• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasstraat beter dan handwassen?

Ferry82

Detailing addict
27 jan 2012
110
65
Volgens dit onderzoek wel:

http://www.dulfinarium.nl/bestanden/was.pdf

Graag discussie hierover vond het opmerkelijk en niet echt geloofwaardig....
 
de auto's die ik gedaan heb van mensen die steeds naar een "goede" carwash gingen, vertelden toch andere verhalen. Trouwens wie van ons wast er z'n wagen nog met een spons?
Als je na één wasbeurt met de hand al bijna je blanke laklaag kwijtspeelt...dan wil ik die manier van wassen en de bijhorende "spons" wel eens zien :-"
 
Er staat toch duidelijk dat de "handwassers" niet genoeg water gebruiken....

De meesten hier doen : foamen , afspoelen , 2EM , ECHTE wax , enz...

En dan spreek ik nog niet over alle plastic die mooi van kleur veranderd in de was-kras-straat !
 
Waarschijnlijk hebben ze de test gedaan met een schuurspons :D

Toch raar dat ze tot die conclusie zijn gekomen en het niet met een serieuse handwas beurt hebben vergeleken.
 
Ik kan 'm nou niet echt betrouwbaar vinden.
Sowieso door de manier van hoe 't geschreven is al niet.
 
Ik zie ook nergens een bronvermelding naar dat onderzoek door de Technische Universiteit van München.
Wel een sponsorplaatje van BOVAG.

Voor mij van weinig waarde ...
 
Laatst zei iemand tegen me: "Ik heb nu het duurste wasprogramma met wax genomen, en hij glimt nu echt mooi." ... :-" Ik antwoordde dat die wax er bij de eerste regenbui af is en die voortaan het goedkoopste programma moet nemen. De meeste mensen hebben geen tijd om met de hand te wassen. Ik zie ook weleens auto's met vegen rijden, die zijn dan waarschijnlijk half met de wasboxborstel gedaan.
 
Vraag me af of zo'n wasstraat nog krasvrij is, wanneer er net voor je zo'n dikke landrover extreem smerig erin is geweest.
Rij je daar met je bolide achteraan, kan nooit goed zijn..

Laat staan die "droog" lappen op het laatst..

Ja, ik ging vroeger ook door de wasstraat ,^^
 
Dat er in een wasstraat meer water gebruikt wordt dan met een handwas geloof ik wel en meer water is natuurlijk niet verkeerd. Maar ik mis in bovenstaand verhaal een microscopische opname van die borstel en doeken met dat "speciale" profiel. Benieuwd of dat ook vol zit met allerlei straatvuil.
 
Hoe vaker u de auto met de hand wast, hoe meer krasjes in de lak ontstaan. Alleen met een
heel goede wax, die de krasjes opvult, kunt u de lak weer laten glanzen.

Dan ben je toch klaar..... haha prachtig onderzoek
 
jjonkie zei:
Dan ben je toch klaar..... haha prachtig onderzoek
Exact mijn gedacht! (misschien bedoelen ze producten met vééééél fillers die er bij de eerste regenbui uitregenen?)

Trouwens, als ze bedoelen dat je 1/10 van je blanke lak wegneemt per wasbeurt, dan wil dat zeggen dat de meesten hier na een goeie 2 maanden geen blanke lak meer op hun voiture hebben? Goe gelachen!
Wel schandalig dat dit voor waarheid op een site wordt gezet zogezegd nav een onderzoek door de "technische universiteit van Munchen". (bestaat die wel?)


edit : de Technische Universität München bestaat echt ... www.tum.de
 
Het is inderdaad een oud, onjuist en zeer achterhaald onderzoek.

Met de juiste wasmethode en de juiste producten, werk je met de hand veel veiliger. Maar was je met een sponsje, 1 emmer en een slechte shampoo, dan zal de wasstraat vast beter kunnen zijn. ;)
 
vast wel....


moet overigens wel altijd in mezelf lachen als ik dan de "buurman" in de wasbox met die borstel flink over de lak zie gaan!

onder het mom" maar ik ga niet door de wasstraat"

een vriendin van mijn vriendin heeft dat motto ook, wanneer je dan verteld dat de voorganger lekker zijn 4x4 heeft gedaan na het off-road rijden zegt ze:

dat spoelt wel uit die borstel.

dan nog geeneens over die harde haren gehad!

heerlijk.
 
Afgelopen week nog een voorbeeld van uitstekend hand-wassen gezien:
Oudere man, half emmertje water, met een oud geel keukendoekje. Was op die manier bezig zijn autootje weer schoon te krijgen...

Geen tuinslang, niks...
De fles Dreft ontbrak maar net, maar ik weet niet wat er in dat emmertje zat...:-"






meuh
 
Wat ik echt schandalig vind is die droogtrekker die onder andere door Autoglym (!!!) (Hi Tech Flexi Water Blade
) wordt verkocht. 1 zandkorrel en je hebt een kras over je hele motorkap...
 
kootje zei:
De fles Dreft ontbrak maar net, maar ik weet niet wat er in dat emmertje zat...

De kans is groot dat er alleen warm water in zat, veel mensen zijn nog steeds ervan overtuigd dat je een auto prima met alleen warm water kunt wassen.
 
Methode van mijn overbuurvrouw: emmer met water over de auto gooien (liefst uit de regenton) en vervolgens met de vloertrekker de auto ''wassen''.