• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat finisht het best?

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Hallo, ik ben gewoon van met de poorboys producten te werken en die werken prima :ja
ik finish altijd met lichtgroen en prof polish.
nu lees ik dat veel mensen finishen met witte pad en Monello Raffini Finale Finishing Polish

Krijg je van de Monello producten een zo veel mooiere finish dan met prof polish?
want als ik eindig met PP en wit,... :s Krijg ik toch een mooier resultaat met een pad zonder cutting (licht groen, zwart, blauw) en PP

Wie heeft bijde producten en kan me toelichten, ander schaf ik mij ook Monello Raffini Finale Finishing Polish aan :party

Denk dat er 2 zaken spelen:
1 - de padkeuze
2 - het polijstmiddel

1 - wit is een polishingpad en daar kan je dus eigenlijk niet mee eindigen ( owkee, sommige doen het wel, maar is niet zoals het hoort )
Beter is om een lichtgroene of zelfs zwarte pad te nemen, dat zijn immers finishingpads.

2 - Niks mis met de SSR serie, alleen de Monello reeks is zeker voor de harde lakken een betere keuze. Daarbij komt ook nog eens dat men overtuigd is dat de Monello nét even wat mooier strak maakt

In jouw straatjeL Monello Finale + finishing pad naar keuze gaat een topper worden.

Los hiervan: vreemde is dat men altijd mega enthousiast was over Menzerna ( was de duurdere variant maar o zo goed etc ), toen kwam Monello, wat niks meer of minder is dan Menzerna in een eigen jasje,
en komen de twijfel ( soms komt het bij mij over als een anti ) verhalen naar boven.

Niks van aantrekken, gewoon de de Monello kopen en je zal meer dan tevreden zijn ! !

finishen met een witte polishingpad en een finishing product vind ik een suffe keuze; medium grove pad met een ultra fijne polijst klopt gewoon niet (al zou het resultaat echt niet slecht zijn hoor). Groene light polishing pad is het zwaarste wat ik zou gebruiken met een finishing product.

Prof. Polish is erg ondergewaardeerd onder velen, en dat is jammer.

Menzerna was hip een tijdje, tot velen er achter kwamen dat geen enkel product perfect is en men echt wel techniek nodig heeft om goede resultaten te halen. Menzerna is voor velen niet perfect gezien de kritische omstandigheden die je nodig hebt om het optimaal te gebruiken (niet te warm/koud/vochtig/etc). Gebruik van Menzerna met een rotary is absoluut aan te raden; met een DA kom ik niet eens in de buurt van de resultaten als met de rotary.

SSR van Poorboys blijft voor de meesten DE practische keuze; doet het altijd goed, werkt eenvoudig, is goedkoop :jippie

Voor de meest strakke finishes gebruik ik op duitse lakken meestal Menzerna PO85RE met zwarte pad op de rotary met lage toeren (nee, geen 'jewelling'....), maar dat is mijn mening.

+1

Monnello word ook gehypt. No offence!!!!

Maar ik denk dat voor velen PB's SSR-serie toch gewoon het meest praktische keuze is.

monello is gewoon prima spul..
alleen kan je het niet in de volle zon gebruiken, en ik zie mezel ook geen SSR3 in de volle zon op een hete lak gebruiken.

je zal dan al een parasol nodig hebben, en onder de parasol kan je prima monello-en.

Heb zelf erg lang SSR gebruikt, erg goed product. Maar sinds ik Monello heb wil ik niet anders, vooral als je Finale gebruikt na het polijsten. Wat een glans! Veel meer dan SSR1 os Prof.Polish. Maar PB SSR zijn zeer zeker geen slechte producten.

@TinusL je doet op het feit dat bv een ProfPolish op zwart als laatste stap gebruikt kan worden voor nóg een mooier resultaat !

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik ga me een flesje aanschaffen en eens testen.
krijg je dan nog een netter resultaat om nog eens na te lopen met pp na finale?
Welke pad gebruiken jullie het liefste om te finishen? blauw, zwart, concorso of de light green?

extra hit pro polish is weer een extra stap..
als je een hele auto doet met het hele riedeltje:
ssr2 / ssr1 / pro polish

ben je gewoon meer kwijt als dat je:
mezzo / finale neemt.

