• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de mengverhouding voor Super Slick & Suds? Ik heb zeepresten na wassen.

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Normaal spuit ik mijn wagen elke week schoon in de wasbox en gebruik erg veel water hiervoor en dat ging altijd heel goed.
Vandaag voor het eerst met PB Super Slicks & Suds met de 2 emmer methode gedaan maar viel mij iets tegen.:'(
Ik hield na veel afspoelen toch veel zeepresten op de wagen en heb alles met PB spray & wipe er wel weer af gekregen.Ik heb voor de PB shampo verhouding 2 dopjes op 1 grote emmer warm water gedaan is dat te veel of ????
Ik spoel de wagen af door er emmers water over te gooien of moet ik met een schone doek dit nat schoonwrijven.
Daarna neem ik de wagen natuurlijk af met een MF doek en dat gaat altijd goed.

PS Stond vandaag niet echt veel zon, maar droogde wel snel op, komt zeker door de 2 lagen PB Natty die erop zitten.............??

Ik hoor graag van de professionals......................:jippie

gr:

30ml op 10 liter water gebruiken en als je een paneel gewassen hebt meteen afspoelen (bijv. dak, koffer, flank L, flank R, motorkap).
Normaal heb je dan weinig zeepresten over...
Als je de wagen afspoelt met emmers of een tuinslang zonder sproeier dan gaat er door de sheeting heel veel wegvloeien en is je wagen snel droog :ja

in de shop staat de juiste mengverhouding.

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Suds_Concentrated_Car_Wash_946ml_PB-SS32_100713

Mengverhouding: 1:375 :-)^

Als je zachter water hebt heb je ook minder shampoo nodig.

ik heb een doorzichtige emmer waar ik een markering op gezet heb: ik doe er negen liter water in + 20 ml PB SS&S
is voor mijn auto altijd voldoende al moet ik er bij zeggen dat ik weinig rij en dat-ie nooit echt vies is...

Zoals Danny zegt is het beter om deel voor deel te wassen. Ik doe mijn wagen een redelijk grote SUV in 1 keer moet altijd op een trap staan om het dak te doen. Hij droogt inderdaad aan 1 kant al op als ik nog met de ander kant bezig ben en vervolgens spoel ik de zeepresten (shampo) van een al bijna droge wagen natuurlijk moeilijker eraf.
Dus is het beter als ik eerst bv. het dak doe en dan kant voor kant?
Ben altijd gewent geweest mijn wagen in 1 keer geheel te wassen:|

Het wassen van een auto doe je altijd in de volgorde:

- Wielen
- Dak
- Motorkap/Achterklep
- Zijkanten

Als je een grote auto hebt, of het is warm, spoel dan het deel af wat je gedaan hebt.

Het is mij nu wel duidelijk waarom ik "zeepresten " op mijn wagen blijf zien na het spoelen.

P.s. Zit er in PW super slick & suds ook een glans of was extract ( net zo als in goedkope was en shine producten) of moet ik dan een andere shampo hebben?

Nee, zit er niet in, ze hebben wel een variant daarvan: Poorboys World Super Slick & Wax - Limited Edition