• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit voor product?

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
814
125
Je zou kunnen zeggen dat ik de laatste tijd een obsessie heb met japanse detailers, zoals Yt gloss auto detail .

Echter zie ik bij bijna allemaal aan het begin van de wash-cylus dat ze iets gebruiken op ruiten wat slordig vertaald “oil film removal” is.
Maar wat is het? Ik zie het door “westerse” detailers niet gebruikt worden noch bestaan er van de grote merken vergelijkbare producten. Is het een tfr? Chemisch glaspolijstmiddel?
IMG_2272.png

Lijkt toch wel iets te doen, maar de gebruikte productpaginas van de japanse merken haal ik er ook niet zo uit.

Zo’n product is bijvoorbeeld BLTG -Bullet
 
Een ruitenreiniger is er ook voor bedoeld om oa ook “vettigheid” van je ruiten te verwijderen dus op zich snap ik de intentie van een ontvettend product wel alleen aan het begin van een “wash cyclus” zou ik eerder aan bv Nanolex pre wash (wat ook ontvettende eigenschappen heeft) denken maar wat mij betreft is het schoonmaken van ruiten effectiever te doen NA het wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ja die snap ik. In sommige videos doen ze het na het wassen, andere ervoor. Het viel me meer op dat ze dit in Japan doen maar nergens anders. Het doet me een beetje denken aan autoglym glass polish..
 
Als je het product alleen op de Japanse/Aziatische markt vindt, krijg ik het idee dat er oplosmiddelen (voor de vettigheid) in zitten die in de EU en USA niet meer zijn toegestaan vanwege persoonlijke veiligheid/gezondheid. Dat zou voor mij in elk geval een logische verklaring zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Ja die snap ik. In sommige videos doen ze het na het wassen, andere ervoor. Het viel me meer op dat ze dit in Japan doen maar nergens anders. Het doet me een beetje denken aan autoglym glass polish..
Maar werken ze dat product dan ook echt in?
Ruiten polijsten doe ik trouwens ook 1/2 keer per jaar ,daar knappen ze ook van op vind ik (minder vlekkerig bv) en dan vaak in combinatie met bv Nanolex ultra glass.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
@Ric325i
Ja dat wel, het doet me heel erg denken aan stoner’s glass stripper of dat glaco glasreiniger spul.

@Cordoba hmm inderdaad. Geinig dat er zoveel soorten spullen worden gebruik.
De methodes die detailers in japan gebruiken zijn ook erg anders, die gebruiken bijv veel van die schuimstokjes en heel veel iron remover