@rob_accord.
nee, ik verwacht niet dat je meer glans krijgt als je pro polish na finale gebruikt.

finishen met welke pad ligt aan de vorige combi en jou lak.
meestal neem ik light green inderdaad

+ 1 voor MK-US en Aron225; beiden gelijk.

Blijft het feit dat de weersomstandigheden belangrijk zijn voor Monello, en minder voor SSR.

Scenario Monello:
- 12-25 graden, droog weer en lage tot middelmatige luchtvochtigheid, liefst niet in de (zwakke) zon.
- werkt sneller en strakker af dan welk product dan ook

Scenerio SSR:
- 8-35 graden, droog weer en lage tot hoge luchtvochtigheid, niet in de volle zon.
- 1 stap meer nodig om Monello-resultaten te halen (1/2-1 uur meer werk)

Begrijp me goed; ik ben mr Menzerna, maar gebruik m'n flesjes SSR steeds vaker.... :love :-d
Overigens: ik DENK dat Monello iets gebruiksvriendelijker is dan de meeste Menzernaproducten; weet niet exact waarom.

Misschien even off topic. Maar ik lees net dat tinus schrijft. 1 stap meer is 1/2 - 1 uur extra werk. (wat ik vrij snel vind, maar ik ben ook niet zo een pro :) )
Ik ben eens benieuwd hoe lang jullie bezig zijn om je hele auto te doen met 1 product en pad. DA en rotary.

Grtz Kevin

hondafreak zei:
Misschien even off topic. Maar ik lees net dat tinus schrijft. 1 stap meer is 1/2 - 1 uur extra werk. (wat ik vrij snel vind, maar ik ben ook niet zo een pro :) )
Ik ben eens benieuwd hoe lang jullie bezig zijn om je hele auto te doen met 1 product en pad. DA en rotary.

Grtz Kevin

incl wassen en clay-en.
denk ik een uurtje of 10 tot 12 met 2 stappen polijsten, glazen en waxen.
incl curen, en alles, van begin tot einde..

op een middelgrote wagen (renault megane / golf 5 / mazda 3)

thx aron.
Ik dacht ook aan zo een tijd. Maar dan kom je toch nog voor een rondje polijsten aan een 2-3 uur volgens mij. Dan is die tinus toch verdomd snel of ik ben traag :)

Grtz Kevin

Tinus beschrijft dat werken met SSR van Poorboys ongeveer een half uur tot een uur langer werk is om de Monello resultaten te behalen.
Oftewel, met Monello zou je sneller resultaat kunnen hebben.

Hier wordt dus niet gesproken over dat 1 stap een half uur duurt (zoals ik het lees) ;)

Tinus zegt anders letterlijk dat je 1 stap meer nodig hebt met PB om monello resultaten te krijgen:-" , dus 1/2 tot 1 uur langer.

...dan zal ik het wel verkeerd lezen. En buiten dat vind ik dat erg snel. Dat zou betekenen dat als ik mezzo, finale en lime prime nodig heb ik binnen 1.5 uur klaar zou kunnen zijn.....applaus voor mezelf dan als dat lukt! ;-)

Ik was van plan alsvolgt te werk te gaan. Wassen en kleien is dan al gedaan...

Qashqai (100% swirlvrij) Dus geen cutting vereist, denk ik.
- PB Prof. Polish (op zwart)
- PB Black Hole (op zwart)
- Natty's (handmatig, concorso handpad)

Cuore (uni-rood) lichte tot middelmatige swirls
- Monello Mezzo (op wit)
- Monello Finale (op zwart) Hierna is Prof. Polish toch OVERBODIG? Of niet?
- 'PB Black Hole (op zwart) Dit doet het enorm goed op deze kleur. Op de Qashqai zie ik geen verschil.
- Natty's (handmatig, concorso)

Hoe lijkt jullie dit?

Sodeju.. even een kick van een jaar. maar goed, er is maar één zinnig woord over te zeggen: :weetniet
Testspot!

Wie weet heb je een zachte lak en is Finale op zwart genoeg om de middelmatige swirls weg te halen? Misschien heb je Mezzo op oranje nodig? Of Inizio op oranje? Dat weet jij niet en dat weten wij ook niet van tevoren.

Altijd ! Testspot dus! :rules

De volgorde daarentegen ziet er goed uit, eerst polijsten, daarna glazen en daarna beschermen. Prima. :cool