• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is APC?

vince

Detailing trainee
5 apr 2014
18
22
33
Goeienavond, ik lees nu veel over het gebruik van apc, voor je bekleding, voor vliegroest, .. vooor het detailen maar wat is dit nu eigenlijk? Is dit een merk of is dit gwn een product dat bij verschillende merken in het gamma zit? Welke merken zouden dan goed zijn voor mn bekleding? en welke voor vliegroest? iig al bij voorbaat bedankt :)
 
APC staat voor All Purpose Cleaner. Een breed inzetbare reiniger die je door de verhouding met verdunnen kan regelen in sterkte.
 
APC staat voor All Purpose Cleaner. Een allesreiniger die voor veel toepassingen gebruikt kan worden en door de verhouding van verdunnen ook in sterkte geregeld kan worden. Ik heb zelf goede ervaring met de APC van Poorboys, maar er zijn ook goede reinigers van andere merken.
 
Als je de zoekfunctie of een zoekmachine op internet had gebruikt had je dit binnen no-time geweten.. APC voor vliegroest? Lijkt me sterk..
 
Voor vliegroest kun je bijvoorbeeld de Monello Non Ferro gebruiken. Ondertussen hebben al aardig wat merken een APC, maar ik denk dat de Poorboys and Meguiars varianten het meest gebruikt worden.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ok dankjewel allemaal voor jullie reactiea :) ik denk dat het tijd wordt om APC aan te gaan schaffen dan :D wat zijn de voornaamste klusjes waar jullie APC voor gebruiken ? Ik heb al veel voor de bekleding gelezen :) grts
 
Voornaamste klusjes waar ik het voor gebruik: Motordelen, portieren (achterklep), kunststof delen schoonmaken, banden, interieur zoals dashboard, bekleding. Noem het maar op!
 
heb het zelf nog niet maar heb ook raamrubbers gelezen, maar niet je complete auto ermee gaan wasssen kan vlekken veroorzaken!
 
Ik gebruik het zelf om m'n leren interieur te cleaner en vetvrij te maken met een foam sponsje. De hoeveelheid bagger die daar vanaf komt is ongelofelijk als je dat voor het eerst in een auto gebruikt. Daarna goed in de conditioner zetten natuurlijk ;). Gr. Paul
 
Als het kan, dan kan je beter je leer met een leer cleaner schoonmaken, omdat APC het leer kan uitdrogen. Dus ik zou het pas als laatste redmiddel gebruiken.

Zelf gebruik ik de APC vooral om kunststof goed schoon te maken bij een full detail, verder werkt het goed met een borsteltje voor kieren en naden en plekjes zoals de tankdop.
 
Quattro;392528 zei:
Als het kan, dan kan je beter je leer met een leer cleaner schoonmaken, omdat APC het leer kan uitdrogen. Dus ik zou het pas als laatste redmiddel gebruiken.
Eh ja dat klopt, alleen de eerste keer als "paardenmiddel" gebruiken de keren daarna volstaat een cleaner gewoon. Gr. Paul
 
vince;n392462 zei:
Ok dankjewel allemaal voor jullie reactiea :) ik denk dat het tijd wordt om APC aan te gaan schaffen dan :D wat zijn de voornaamste klusjes waar jullie APC voor gebruiken ? Ik heb al veel voor de bekleding gelezen :) grts
Om het af te leren ;) Misschien kun je heel even twee tellen de moeite te nemen om de zoekfunctie te gebruiken. Of als deze niet of onvoldoende werkt via Google even wat in te te tikken. Het hele forum staat tot op heden vol met allerhande informatie, ook deze vraag is al 10 keer voorbij gekomen.
 
Is APC niet een beetje overrated? Als ik gewoon Ajax verdun of welk merk schoonmaakmiddel dan ook.. Die doen toch hetzelfde werk, namelijk schoonmaken... Of werkt dat niet zo?
 
  • Leuk
Reactions: Monda
Dankjewel allemaal voor jullie reacties en ibizasigno ja je hebt gelijk maar ik snapte de uitleg meestal niet helemaal dus daarom vroeg ik het maar volgende x beter ;)
 
johnsdale;n392588 zei:
Is APC niet een beetje overrated? Als ik gewoon Ajax verdun of welk merk schoonmaakmiddel dan ook.. Die doen toch hetzelfde werk, namelijk schoonmaken... Of werkt dat niet zo?
Volgens mij bevat gewone allesreiniger glansmiddelen. De APC die hier word gebruikt weet je zeker dat het geschikt is voor je auto.
 
Ik denk ook dat APC goedkoper is in verhouding. Ook is mijn ervaring dat de spullen voor de auto vaker beter werken dan de standaard huis tuin en keuken middelen.
 
APC ik heb 1 liter staan van poor boys en dat zal oa auto/persoons afhankelijk zijn maar mijn persoonlijke ervaring is dat ik het amper gebruik. Met de verdunning 1:30 heb ik 1 keer mijn raamrubbers gedaan en op dit tempo gaat die fles zeker 10 jaar mee... Nou ja ik grijp niet mis zullen we danmaar zeggen.