• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is deze plek op mijn lak?

Nika

Detailing trainee
8 apr 2014
3
25
44
Beste detailers, Mag ik jullie advies vragen over een zwarte plek op mijn lak die ik niet kan thuisbrengen? Btw: ik ben nieuw op het forum, maar las al een tijd mee en heb een jaar geleden een DAP500 starterset gekocht om mijn Volvo V50 1.8 momentum in conditie te houden. Het polishen wordt altijd netjes voorafgegaan door een klei-sessie met meguiers klei (relatief zacht). Het betreft dus een nieuwe verheven zwarte harde bobbel op mijn dak. Je kan er nauwelijks met je nagel een deuk in duwen, kan hem er ook niet af krabben. Heb geprobeerd met klei het weg te krijgen, maar daar trekt ie zich niets van aan. Durf het er niet af te krabben om meer schade te voorkomen. Er zit verder nergens roest op de auto, of diepe beschadigingen. Ik heb wat foto's bijgevoegd. Op 1 foto is de auto nog nat, de andere is een hoog-contrast opname. Iemand een idee wat het is (teer??), en belangrijker: hoe krijg ik het er weer vanaf?! veel dank en groeten, Nika

conv_462.JPG
conv_463.JPG
conv_464.jpg
 

Bijlagen

  • conv_461.jpg
    conv_461.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 74
Het lijkt erop dat de blanke lak loslaat, en volgens mij is daar behalve spuiten eigenlijk niks aan te doen.
 
De eerste foto is door het vocht vertekenend, ik denk dat het niet de lak is
Eerder een dikke klodder hars of iets dergelijks
Probeer eens met wat zuivere alcohol (apotheek of Kruidvat)
Als dat niet helpt kijken of het zachter wordt in de volle zon
 
Geen idee wat het kan zijn. Lijkt op de lak te liggen afgaand op de tweede foto. Trouwens, het is DIT dingetje. ;)
 
Ik heb natuurlijk ook niet zoveel kennis op dat gebied als jij, maar ik vond de 1e foto erg overeenkomen met wat ik aan foto's gezien heb van blanke lak schade. Verder vind ik niet echt dat ik iets verkeerds heb geadviseerd?
 
Allen,
Dank voor het meedenken. Met beetje alcohol blijkt de donkere plek een soort hars te zijn die met voorzichtig boenen en lospeuteren met nagel toch loskwam.. Gelukkig geen bleb in de blanke lak dus.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Volgende keer IPA met Megs Super Degreaser 1:1 mengen. Haal je de hardnekkigste hars ed zo mee weg. Krabben met de nagel kan je dan achterwege laten. Anyway, het probleem is verholpen......
 
  • Leuk
Reactions: ivo's