• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit voor iets? Steenslag? Verkeerd spuitwerk? Of iets anders?

Bonanza

Detailing trainee
4 aug 2011
19
47
Nou stond ik vrolijk de auto te wassen afgelopen weekend en zag na het drogen op het dak (zwart, non-metallic) het volgende:

e596d32aca9fbf60d56b9857d4cef06e.jpg


Iemand een idee wat dit kan zijn? Het lijken kleine blaasjes met een wit randje erom. En kan ik hier zelf mee aan de slag?

Ik word er niet heel lollig van...
 
Nee nog niet, al heb ik mn eerste klei-setje wel binnen sinds een paar dagen (wilde ik over 3 weken gaan proberen). Kan ik er ook op een andere manier achter komen of het harspuntjes zijn?
 
Kun je ze duidelijk voelen? Hars is meestal bruin van kleur, als je voorzichtig (!) met een nagel een puntje eraf krabt is het dan bruin?
 
Ja, voelen kan ik ze zeker... Nog niet geprobeerd met mn nagel: het ziet er uit dat het iets met de lak zelf is, daarom was ik wat terughoudend. Morgen toch maar eens proberen dan..

Auto is pas 2mnd oud, dus hopen het eraf kan...thnx alvast
 
Dat zijn geen harspuntjes vermoed ik.

Heb je ergens onder een notenboom geparkeerd? (vakantie...frankrijk?)
Heb je de auto ergens geparkeerd waar ze een gevel aan het reinigen waren of bij de hoogovens in de buurt?

Ik herken helaas je plekjes op de foto ben ik bang.

https://forum.Carclean.com/cc_postst3796/Hele-dak-naar-de-klte.aspx

Ik hoop dat ik het mis heb.
(van een foto blijft lastig)
 
Mij lijkt het eerder metaaldeeltjes te zijn. Bij een donkere lak zie je dan ook zoals in uw geval een wazige rand rond het puntje (het puntje is het metaaldeeltje). Dit is weg te krijgen met kleien en heel veel kleivloeistof. Daarna polijsten waarschijnlijk om de wazige vlekjes weg te krijgen.

Sta je ergens in de buurt van een spoorweg of fabriek?


grtz
 
Ik heb een soortgelijk probleem op mijn achterste ruit. Heb het eigenlijk nog niet geprobeerd met iron-x. Heb veel last van flyrust dus zou het dat wel kunnen zijn.Met kleien ging het allezins niet weg.
Ik had op mijn zilverkleurige handgrepen en tankdeksel een soort bruinkleurige aanslag en dit behandeld met iron-x en het is allemaal weg.
 
[Mod]Topic niet hijacken aub, probleem van poetsertje is geen hars of opgedroogde plekken en was al helemaal geen vliegroest, en dat is het bij ts wel.[/mod]
 
bij de topistarter is het vliegroest en die witte waas rond het puntje komt vooral voor bij uni-lakken.

@hondasport: het vliegroest kan idd ook zich gaan kenbaar maken op ruiten waarbij je ook zo een witte waas rond het puntje krijgt. De vliegroest is er met iron-x en kleien wel te verwijderen. De witte waas rond het puntje is op de ruiten jammer genoeg echter moeilijker te verwijderen. Maar met de opgegeven bewerkingen kom je al ver hoor...

grtz
 
@wimv: Ik heb overlaatst nog een laag dgps op mijn auto gedaan en daar de iron-x juist op was heb ik het niet kunnen proberen. Heb nu weer iron-x en zal dan eens voorzichtig proberen als ik het weg krijg.
 
Nou, afgelopen zondag de auto gekleid en de witte puntjes lijken er niet vanaf te gaan. Nou rijdt mijn vriendin als ze naar haar werk gaat altijd door een tunnel, dus misschien is het toch een soort steenslag?
 

Vergelijkbare onderwerpen