• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik nodig met een DAP500 en welke wax is een Meguiar's alternatief?

die polls geven mij persoonlijk te weinig info..
iedereen hier heeft bijna een meguiars mitt gehad..
ik heb ook verschillende mitts gehad, maar zweer bij the bone!
keuze van een mitt / sponge o i d is gewoon persoonlijk, niemand kan dat voor iemand kiezen, alleen goede tips geven

MDP zei:
Even koppelen aan mijn lijstje:

1: 2 Emmers, NTX wash.
2: Detailer (nog even toevoegen aan mijn lijstje) + clay.
3: DAP500 startpakket (voldoende??).
4: Blackhole.
5: Collinite 845.
6: Kwastjes voor de naden.
7: Doeken om de wax uit te wrijven?
8: MF washandschoen?

Wat kan/mag er nog meer bij?

En dan kijk ik de polijstrichting uit. Of zit bij het 'startpakket' de juiste middelen om aan de slag te gaan?

Even een schopje omdat ik snel wil bestellen. Er komen nog 2 droogdoeken bij (kl+gr) en een velgenborstel. Morgens een doorlezen wat ik nog meer kan bestellen. Heb ik alles meteen in huis zonder na te hoeven bestellen. :D

uit eigen ervaring: Als je denkt alles te hebben, kom je er tijdens de klus achter dat je nog niet genoeg hebt..... ;)

Bestelling door een clubgenoot gedaan. Als ik terug ben, staat het pakketje klaar en kunnen we aan de slag.

Lolz, je bent APC en spray flacon vergeten, en Trim restorer, en Tyre Gel

:D Martin had gelijk..

Apc is gewoon fijn om te hebben, werkt op bijna alles, maar zaken als trim restorer en Tyre Gel zijn bij mij onmisbaar...

APC:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bio-Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_3780ml_PB-APC128_101079

ik heb 4 flacons, voor de diverse verdunningen APC....

joeltje zei:
Lolz, je bent APC en spray flacon vergeten, en Trim restorer, en Tyre Gel

Meguiars APC heb ik bij de bestelling zitten, alleen geen spray flacons, kun je daar trouwens gewoon lege huis & tuin spuitflesjes waar dan wel een ander reinigingsmiddel in heeft gezeten voor gebruiken of raden jullie dat af?

Trim restorer wilde ik meebestellen maar hebben nu nog ieder een zo goed als vol flesje plasticshine van Valma, zal wel bij de volgende bestelling meebesteld worden als de plasticshine bijna op is.

Wolfgang Black Diamond tire gel heb ik ook bij de bestelling zitten.

Nog wat vergeten?:lol

ik ben ook begonnen met die huis tuin en keuken spraybussen maar ga dringend moeten overstappen aangezien deze totaal niet geschikt zijn voor bijtende producten(en blijkbaar is zelfs born slippy redelijk agressief 8o )
je zal merken dat het goed werkt voor 2-3weken en dat je dan ineens niet meer kan sprayen(rubbertjes in de spraykop lossen op/zwellen op)
dus mijn raad= koop ineens deftige flessen erbij...dit is de kost ook niet als je toch een bestelling plaats van 100+euro!

edit: wat ik wel leuker werken vind zijn de spuitflessen met een schuimkop erop(bepaalde raamreinigers hebben deze, instanet bvb) en dan met schuim kleien is veel leuker dan met een gewone sprayflacon! maar deze bus gebruik ik voor te kleien en na het kleienen spoel ik deze sproeierdoor met gewoon water in de hoop dat hij het zo langer uithoud