• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is 'buffing'?

Maatje

Detailing rookie
2 aug 2011
12
0
Ben nog niet zo lang actief op deze site, maar kom vaak het woordje buffing tegen. Voor wat er ik uithaal is dit iets wat je na het waxen doet... maarr.... wat is buffing?:weetniet

Of is dit gewoon het uitpoetsen van de wax?

thanks!

Marcel

Ik dacht dat uitpoetsen uitpoetsen was en buffing meer oppoetsen tot hoogglans?
Of zit ik er nu naast?:weetniet

Edit: welkom maatje! Niet heel ver hier vandaan zie ik! niet veel detailers in de buurt hier! :D

@Jacco89: gewoon blijven zitten, dan val je er ook niet naast ;)
Het is nl hoe je het gaat interpreteren en tevens mijn visie/werkwijze in dit geheel:
1 - uitpoetsen als zijnde afnemen van de overtollige wax
2 - uitpoetsen als zijnde hoogglans laten blinken van de wax

1 = na de wax aangebracht te hebben, laat je deze staan tot ie klaar is met curen en neem je 'm af ( bv met een dmt ) met daarná ( sommige fabrikanten raden dit om na pak 'm beet 4 uur, maar kan ook linea recta ):
2 = hoogglans laten blinken middels een fantastic fur

Zelf pak ik dus 2 verschillende doeken, 1 om 'm af te nemen en de ander om echt te 'buffen'

Waarom: weet ik veel, doe soms ook maar wat / wax pas echt uitgehard na 24-48 uur / gevoelsmatig meest logische voor mij / zo meest prettig werken
De dmt is mij te 'grof' om meteen op de net gecuurde wax te rossen en het idee dat het met de FF minder is ( jip mee eens dat grof wel erg grof overkomt, geeft immers krassen oid maar hopelijk komt het begrijpelijk over )

Even kleine sidestep: Wellicht dat ik layeren na een half uur om die reden eigenlijk al niet zo'n strak plan vind ( maar goed, misschien zie ik spoken / doe het een beetje verkeerd :weetniet )