• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasstraat beter dan handwassen?

Een oud onderzoek en het is duidelijk geschreven om de wasstraat te promoten dus objectief is het al helemaal niet.
Met andere woorden, waardeloos :D
 
om de praktijk goed na te doen paar keer de spons laten vallen in het zand... rofl

krijg je het effect van de swirl 3000 die bij de dap clinic wordt gebruikt door Tim om swirls te maken in de lak. ;)

wat een nutteloos test..
iedereen weet dat een auto die nooit door de wasstraat is geweest en altijd correct is behandeld de lak veel mooier is.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Methode van mijn overbuurvrouw: emmer met water over de auto gooien (liefst uit de regenton) en vervolgens met de vloertrekker de auto ''wassen''.


ehhmm even een vraagje van mijn kant.
Wat is het probleem om water uit de regenton te gebruiken??
Ik doe dit zelf namelijk ook, anders wordt de water rekening wel erg hoog denk ik.
Wel zie ik hier wel eens iemand zijn auto met sloot water wassen dat lijkt mij dan weer iets te enthousiast.


GRTZ

Walter
 
Als het regenwater helemaal zuiver is, is er geen probleem. Maar meestal bouwen zuren zich wat op in zo'n ton. Even pH meten dus.

En de kosten van water valt mee, voor 1000 liter water betaal je € 1,20 ofzo. Per wasbeurt van een auto gebruik je denk ik 150 liter water dus iets van € 0,18
 
ah weer wat geleerd.
Alleen zolang ik geen ph meter heb blijf ik dit water gewoon gebruiken, het gebruik is bij mij toch gecombineerd half leiding water half regenton water.

THNX
 
Looks legit inderdaad..:-"

Toen ik dit in de 3e alinea las had ik wel genoeg gezien: "De auto was steeds erg vuil en er is weinig water gebruikt tijdens het wassen."

Lijkt me ook een gouden regel om een goed schoon en krasvrij resultaat te mogen verwachten..
 
WalterB zei:
ehhmm even een vraagje van mijn kant.
Wat is het probleem om water uit de regenton te gebruiken??
Ik doe dit zelf namelijk ook, anders wordt de water rekening wel erg hoog denk ik.
Wel zie ik hier wel eens iemand zijn auto met sloot water wassen dat lijkt mij dan weer iets te enthousiast.


GRTZ

Walter

Alle rotzooi dat in de lucht zit (stof, zanddeeltjes etc) zit erin, tevens alle rotzooi van het dak en de dakgoot komt ook in het regenwater. Dat wil ik niet op mijn wagens hebben. Behalve als het is gefilterd. Wij hebben een wel achter het huis, het water is kristalhelder, maar bevat zeer hoge concentraties ijzer. Kan helaas ook niet gebruikt worden voor de wagens. Vlekt als een bezetene.
 
oewww had er geen flauw benul van dat er zoveel rotzooi in de regenton kon zitten.
Filteren lijkt mij ook niet echt een optie.
Gaat denk toch maar overstappen op 100 % kraan water.
hhhmmm en ik altijd maar denken dat regenwater vrij "schoon" was.

THNX

Walter
 
Heb hier ook een regenton 5000l wou hem ook gebruiken voor wagen .
bij mij zit een ''vuil''filter tussen ..en op de pomp achter de filter zit een kraantje dus dacht deze te gebruiken
Nu wou ik hier een koppeling op plaatsen en wou het lukken dat op de kraan ook een stukje zit met een heel fijn gaas (gelukkig)
Toen ik deze eraf draaide stond ik versteld hoeveel fijn zand er nog achter zat ....daarom dat dat de regenton voor mij geen optie gaat worden ''enkel voor de planten dus :confused:
Was aant denken aan een beter filtersysteem....of een ontkalker op leidingwater
 
De buurvrouw van 2 huizen verderop was een tijd terug de caravan en de auto met de tuinveger aan het schoonmaken...
 
Paulus de Boskabouter zei:
het water is kristalhelder, maar bevat zeer hoge concentraties ijzer. Kan helaas ook niet gebruikt worden voor de wagens. Vlekt als een bezetene.

Wij hebben hier een grondwater pomp, om bv de tuin te besproeien en de wc's mee door te spoelen. Dit water bevat minder kalk dan leidingwater maar wel heel veel ijzer.

Thx voor de tip, ik hou het dan maar bij leidingwater
 
heb zelfs ervaren met een bedrijfsauto dat er tussen de laatste 3 programma's van een grotere wasstraatketen geen verschil zit. de onderkant word ten alle tijden gedaan, en de wax is ook altijd hetzelfde.

wat overigens niet eens echte wax is, is alleen een droogversneller zodat de blazers de boel makkelijker droog krijgen:-"
 
streamline zei:
heb zelfs ervaren met een bedrijfsauto dat er tussen de laatste 3 programma's van een grotere wasstraatketen geen verschil zit. de onderkant word ten alle tijden gedaan, en de wax is ook altijd hetzelfde.

wat overigens niet eens echte wax is, is alleen een droogversneller zodat de blazers de boel makkelijker droog krijgen:-"


droogversneller?? :confused:

is gewoon een vettig laag onder de noemer "wax"

en bedrijfsauto.. dan niet zuinig daarmee omgaan? :broken_heart:
 
ja, het zorgt ervoor het water druppels vormt, dus dus makkelijker van de auto loopt/weggeblazen wordt.
en het is natuurlijk ook een mooi stukje psychologie voor de wasstraatklant ;)
en dat droogversneller staat overigens gewoon vermeld op de jerrycan waar het wondermiddel inzit.

het waren geen vaste auto's voor mij, hield het wel schoon, maar om er moeite in te steken had toch geen zin aangezien de vaste berijders er ook niet naar om keken.

en de ene was een transporter die al dof was,
de ander was een LT met een meubelbak, dus die was een beetje aan de grote kant om met je mittje te doen.
 
Dit onderwerp en rapport is inderdaad al eens eerder voorbij gekomen.
Op de genoemde universiteit is niets van dit onderzoek terug te vinden.
Veel wasstraten zijn lid van/aangesloten bij de Bovag (= betalen contributie aan Bovag).
Aardig dat Bovag wat doet voor zijn leden…