• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen jullie met de oude waxen?

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
43
Zoals de titel zegt heb ik best nog wat oude "waxen" en co staan die ik voorheen gebruikte.
Denk hierbij maar aan de Turtle Wax Groene en Blauwe variant, heb nog een Honda Polish staan (zonder korrel) en nog een Meg's Body Scrub Paint Cleaner.

Mijn auto is een BMW E90 in de klaur Aktis. Graag jullie advies, hieronder staat wat ik wil aanschaffen. (in stappen)

Met wintervelgen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En met de zomervelgen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De producten die ik denk nodig te hebben voor mijn (parelmoer) kleur zilver:

PB Professional Polish
PB White Diamond
PB EXP Pure Sealant
PB Polish with 100% Carnauba Wax

Suggesties zijn welkom, ik neem aan dat ik deze zowel machinaal als handmatig kan aanbrengen?

Daarnaast komt de Dap/V2 met:
PB SSR1
PB SSR2,5

Ook hier, weer het goede advies welkom!

Oude spullen weggeven aan familie of vage kennissen ofzo :-d

[edit] Je kunt er natuurlijk ook de behuizing van rolluiken mee doen ofzo ;)

Wil je de PB EXP Pure Sealant gaan combineren met de PB Polish with 100% Carnauba Wax?
Dat lijkt me namelijk geen prettige combi.

Dat zeker.
Als je een sealant (EX-P) met een wax wilt combineren, zou je de sealant 'onderop' moeten doen voor goede hechting met de lak.
Daarna een wax (hoeft niet, maar veel mensen doen dat wel). Probleem met de Polish with Carnauba is dat het een polish is en dus aan je EX-P gaat knabbelen.
De Natty's is een pure wax, dus dat gaat prima. De Natty's is leuk om eens te beginnen. Makkelijk verwerkbaar en niet zo duur.

Lees trouwens maar eens flink wat door op het forum, voordat je gaat bestellen. Of neem eens contact op met Carclean zelf.
Dan kun je eens kijken of dit voor jou (voorlopig) leuke producten zijn of dat je gelijk een stapje hoger wilt. Succes.

Mooie BMW trouwens. Dat soort grijstinten vind ik persoonlijk wel mooi.

Mee eens, verruil de polish+100% eens voor een wax ( bv natty's white )

De ProfPolish kan je er bij doen, zou voor de Raffini kit gaan ipv de SSR. Dan heb je de ipv SSR1 de finale en schijnt toch net ff wat mooier te finishen. ( en denk dat je de PP dan niet nodig hebt )
Je krijgt er de juiste pads bij dus wat dat betreft ben je voor machinaal "klaar" .

Resume:
Mezzo >> Finale >> White Diamond >> EXP >> Natty's white

Voor de rest kan je gluren bij de Handleidingen & Tutorial sectie ivm wassen / drogen / kleien etcetc

Wat betreft de huidige middelen >> je bent nu hier dus wil je stapje hoger op de poetsladder, dus maak je financieel minder bedeelde buurman blij en stap over :)

edit: je was al op de goede weg geholpen door soeper

De poorboys produkten zijn zeker een goede keuze.
Voor de wax moet je ook eens https://www.Carclean.com/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO-915_100812 proberen.
Een superwax die zeer lang blijft zitten.
Een mooie beemer:cool
zeer mooie kleur!

Down Town zei:
PB Professional Polish
PB White Diamond
PB EXP Pure Sealant
PB Polish with 100% Carnauba Wax

Kan allemaal met de machine aangebracht worden. Maar de laatste stap zou ik vervangen door iets anders, in de polish met wax zit ook een cleaner. Het is meer een All In One (AIO), reinigt, voedt en beschermt. Dit als laatste stap zou dus je laag Ex-P gewoon te niet doen.
Ik zou dus ook eerder kijken voor een pure wax, Natty's zou een goede keuze zijn. Wil je iets exclusievers, dan kan je eens kijken in het Dodo juice gamma.

Down Town zei:
Daarnaast komt de Dap/V2 met:
PB SSR1
PB SSR2,5

Hier zou ik gaan voor het DAP + Monello pakket, voordelig en compleet. Als je dan toch gaat polijsten kan je de Proffesional Polish ook weg laten.

Vergeet ook niet een klei-kitje aan te schaffen, een belangrijke stap.

Dank u mijn experten. :-)^

Dus als ik het goed begrijp voor de body:

Dus na het wassen en kleien. (heb dit al meerder malen gedaan)

Stap 1: Monello Raffini Mezzo Polish >> Finale >> White Diamond >> EXP >> Natty's white
Stap 2: Monello Raffini Finale Finishing Polish
Stap 3: Poorboy's White Diamond
Stap 4: Poorboy's EXP Sealant
Stap 5: Natty's White Wax of Collinite nr. 915?

Stap 1 tem. 4 machinaal, stap 5 manueel?

Graag nog wat advies.w^^w

ik vind vloeibaar heerlijk met de dap, en heb ook het gevoel dat ik veel minder product gebruikt..

pastewax, ook zachte (zymol is heeel zacht) krijg ik er zelf niet netjes op met de dap.
maar dat is puur op mijn techniek (of gebrek daaraan) te weiten

Zo ben ik terug gegaan naar enkel met de hand aan het werk. Dap toendertijd verkocht.

Vindt ik weer veel fijner! En wat betreft het polijsten, dan laat ik dat wel eens door iemand doen.

(Volgt binnenkort een "FryslânDetailingDay" topic op het forum :lol

Mijn oude spullen houd ik voor de fiets , de koelkast en ......
Turtle reinigt op zich ook best aardig, dus die komt wel op
Ik heb mijn velgdoppen op de wintervelgen ook met de oude spullen gedaan.

Hans

:ja goed idee jeroen!
paar mensen regelen, en even binnen een dagje die alfa doen!:-)^

ik wil je iig best bijstaan! :cool