• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat en hoe met kunstof autodelen ?

klankie

Detailing rookie
24 mei 2008
90
0
beste detailers

is voor mij al weer een tydje geleden dat ik hier op het forum een bericht cq reactie plaats , maar ben er nog wel

nu zit ik met het volgende
ik moet a.s weekend een nissan gtr doen 8-()) welk net iets meer dan een jaar oud is in de kleur zwart / donker grijs
nu heb ik gezien dat dat de gehele auto van kunstof is
nu ben ik hier wel bekend mee maar zou toch graag jullie ervaring hier over horen , hoe jullie dit aangepakt hebben
qua pads , producten en finisching touch rotery of dap of normale exentriche

foto,s volgen natuurlijk na dit weekend

gr klankie

Het Monelle pakket op een excenter. Een rotary kan ook, maar let op voor de warmteontwikkeling. Ik er van uit dat het kunstof wel gespoten is natuurlijk.

Met kunststof is het inderdaad erg uitkijken met de warmteontwikkeling. Probeer eerst eens om met DAP de correctie zover mogelijk uit te voeren. Je kan altijd nog de rotary erbij pakken.
Volgens werk jij graag met Solo dus zal met een lichte combi pads beginnen en stapsgewijs opbouwen als de correctie niet naar je zin is. Eerst wit daarna eventueel opbouwen finishen met zwart. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Monello serie. Inizio Forza, Mezzo en Finale.

Ben benieuwd naar de pics

Ik heb een keer een Smart gedaan.
Deze is ook voornamelijk kunsstof.
Ik heb de DAP gepakt met de Poorboys SSR serie.
Anders moet je maar even hier naar mijn Show off kijken => https://forum.Carclean.com/cc_postst6275/The-Musicman-vs-Smart-Fortwo.aspx

Succes.

zal wel goedkomen hoor , niet zo bang voor maar was eens benieuwt of er hier mensen waren met ervaring

waxwizzard als je tyd heb kom ff langs
is wel ff rijden maar dat nissntje is echt uniek

Een tijd geleden een Smart ForFour gedaan, deze bestaat uit 90% kunststof.

Gewoon een niet te grove combinatie gebruiken. Op de Smart was Mezzo en een witte pad op de rotary voldoende.

Dus..... testspot maken ;)

Mijn Laguna heeft kunststof voorschermen. Deze lak is veel zachter als de rest van de lak, dus zoals Patrick zegt:"testspot maken"

Idd, rustig aan met een rotary, warmte kan moeilijk weg geleiden bij kunststof, dus een beetje je toeren in de gaten houden.

een wooly produceerd ook minder warmte kan ook een optie zijn,want dr zijn ook light cuttings en uit buff woolys

klankie zei:
zal wel goedkomen hoor , niet zo bang voor maar was eens benieuwt of er hier mensen waren met ervaring

waxwizzard als je tyd heb kom ff langs
is wel ff rijden maar dat nissntje is echt uniek
Shit man, ik heb komend weekend geen tijd. Laat het voortaan iets eerder weten. Zoiezo de komende maanden wat minder tijd omdat we in huis moeten gaan klussen. Ons manneke wordt een grote broer:)