• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gebruiken na gyeon wetcoat

pvtuinen

Detailing addict
4 nov 2016
54
50
Mijn vraag is eigenlijk wat gebruik je na gyeon wetcoat, of hoef je daarna niks meer te gebruiken.of kan je een wax gebruiken

Gr peter
 
Wetcoat is meer om de onderliggende LSP (Last Step Product) dus je wax, sealant of coating te boosten. Dus dit doe je bovenop je LSP. Dus erna alleen de wagen drogen en genieten van de beading/sheeting.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ok.omdat er op de site staat dat je dit moet doen nadat je de auto heb gewassen en afgespoeld.vandaar mijn vraag
 
Dat klopt. Misschien begrijp ik je verkeerd. Auto wassen, afspoelen dat het zeep er goed af is maar de auto nog steeds nat. Dan Wetcoat aanbrengen. En dan de auto drogen. Dus je hoeft niets meer te gebruiken na Wetcoat.
 
Zorg zowel met het opbrengen als het afspoelen, dat je van je ramen af spuit, anders geeft het meer ergernis als plezier.
Oftewel zorgen dat het niet op je ramen kan komen.
 
Voor zover ik weet is Wetcoat eigenlijk bedoelt om je huidige waxlaag een boost te geven. Dus eerst je auto in de wax zetten zoals je normaal doet en dan eens in de zoveel tijd even een laagje Wetcoat erop.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ok want op de carclean site staat dat je wetcoat erop moet doen als je de auto helemaal heb schoongemaakt.dan de wetcoat erop en afspoelen met water en klaar
 
Ok want op de carclean site staat dat je wetcoat erop moet doen als je de auto helemaal heb schoongemaakt.dan de wetcoat erop en afspoelen met water en klaar

Wetcoat kan als top-up of stand-alone worden gebruikt maar is wel de allerlaatste laag die je erop legt.

Dus of de auto is helemaal 'kaal' (geen wax, sealant of coating) deze was je, als je wilt kun je ook klei-en, polijsten e.d.
Hierna de auto natmaken, wetcoat erop spuiten, even laten inwerken, afspoelen en drogen. KLAAR.

Als je auto in de wax, sealant of coating staat. Wassen, Wetcoat erop spuiten, een inwerken, afspoelen en drogen.
 
Het is eigenlijk bedoeld om een coating te onderhouden als die de waterafstotende eigenschappen verliest:

https://carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Wetcoat_Essence_100ml_104063?o=srwetc

Maar het kan ook prima gebruikt worden op een auto die gewaxt is, of helemaal geen bescherming heeft om de beading en sheeting weer op peil te krijgen

Ok want op de carclean site staat dat je wetcoat erop moet doen als je de auto helemaal heb schoongemaakt.dan de wetcoat erop en afspoelen met water en klaar

Dit is inderdaad de gebruiksaanwijzing. Ik weet alleen niet wat jij onder 'helemaal hebt schoongemaakt' verstaat. Je kan dit product namelijk aanbrengen na het wassen, kleien en polijsten, maar ik zou dan eerst een wax/sealant/coating aanbrengen voor een langduriger resultaat en betere bescherming. Als dan na een aantal weken/maanden de waterafstotende eigenschappen minder worden zou ik Wetcoat gebruiken, nadat je de auto gewassen hebt.
 
Klopt maar niet wanneer hij net in de wax staat, dan heeft het geen zin. Zoals Jansen aangeeft is het een product om de beading weer te activeren. Meeste mensen gebruiken dit soort producten na een wekelijks of 2 wekelijks wasje. Als je de auto in de wax gaat/net hebt gezet zou ik lekker van de wax beading genieten en de eerstvolgende keer na een wasbeurt lekker de Wetcoat erover.