• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gaat er mis met Dodo Supernatural Hybrid (SNH)?

Niki

Detailing addict
5 dec 2011
87
58
Almere
Hey,

Ik ben me onderhand aan het afvragen wat ik verkeerd doe met de SNH.

Met de laatste 'over de ijssel-meeting' de wagen voorzien van 1 laagje en een week later nog een laagje en een AG HD-wax houd het nog langer en de collinite 915 wint van beiden.

In alle gevallen:

Gewassen (shampoo met scheut APC)
Kleien
Gecleaned
Ontvet met eraser
Uit laten dampen 10-15 minuten
Waxen, dun aanbrengen en swipe-test voor het afnemen.

Na twee tot drie weken was ik best teleurgesteld, bijna geen beading en/of sheeting meer en dus maar een laagje 915 erop gegooid... En nu is het weer super...

Iemand ideeën wat ik fout kan doen?
 
Vreemd, goed laten curen etc? Wellicht dat hij problemen had met de verwerkingstemperatuur?
 
Een sealant ( of bij de 'ingredienten' er van ) geeft de swipe-test eigenlijk te vroeg aan dat ie klaar is.
Bestaat dus best een redelijke kans dat McShine een correct punt heeft
 
APC wil nog wel eens op de lak blijven plakken, wanneer hij niet goed afgespoeld is. Kan het dat zijn geweest?
 
Ik ging er stiekem wel vanuit dat na gebruik van APC de boel per definitie goed wordt nagespoeld / gewassen.
Sowieso ben ik een voorstander om alleen de lokale nare plekjes aan te pakken met ACP + specifieke borstels/doekjes, en niet als mix.
Deed voorheen wel eens APC bij het foamen, ben er toch vanaf gestapt
 
Ik ging er stiekem wel vanuit dat na gebruik van APC de boel per definitie goed wordt nagespoeld / gewassen.

Zo te lezen is dat ook wel gedaan, onderstaand lijkt me een prima voorbereiding op een waxlaag.

In alle gevallen:

Gewassen (shampoo met scheut APC)
Kleien
Gecleaned
Ontvet met eraser

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de omstandigheden aldaar niet ideaal waren om een wax aan te brengen die dag (ook al is dat misschien wat vergezocht).
Het was er fris, en heel erg vochtig (wasboxen en wasstraat binnen etc).
Ik weet, er waren nog veel meer mensen die dag aan het waxen, maar wellicht is de SNH er toch wat gevoeliger voor dan andere producten.
 
SN waxen zijn ook héél gevoelig voor te dik smeren, PJ gaf het advies: "Use as thinly as humanly possible!"
 
Eerste keer super dun gedaan en toen was het resultaat &^%%$%^

Laatste keer iets dikker gedaan zodat er een vettige waas zichtbaar was en het resultaat is wederom %$^%$&^&

Misschien de Ibrido of Desire maar is gaan proberen aangezien ik moedeloos wordt van de SNH, grrrrrr
 
wacht eens op wat betere tempraturen. het kan niet zomaar zijn dat een topwax niet fatsoenlijk te verwerken is
 
Lijkt mij bijzonder vervelend en frustrerend dat het niet lukt. Op de Carclean.com website staat dan ook;

Carclean.com zei:
... dus niet specifiek voor gebruiksgemak ...

Zoals nick22 noemt. Misschien iets met de tempratuur te doen of heb je binnen gestaan?
 
Was binnen in de carwash in Kampen, maar hij blijft niet ongebruikt :) hij is gepromoveerd tot velgenwax [:diablo] , ben inmiddels wel een beetje klaar met de SNH