• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat gebruiken jullie het liefst

pvtuinen

Detailing addict
4 nov 2016
54
50
mijn vraag aan iedereen is wat gepolijst spul gebruik je het liefst en waarom.ik heb momenteel monello maar ben aant kijken voor wat anders
 
Ja +1 voor Quantoxx
Is denk voor iedereen een beetje persoonlijk.
Ik polijst graag met Menzerna dat vind ik echt heerlijk werken
Stoft niet of nauwelijks en (dat is in mijn geval)het verwerkt zich ooK lekker in de zon
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Is ook heel persoonlijk. Zo ook de argumenten of redenen waarom iets goed of minder goed bevalt. Het enige wat 100% correct zal zijn; Samples of kleine flesjes van de polijstmiddelen doe Carclean aanbied en zelf ervaren hoe het JOU bevalt. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
bedankt voor de antwoorden in elk geval.net wat ik zeg bevalt monello prima maar stoft het ontzettend.en mag er als 2reden graag nog een polijstproduct naast hebben
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Stoffen heb ik alleen als ik buiten werk en het warm is. ;) (En dan over randjes en dergelijk polijst)

Als het ontzettend stoft, dan werk je het waarschijnlijk te ver door? Of te weinig product en te ver door, de boel wordt te warm en gaat gummen en stoffen, etc.

Ik heb zelf nog maar twee merken polijstmiddel lang genoeg gebruikt om er veel ervaring mee te hebben (Monello / Scholl Concepts) en beide doen prima hun ding. Mijn voorkeur gaat uit naar Scholl Concepts, maar dit zijn miereneukerige voorkeurtjes en gevoel. ;) Met beide kan ik prima mijn ding doen en dus is het verschil niet dag-en-nacht.
 
Op voorgenoemde antwoorden wil ik graag het volgende toevoegen..

Ik vind het ook per lak verschillen, of per doelstelling welke je wilt behalen, of in hoeveel stappen je wilt polijsten... ik heb gewerkt met monello, en werk tegenwoordig met menzerna, rupes, scholl, gyeon... werkt allemaal prima maar heb zo ook mijn persoonlijke voorkeuren.

Een vergelijkbare vraag die je stelt kun je jezelf ook vragen met betrekking tot de pads die je gebruikt.

Maar zoals al reeds aangegeven, gebruik even de zoekfunctie... en test vooral ook zelf om achter je eigen voorkeur te komen.
 
Vooral de Veloce stoft, de Mezzo en de Finale hebben daar nauwelijks last van in mijn beleving. Als je je polijstpad vóór het polijsten met 1 of 2 pufjes van bijvoorbeeld Spray & wipe wat vochtig maakt, en dan pas je polijstpasta op de pad, stoft het minder, en ook de temperatuur van de pad blijft iets lager. Mijn ervaring is dat vooral bij hoge temperaturen of als de lak erg heet is, je veel last van stof hebt. Het stoffen van Veloce is dus ook afhankelijk van de omstandigheden.

Welk polijstmiddel prettig is, is ook afhankelijk van de pads die je gebruikt, en hoe de lak zich gedraagt bij die combinatie, daarom zijn ook niet alle ervaringen gelijk.
 
Monello Veloce =niet mijn ding idd omdat ie stoft Scholl S3 vind ik een veel fijner polijstmiddel.
Monello mezzo en finale vind ik op zich prima spul.
Ik finish graag met Rupes geel en opvolgend Rupes wit (al zou het mij niet verbazen wanneer ook de Rupes middelen uit de menzerna stal komen maar dat weet ik niet).
Scholl S30 vermoed ik van dat ie net 1 tandje krachtiger is dan Rupes geel of Finale en de finish? Zeker niet slecht maar mijn gevoel gaaat uit naar Rupes geel.
S17 is ook een mooi product waarvan ik denk dat ie krachtiger is dan mezzo (net wat meer power dan medium kracht zeg maar).
Nanolex medium is ook fijn maar niet meer te koop.
Gyeon polijstmiddel nog te weinig mee gewerkt om echt een oordeel te hebben maar tot nu geen last van stoffen meegemaakt.
opgesomd zie ik het Zo een beetje ...
 
Snap de vraag wel, omdat ik voor alleen eigen gebruik ook niet de wereld aan polijstspullen haal en het dan fijn is om te weten hoe anderen er over denken. Echter is het inderdaad, wat gezegd is, afhankelijk van veel factoren en eigen eisen en ervaringen.

Gewoon zo nu en dan iets kopen en desnoods een keer bij vrienden of familie wat poetswerk aanbieden. Het spul komt zeker eens op en zo kan je het mooi zelf ervaren op verschillende soorten lak enzovoort.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Quantoxx