• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de beste Alumunium Polish?

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
oke ik weet het misschien een lekker Clichè vraag

maar welken alu plolishe is de beste ?
ik gebruik nu belgom werkt prima, maar ik wil naar The next level

nu zijn er genoeg verschillende op de mark

Mothers wax heeft er 2
Dodo juice heeft er 1
Wolfgang heeft een 3 stappen plan

welken zouw ik nu het beste kunne kopen om een nog mooiere glans te kunne krijgen
ps: het is voor mijn velgen
 
Ik heb zelf de Mothers Wax Mag & Aluminum Polish, en die werkt goed(nog niet veel gebruikt). Bij diverse reacties betreffende een goede polish word de Mothers Wax Billet Metal Polish heel veel genoemd als zijnde super
 
alteaniels zei:
Mothers Wax Mag & Aluminum Polish:)^

Moet wel bekennen dat ik nog geen andere gebruikt heb

Voor mij ook. Ik heb een tijd geleden een vergelijking gedaan met de Megs polish (wel op een verkeerde manier...:D maar goed), en op zich was er geen verschil, ware het niet dat Mothers toch net even iets makkelijker werkt.
 
Meguiars Mirror Glaze Alle Metal Polish

Goed spul, alleen niet in de webshop verkrijgbaar. Alternatief is de Mothers of Meguiars NXT metal polish
 
Ik sluit me volledig aan bij nicknameless. Heb er al enkele andere gebruikt maar deze lijkt me tot nu toe de beste !!
 
ik gebruik de Meguiar's NXT metal polish en deze bevalt mij wel.
goed verwerkbaar met een fijn resultaat
 
Thijs zei:
kopen om een nog mooiere glans te kunne krijgen
ps: het is voor mijn velgen

Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish niet altijd geschikt voor velgen.

Ik heb deze recent gebruikt voor de uitlaat met goed resultaat.

Voor de lichtmetalen wielen is dit een ander verhaal, deze knapten er niet van op en op de testspot voelen deze nu heel stroef aan in vergelijking met het onbehandelde deel. Daarna nog gewaxt met WheelWax maar hier wordt het in ieder geval niet gladder van, waarschijnlijk dient deze wax alleen ter bescherming. Ter verduidelijking, gaat om de volgende velg:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
JosB zei:
Voor de lichtmetalen wielen is dit een ander verhaal, deze knapten er niet van op en op de testspot voelen deze nu heel stroef aan in vergelijking met het onbehandelde deel.

Ik heb het nare gevoel dat je met de Metal Polish je blanke lak van de velg hebt gepolijst :-&

Metaal polijstmiddelen is alleen geschikt voor onbehandelde metalen of zonder blanke lak.

Als je velgen hebt die zijn voorzien van blanke lak en je gaat deze polijsten met een metal polish (best wel grove compound) dan is het exit met de blanke lak :confused:

Velgen met een blanke laklaag behandelen zoals je ook het lakwerk van de auto behandeld. ;)

Hier een voorbeeld van velgen behandeld met Monello, witte spot buff pad en de rotary.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

:heart_eyes:
 
De naam zegt het al... Aluminium polish, een velg kan dan wel van aluminium zijn, maar zijn vrijwel altijd gespoten, dus daar ga je geen aluminium polish op gebruiken :no
 
Voor mijn blanke, dus ongecoate aluminium velgen gebruikte ik altijd Belgom Alu.
In bijna iedere motorzaak verkrijgbaar. Zeer populair onder motorrijders.
Misschien toch wat om in het assortiment op te nemen. Geen next-level, maar gewoon goed spul.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Ik heb het nare gevoel dat je met de Metal Polish je blanke lak van de velg hebt gepolijst :-&

Metaal polijstmiddelen is alleen geschikt voor onbehandelde metalen of zonder blanke lak.

Als je velgen hebt die zijn voorzien van blanke lak en je gaat deze polijsten met een metal polish (best wel grove compound) dan is het exit met de blanke lak :confused:

Bedankt voor de reactie.

Zal dan denk ik een (klein) laagje van de blanke lak zijn (?), er is verder geen verschil zichtbaar tussen behandeld en onbehandeld gedeelte van de velg. Heb er nu ter bescherming een een autowax opgezet, straks ff uitpoetsen.

Overigens : had om te proberen maar een klein deel van de velg gedaan waar wat imperfecties zaten. Wielen zien er op zich nog wel redelijk / goed uit maar gaan bij gelegenheid nog een keer langs de velgendokter om ze 100 % te krijgen of worden vervangen door nieuwe.
 
@JosB, probeer eens een polijstmiddel op dat stukje, kijken of het dan weer glad wordt. Stroef is echt niet goed, dan blijft er veel meer vuil in hangen.