeft ook geen 2de emmer te zijn. Een goede grid guard is wel een must imo. Het vuil zakt onder de grid guard, maar door met de spons in de emmer te gaan wordt het bezinksel weer opgegooid. Een grid guard van een bepaald merk waar ik het niet zo voor heb voorkomt dit wel maximaal. Ik zorg allesinds wel dat mijn spons vrij is van zichtbaar vuil...onzichtbaar vuil...tja. Ik moet wel zeggen dat mijn lak er nog steeds goed uitziet, ik heb wel het geluk dat de washbox op 100m van mijn deur is. Gewoon met de hd het grootste vuil afspuiten, naar huis rijden en een rinsless wash doen. Als mijn auto echt vuil is en ik heb zin, dan is het heel de boel buitenzetten en een volledige beurt geven en ben ik een paar uur bezig. Dus voor mij is een rinsless wash ideaal om de auto te wassen als hij nog niet te vuil is.
In mijn geval wil ik het gaan gebruiken voor onze oldtimer die 90% van het jaar in een garage staat.
Die is in showroomstaat, altijd al geweest sinds 1982 dus echt een lifetime garagequeen.
Echt vuil is ie dus nooit, meer stof en wat rommel van die paar honderd kilometer per jaar.
Heb al RRW en MF doeken ervoor in huis, nu nog de tijd/energie om het eens te gaan doen.. dan kan ik best wel 'om' zijn.
Het is ook dat het lekker soppen met shampoo, spoelen en drogen altijd iets van therapeutische voldoening geeft.
Daar is een rinsless wash perfect voor. Ik gebruik geen doeken maar bv the big red sponge of de zwarte van The Rag Company of nu de nieuwe in rood/zwart van DIY.