• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is aan te raden voor een snelle Wash en Wax?

mefke

Detailing rookie
26 apr 2011
1
0
Heya,

Mijn vriendin heeft nu al een tijdje een nieuwe auto een parelmoer witte Toyota Auris,
nu is het probleem, wij zijn allebei niet zo van het poetsen maar ze wil toch de auto netjes gepoets hebben.
Vooral de insecten zijn een probleem.

Kan iemand me vertellen wat de beste shampoo is en eventueel andere bij producten.
Op het moment poets ik hem gewoon met Turtle Wash en Wax nano tech. Ruiten poets ik met Riwax ruitenreigener en velgen shampoo van Valma,

Alvast bedankt.

[mod]interpunctie wat gewijzigd etc.[/mod]

Als je niet zo van het 'poetsen' bent, dan zou je de Meguiar's Ultimate Wash&Wax kunne gebruiken. De auto hoeft ook niet elke week in de wax, eens in de 3 maanden is voldoende, mits met regelmaat gewassen wordt. Anders gewoon nog lekker even lezen op het forum om kennis op te doen.

Een wash&wax shampoo gebruiken is natuurlijk een oplossing, maar de wax hierin houdt over het algemeen niet echt heel lang.
Om hem er echt 'gepoetst' uit te laten zien ontkom je er bijna niet aan om hem toch af en toe goed te 'poetsen' ;) Hoe ver je daar in wilt gaan moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Tussendoor kun je dan voor een wash&wax kiezen, zelf heb ik ervaring met de Poseidon shampoo van ValetPro en deze laat best een mooie glans achter na het wassen.
Waar ik zelf echter voor zou opteren, is een goeie shampoo kiezen die nog aanwezige wax intact laat (PH neutraal) en een spray-wax of spray-sealant om wanneer je zin hebt, na het wassen aan te brengen. Een rondje met Dodo Juice Red Mist of CarPro Reload (om maar twee voorbeelden te noemen) kost op een middenklasser misschien 10 minuten of 5 als je er vaart achter zet, en geeft al snel een paar weken bescherming.

Zoveel forumleden, zoveel meningen:
Ik houd mijn glans tussen de bedrijven door op peil met Poorboy's Slick & Wax. Wel even nawrijven na het drogen, maar met een wekelijkse wasbeurt is dat voldoende om de zaak in stand te houden.
(en voor het echie: Alleen 's winters. Nu wordt de auto gewoon weer regelmatig van een vers waxlaagje voorzien....:-" )

Goed, dan DE:ja tip:
Gewoon wassen (met bv. https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Suds_Concentrated_Wash_946ml_PB-SS32_100713)
Daarna afspoelen.
Normaal zou je nu gaan drogen, echter dan komt mijn tip: spray voor het drogen de auto in met https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_Gloss_473ml_PB-SG16_100716 en droog nu de auto af met een MF doek.

Super makkelijk, super glans!
En geen waterstrepen, ruiten erg mooi en een gladde lak.:jippie

Mijn voorkeur gaat uit naar het volgende:

Was gewoon zoals normaal met je favo shampoo.
Spoel af.
Nu is de auto nog nat. Pak het volgende erbij:
1- https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/FX_Spray_Wax_710ml_20224_100226
OF
2- https://www.Carclean.com/product/CarPro/Reload_Spray_Sealant_400ml_AQRL400_101832

(Dit is 1. een spray wax en 2. een spray sealant die bescherming + 'glans' bieden. Voordeel is ook dat je deze kan aanbrengen tijdens het drogen.)

Spray dit op het paneel dat je wilt drogen. Daarna met droogdoek verspreiden en drogen. Klaar.

Eigenlijk ben ik het dus met Blamm eens.

mefke zei:
Vooral de insecten zijn een probleem.

Voor de insecten zou ik Poorboy's World Bug Squash aanraden (bv 1:4 verdunnen)....voordeel is dat insecten hiermee makkelijk te verwijderen zijn, nadeel is wel dat het je waxlaag wel wat zal aantasten.

Gewoon met een goede shampoo de auto wassen en dan af en toe er eens met bijvoorbeeld QD+ van poorboy's overgaan.
Werkt heel goed en heel gemakkelijk:ja