• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik nodig om mijn 16" Renault Clio - Canasta velgen te polijsten?

willemkorver

Detailing rookie
8 feb 2011
4
0
41
Halllo,

Ik ben van plan om voordat ik mijn zomerset weer ga monteren mijn velgen eerst te polijsten en vervolgens in de wheelsealant te zetten. Ik heb onder mijn Renault Clio 16" lichtmetaal liggen (type Canasta). Ik wil voor het polijsten de cone gaan aanschaffen, welke cone (kleur) kan ik hiervoor het beste gebruiken) En welk monello product?

jantes%20canasta.webp

Afhankelijk van de staat van de velgen (swirls) zou ik een blauwe of zwarte cone nemen. Allebei hebben ze geen cuttingfactor, dus het polijstmiddel bepaalt de cuttingfactor.

Ik zou geen gele nemen, die is echt grof.

Ik heb destijds de velgen van een Audi roterend gepolijst met een spot buff pad en bijbehorende backingplate i.c.m. Monello Mezzo.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Links de 7 inch Kompressor, in het midden de 4 inch spott buff en rechts de 3 inch spott buff pad van Festool

Late reactie, maar ik heb de blauwe cone omdat de zwarte toen in bestelling stond. Deze werkt prima met mezzo. De kans op beschadigingen of hologrammen e.d. is erg klein. De velg knapt er goed van op!! Zeker qua glans en kleur van de coating.

Gaan we de foto`s nog zien?

Robert

De blauwe is prima om glans en diepte terug te krijgen. Ik heb mijn wintervelgen met Finale verwerkt en dat was toppie!