• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de toegevoegde waarde van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 ipv paintwork pre-wax.

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Goedemiddag CC lezers,

Al enige maanden ben ik voor mezelf begonnen.
Dit doe ik met veel plezier.
De meeste auto's die ik een "normale" behandeling geef, krijgen het volgende stappen plan.

Wassen (wolfgang bath)
kleien
polijsten (oranje of groene pad icm mezzo)
polijsten (witte pad icm finale)
polijsten (wolfgang paintwork Pre-wax icm zwarte pad)
Waxen (wolfgang Fuzion)

Nu hoor ik diverse geruchten over Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Kan iemand mij vertellen wat nou de toegevoegde waarde van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 ipv paintwork pre-wax is?

Of moet ik ze beide gebruiken.

Nogmaals het is gewoon een "weetje" waar ik achter wil komen :)
Mijn klanten zijn altijd tevreden dus daar ligt het niet aan.

Sinds ik van Swissvax over ben gestapt naar Wolfgang hoor ik ook (het klinkt raar) alleen maar positieve geluiden....

Gr. Paafje
 
Het verschil tussen de Wolfgang DGPS en de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer is dat de eerste een sealant is en de 2de een niet schurende polish ;)
 
Maar zeg je hier nou mee dat ik dus moet overgaan op de Wolfgang DGPS ? of toch de niet schurende polish voor de wax gebruiken?
 
De DGPS gebruik je als laatste stap. De Pre-wax gebruik je, zoals de naam al zegt, vóór de laatste stap.

Met dit product bereid je de lak voor op ...... de laatste stap, het aanbrengen van een wax en/of sealant.

:D

Let er wel bij op dat na het afnemen van de DGPS de auto minimaal 12 uur niet bloot mag staan aan regen, hoge luchtvochtigheid e.d.
Een (verwarmde) garage is bij deze een must.
 
Ik ben weer iets wijzer. Bedankt.
Ik ga voorlopig gewoon de Prewax gebruiken met als sluitende factor de Fuzion.
Mocht ik in de toekomst een beter resultaat zien bij andere dan zou ik het kunnen overwegen maar nogmaals....mijn klanten zijn dik tevreden.

Fijn weekend allen...
 
Wat voor beter resultaat zou je verwachten?
Meer glans ga je niet krijgen met DGPS als toevoeging voor de Fuzion.

Hooguit dat de duurzaamheid erop vooruit gaat.
Maar Fuzion is niet de minste, ik zou het lekker daarbij houden.
 
Ik begrijp de laatste reactie ook niet zo ;) .

De paintwork pre-wax en de Deep Gloss Paint Sealant (DGPS) zijn in ieder geval 2 totaal verschillende producten.

De pre-wax cleaner is een product dat je lak voorbereidt op de laatste stap: Sealant en/of Wax. In dit geval kies je voor alleen de wax : Fuzion. prima.

De Deep Gloss Paint Sealant is wat het zegt dat het is: een sealant. Dat zal dus nooit een vervanger voor de paintwork pre-wax zijn.