• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat heb ik nodig om te polijsten?

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Hallo,

ik heb een polijstmachine geleend, toch eens kijken hoe dat is. Wat heb ik nou precies nodig om een auto te polijsten?

Het is mijn plan de auto gewoon te wassen, met klei te behandelen, en dan polijsten. Maar kan ik gewoon was gebruiken om te polijsten? en zo ja, heb ik dan nog een sealant nodig? zo nee, is het dan echt nodig was over de sealant te doen?

volgensmij zijn dit echt domme vragen maar van polijsten heb ik geen korrel kaas gegeten.

bij voorbaat dank.

De Prinses;324361 zei:
ik heb een polijstmachine geleend.

Een roterende of excentrische ?

De Prinses;324361 zei:
Het is mijn plan de auto gewoon te wassen, met klei te behandelen, en dan polijsten.

Dat wassen en clayen is zeker noodzakelijk om vooraf te doen.

De Prinses;324361 zei:
Maar kan ik gewoon wax gebruiken om te polijsten?

Ik hoop dat je bedoeld dat je de wax NA het polijsten kunt gebruiken ipv een sealant.
Als je dat bedoeld dan is dat geen probleem.

Concreet : wat je nodig hebt (als beginner) is een excentrische machine, afhankelijk van de swirls een medium polish of wellicht een compound en een finishing polish.
Daarnaast heb je ook minimaal een cutting pad en finishing pad nodig.

Wat ik nu ga zeggen bedoel ik zeker niet lullig, maar is het niet verstandiger om je auto eerst een keer door een liefhebber te laten polijsten?? Dan krijg je een idee wat het inhoud, welke pads/polijstmiddelen/glaze/sealent/wax etc je nodig hebt voor jouw kleur auto. Als je misschien een stukje proberen dan ondervind je ook of dat je het leuk vind. Voor de rest veel lezen op het forum, vragen stellen, want domme vragen bestaan niet. Als je een leuk budget hebt een goede doek/kleikit/shampoo/washmitt aanschaffen.

Het zou zonde zijn om door te weinig kennis je lak te beschadigen ipv op te knappen. En geen zorgen, zo ben ik en vele andere ook begonnen!

Spreek met iemand af (uit jouw buurt) die over alles beschikt en geef een "onkostenvergoeding" oid .
Maw : eerst kijken en dan pas zelf gaan proberen.....met een DAP kan je zga niks verkeerd doen tenzij je deze OP je auto smijt .
een rotary daarentegen kan veel sneller schade aanbrengen door verkeerd gebruik .
Er zijn verschillende show-offs waar je kan zien welke correctie er bereikt is met enkel een DAP-machine en de juiste polijstmiddelen...en bovendien zal je geen last hebben van hologrammen . ;)

Zo weet je meteen wat je nodig hebt , wat je kan bereiken enz

(ook veel lezen dus)

je zou de eerste niet zijn die 'roterend' door de lak gaat (ik kan er van meespreken, gelukkig op mijn eigen kar, ben ik op een kleine, onopvallende plek door de lak van de bumper gegaan - dan vloek je wat af).
En ook dit wil ik je nog meegeven :
In den beginne, toen mijn 'afwijking' nog niet zo ver gevorderd was, ben ik eens met een wolletje op een roterend toestel met een Colorwax van Turtle loos gegaan op de BMW van vrouwlief. In de garage en in de schaduw viel het reuze mee: gladde lak, veel krasjes weg. Tot je de wagen in volle zon plaatste (wat niet het geval was, toen ik dacht 'klaar' te zijn met de auto. Mijn vrouw had met de wagen naar de kapper geweest, en toen ze buiten kwam belde ze me op :"Wat heb je met mijn auto uitgespookt ?" Ikke: "Blinkt nogal hé." Er bestaat hier een term voor haar gemoedstoestand toen: 'Franse colère'. Zo'n HOLOGRAMMEN, dàt had ik dus nog nooit gezien... en mijn koetswerkhersteller ook niet... Herspuiten was zijn advies. Neen dus. Ik ben toen op diverse fora beginnen zoeken en heb alles uiteindelijk met heel veel zweet en Meg's Ultimate Compound weer netjes gekregen.
Nu weet ik wel beter, en sinds kort heb ik me een DAPje aangeschaft. Je haalt er prima resultaat mee, en je kunt niet zo heel veel misdoen.

dank, dank. ik neem alles in acht. zal de komende tijd. even aankijken wat ik wil gaan doen.