• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat bij te bestellen?

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Ik ben reeds in het bezit van de volgende produkten:

Meguair's:
Paint Cleaner
System Polish
All Wheel Cleaner
NTX Tech Wax
NXT Spray Wx
Car Wash Shampoo NXT
Scratch X (zonde van het geld)
Quik Clay System
Trim detailer
Engine Dressing

Poor Boys:
SSR1
SSR2.5

Monello Raffini Polish Kit

Om het detailen nog wat leuker en gemakkelijker te maken heb ik ook
- DAP500
- Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher

Aangezien mijn klei op is en ik wat MF's te kort kom wil ik weer het e.e.a. gaan bestellen

De volgende produkten wil ik sowieso bestellen:
- PB Blackhole
- PB APC
- Wolfgang tire gel

Welke produkten mis ik nog? PB-exp? Collinite 845? Welke klei i.c.m. met PB Spray en Wipe?Welke produkt voor het vewijderen van kamikaze muggen? Welk produkt om te finishen na een snelle wasbeurt?

Ik heb het forum doorgelezen, maar ondanks de gigantische hoeveelheid aan info kan ik mijn bestellijstje niet volledig krijgen.

Ik heb onlang de Bug-squash bij een bestelling gehad, al 3 keer gebruikt. Top goedje!

Voor het wassen de neus en de spiegels ff ingeneveld met Bug-squash, en gewoon bovenaan beginnen met wassen.
Tijdens het wassen kan de BS mooi licht intrekken (NIET laten opdrogen!) en je wast er gewoon overheen.

Ik heb de kleine fles gehad, en een goeie sprayer erbij, werkt perfect.

Ik heb hem alleen nog maar puur gebruikt, maar naar het schijnt kun je hem ook verdunnen voor lichtere vervuiling. Wellicht dat anderen daar meer van weten (mengverhoudingen enz).

Leuke waxen, tja de Poorboys Natty's Wax doet het prima, en zelf heb ik de Collinite 845 en 915 ook.

Alle 3 fijne waxen, alleen de 915 is ff opletten met de kuurtijd (intrekken), niet te lang laten zitten, want dan is het zweten om uit te poetsen. Verder vind ik het een hele mooie wax, voelt lekker glad aan, en lekker waterafstotend.

Bug Squash is een mooi product. Je kan het verdunnen tot 1:3 dan werkt het voor mij nog perfect en gebruik je een stuk minder product.

ik vond ook trim restorer wel een hele lekkere,
voor klei kan je kijken naar de poorboys poly elastic (daar zit een handig opberg bakje bij)

je kan kijken voor een goede shampoo (born to be mild)
een goede belgenborstel (daytona speedmaster)
een goede velgenreiniger (bilberry safe)
een dodo wax (voor de kleur van je auto)
iets in de trend van qd+

je zit trouwens wel met een luxe probleem moet ik eerlijk zeggen:lol

hahaha luxe probleem? Dat valt wel mee.:lol

Ik wil er graag nog wat produkten (uitbreiding) bij hem en vraag jullie ervaring (en gelukkig krijg ik die ook)

Hoe meer info hoe beter. Heb nog maar 3 auto's gedaan en er staan er alweer 4 op de lijst...

Begin het naast mijn andere hobby's als een echte hobby te zien...dus wil goede spullen.

Ben ook aan het rond kijken voor een extractor. Vind hem wat aan de prijs....maar dit is geen onderwerp om hier te bespreken.

Nu weer on-topic: kom maar op met jullie adviezen :-"
Welke produkten mis ik nog? PB-exp? Collinite 845? Welke klei i.c.m. met PB Spray en Wipe?Welke produkt voor het vewijderen van kamikaze muggen? Welk produkt om te
finishen na een snelle wasbeurt?

beest23 zei:
Welke produkten mis ik nog? PB-exp? Collinite 845? Welke klei i.c.m. met PB Spray en Wipe?Welke produkt voor het vewijderen van kamikaze muggen? Welk produkt om te finishen na een snelle wasbeurt?

Als je goed had gelezen had je de antwoorden al kunnen zien. Ook staan er vaak gebruikersreviews in de webwinkel of het forum; neem de tijd om alles een keer door te nemen.
- er is al wat gezegd over waxen (dodo, collinite, Natty's) KLIK HIER OF KLIK HIER
LEZEN
NOG MEER LEZEN
- kamikazemuggen verwijderen met b.v. Bugsquash KLIK HIER
- finishen na een wasbeurt: iets zoals QD+ van Poorboys KLIK HIER

Er was nog niets gezegd over welk klei met spray&wipe: het is niet de vraag welke klei met welke detailer, maar welke klei voor je auto (de meeste quickdetailers kan je mee kleien). Antwoord: heel simpel door te beginnen met een milde klei. Welke Klei? Maakt ook geen r*k uit: bijna alle klei komt uit dezelfde fabrieken omgeacht merk/type. Tip: Poorboys in een handig doosje KLIK HIER of Carclean klei (iets goedkoper)

En even bellen met Carclean op 010-2661050 of gebruik de Carclean chatservice CHATTEN

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties:

De volgende bestelling:
- PB BugSquash
- PB Quick detailer + PB Elestic Clay (goede combi?????)
- PB Natural Look
- Shining Monkey D-spec Fabric

Nu alleen nog ff achter een goede wax aan.

Wat bedoel je precies met PB Quick detailer (voor bij de PB klei)?
Spray&Wipe toevallig? In dat geval :-)^ (is 1:1 te verdunnen voor bij kleien)
Als je QD+ bedoelt: da's mijns insziens niet geschikt om mee te kleien

als je hem enkel om te kleien gebruikt, en je hebt nog ergens een lege sprayfles..

zou ik je graag deze willen aanraden: born slippy (klik)

ik gebruik als wax graag collinite 845, is snel en makkelijk aan te brengen, met 1 fles doe je heel lang.
glanst gewoon goed (grootste gedeelte zit in de voorbereiding)
en blijft lang (heeel lang) zitten

Pfff.....soms zijn keuzes maken best lastig.:lol

Ben nu tot het volgende gekomen
- Collinite 845
- PB BugSquash
- PB Quick detailer
- PB Elestic Clay
- PB Spray & Wipe
- PB Natural Look
- Shining Monkey D-spec Fabric
- PB Blackhole
- PB White Diamond
- PB APC
- Wolfgang tire gel

Krijg overigens wel het idee dat ik na deze bestelling een aantal produkten dubbel heb.

Volgens mij zijn deze produkten wat overbodig geworden(zie eerst post). Of heb ik het mis?
- meg. Paint Cleaner
- meg. System Polish
- meg. NTX Tech Wax
- meg. NXT Spray Wx
- meg. Scratch X

de paintcleaner kan je later nog een keer gebruiken als je je auto wil gaan doen, maar niet wil/hoeft te polijsten.

Met de rest kan je auto's doen voor anderen; misschien verdien je er nog wat mee :-d

De planning is inderdaad om auto's van andere te gaan doen. En uiteraard krijgen ze dan een klein :rules.

Maar ik ken mezelf, ik wil op die andere auto's ook perfect behandelen.

Zijn die produkten dubbel?