• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik hiertegen nodig?

Havik

Detailing rookie
16 apr 2018
5
2
Beste lezers,

Na onlangs gedag te hebben gezegd tegen de wasstraat ben ik met een washandschoen aan de slag gegaan. Nu heb ik uiteraard nog het een en ander te leren, wat vooral bleek toen ik een specifieke soort vuiltje met de washandschoen niet verwijderd kreeg. Wellicht is deze vuiligheid het beste te beschrijven als 'opgedroogde lichaamssappen van insecten'. Vooral te vinden op de motorkap.

Nu is het uiteraard niet de bedoeling dat je zulke vuiltjes een paar weken lang laat zitten, vooral niet met dit soort weer, maar helaas is dat dus wel gebeurd. En tenzij mijn aanpak met een washandschoen en shampoo niet goed is, gaat het mij met mijn huidige middelen niet lukken deze vuiltjes/vlekken te verwijderen. Zeker als het de bedoeling is zo min mogelijk druk uit te oefenen op de washandschoen.

Ik vroeg me af wat wel effectief is tegen dit soort vuiltjes. Moet ik een stuk klei aanschaffen? Wellicht een specifiek chemisch goedje?

In ieder geval heb ik een paar afbeeldingen toegevoegd om hopelijk duidelijk te maken waarover het gaat.

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 

Bijlagen

  • 20180511_175722.jpg
    20180511_175722.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 264
  • 20180511_175755.jpg
    20180511_175755.jpg
    61 KB · Weergaven: 312
  • 20180511_175819.jpg
    20180511_175819.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 289
  • 20180511_175831.jpg
    20180511_175831.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 268
Bedankt voor de suggesties.

Een insectenverwijderaar klinkt als muziek in de oren! Waarschijnlijk zal het daarmee wel lukken. Nogmaals bedankt.
 
Ik ben groot fan van de poorboys bugsquash de Marcel al opte.

Daarna even wassen.

Als het dan nog niet weg is, is kleien de volgende optie.
 
  • Leuk
Reactions: Havik
Mijn ervaring is inderdaad dat de bugsquash will do the job. Ben d'r erg tevreden over.
Als je daarna (na de goede voorbereiding) de auto een waxlaag geeft, heb je de volgende keer met wassen dat het zo verdwenen is. Hoef je niet telkens de bugsq te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Havik
Gewoon een pantykousje van je vrouw (neem wel een oude, anders heb je ruzie...) en gewone shampoo.
Goed nat maken en rustig over de vlekken. De structuur van het pantykousje verwijdert de insectentroep, terwijl het heel zacht is voor de lak.

Ik gebruik dit al jaren. Werkt perfect en je hebt geen agressiever spul nodig dan autoshampoo.
 
  • Leuk
Reactions: Havik
Ik ben groot fan van de poorboys bugsquash de Marcel al opte.

Daarna even wassen.

Als het dan nog niet weg is, is kleien de volgende optie.
Mijn ervaring is inderdaad dat de bugsquash will do the job. Ben d'r erg tevreden over.
Als je daarna (na de goede voorbereiding) de auto een waxlaag geeft, heb je de volgende keer met wassen dat het zo verdwenen is. Hoef je niet telkens de bugsq te gebruiken.
Gewoon een pantykousje van je vrouw (neem wel een oude, anders heb je ruzie...) en gewone shampoo.
Goed nat maken en rustig over de vlekken. De structuur van het pantykousje verwijdert de insectentroep, terwijl het heel zacht is voor de lak.

Ik gebruik dit al jaren. Werkt perfect en je hebt geen agressiever spul nodig dan autoshampoo.

Bedankt voor de suggesties, allen.

Wel een opmerkelijke methode, met de kous, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad door de structuur effectief is. Lijkt me wel het proberen waard!

Daarnaast is een goede waxlaag ongetwijfeld waardevol; ik moet me eens even goed verdiepen daarin.
 
Pantykous :eek:
Dan zou ik liever voor een tijdje een natte doek op de resten leggen prefereren en dan afnemen, of kleien. Een pantykous is voor iets anders bedoeld lijkt me.
 
@Jansen

Ligt aan de rest van de auto... als het enig beestjes zijn bugsquash en als de hele auto vies is, tfr!

Op de GTI die in de Prime staat gebruik ik helemaal niks. Alleeen Monello foam.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen