• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Wassen zoals Jan

@Zoranurai ik gebruik het in de winter ook als voorwas en werkt echt goed. Ik spray het de auto in, even laten trekken en afspoelen. Vervolgens spray ik terug de auto in met de rinsless en dan was ik de auto met de rinsless. Achteraf afdrogen en ik maak veel minder krasjes in de winter dan met foamen en shampoo.
Ik zweer erbij.
Ja dat snap ik, maar ik bedoel dus een voorwas zonder afspoelen. Want anders kan je net zo goed een echte prewash gebruiken

• Leuk
Reacties: Jansen
Dat was ook mijn gedachte @Zoranurai! Ik heb wel een aantal keer een auto gewassen met alleen een emmer doeken en ONR. Dit was een zwarte auto waarbij ik de motorkap een orange peel behandeling had gegeven, dus je zag echt alles. Eindstand was dat ik na die 3-4 keer wassen geen waskrassen heb kunnen ontdekken in de motorkap. Toch zou ik dat niet zo snel meer doen, al is het alleen maar omdat er zoveel zooi in je doeken/washandschoenen terecht komt en het niet veiliger kan zijn dan eerst een prewash toepassen. En het is voor mij een kleine moeite om naar de wasbox te rijden.

Mij gaat het niet zozeer om het niet te moeten afspoelen, maar meer omdat de rinsless het vuil beter omkapselt dan shampoo en zo minder krassen veroorzaakt.
Nu pas ik meer het hybride systeem toe omdat de auto in de zomer zo vuil niet wordt. Ik foam, spoel en was met rinseless.
Als ik veel tijd heb dan foam, spoel, was ik met shampoo, spoel ik en droog ik met een drying aid.

@Matsu ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik rinseless opspuit, laat werken en dan afspoel heb ik een slechter resultaat dan bij het gebruik van een “normale” prewash als bh touchless oid.
Wel moet ik zeggen dat de wash daarna (ik gebruik koch rrw met ultra black spons) eigenlijk erg fijn gaat en geen extra krassen heb kunnen ontdekken.

Als je naar de hoeveelheid middel kijkt, rinseless is verdunbaar tot 256:1 en kost iets van €18-20/L. Shampoo kan oplopen tot 500:1 of hoger