• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een betaalbare en goede hogedrukreiniger?

de aansluiting zijn toch wel zeer verschillend van een topcraft of een karcher, heb vrijdag mijn foamlans ontvangen voor een karcher , de aansluiting ziet er hetzelfde uit maar de aansluiting van de karcher is veel dikker en dus paste hij niet op mijn topcraft... wat heb ik gedaan ??deze maar effe gekocht!
18327.png

Mvg Bére
 
heb een nilfisk 110 nog wat. Kost tegenwoordig nog maar 60 euro. Zijn prima dingen voor zo nu en dan huishoudelijk gebruik en bijvoorbeeld foamen.

Ik heb met de goedkope karchers minder goede ervaring. Ik heb me eens laten vertellen dat het pomphuis van goedkope karchers snel stuk gaan omdat deze van plastic zouden zijn. ( weet niet of ze daar weer van af zijn gestapt)
 
RedCat zei:
Het regent aanbiedingen;

Makro Karcher K7.280 MD, werkdruk 20-160bar, wateropbrengst 570l/uur, 2.6kW, 18 kg. geintegreerd waterfilter.
Spuitpistool, 12m slang, vuilfrees, vario-powerlans en wasborstel. 299 ex, 356 incl OB

Hans

Dit lijkt me een prachtige aanbieding.
K7 is de superklasse vergelijkbaar met de professionele uitvoeringen.
( heb zelf de K7-400)
 
http://www.kieskeurig.nl/hogedrukreiniger/nilfisk/c_1103-5/309631/

deze heb ik nu een jaartje of 4 denk ik, alleen had ik een setje met patio cleaner erbij voor nog geen 70 bij de karwei gekocht.
 
Vaak hoor je zeggen 'dat is rommel' maar feitelijk is het de gebruiker die iets stoms heeft gedaan, de hogedruk reiniger in de schuur laten staan als het vriest bijvoorbeeld, hem aanzetten(220-V) voordat je het eerst met water doorgespoeld hebt enz, dat zijn namelijk in de meetse gevallen de reden waarom de hoge druk reiniger kapot gaat.

Mark
 
Ik kan jullie info geven over Kärcher : (had zelf een mailtje gekregen van Kärcher )


In onze huishoudelijke toestellen zitten inderdaad meerdere reeksen en hoe hoger u gaat in deze reeksen, hoe groter, krachtiger, zwaarder en duurder de toestellen worden.



- K 2-3-4 reeks = hoogwaardig kunststof pomp

- K 5-6 reeks = aluminium pomp

- K 7 reeks = messing pomp



Er zijn, nieuw sinds 2011, ook een aantal watergekoelde types bij.

Alle andere modellen zijn gewoon air-gekoelde motors.

Ieder toestel is ook zelfaanzuigend en u kunt met ieder toestel werken met RM.

Sommige hebben hiervoor een aanzuigslangetje, andere modellen hebben dan weer een ingebouwde RM tank ( D ).


Kijk dus inderdaad goed rond, want er is inderdaad voor ieder wat wils.
 
dan klopt het dus wat ik me bij aanschaf hebben laten vertellen: kun je dus beter een nilfisk kopen als < 100 euro wilt uitgeven..........
 
Nilfisk geeft ook nog eens 5 jaar garantie op de motor. Zorg er wel voor dat je de machine altijd vorstvrij opslaat!
 
Even een schopje in een oud topic, om 't forum een beetje clean te houden.

Karwei (de bouwmarkt) stopt met Nilfisk en doet 't assortiment met flinke kortingen de deur uit. Daarnaast loopt er nu een stickeractie van 20%, dus ik kocht gisteren een Nilfisk 105.5 voor €30,- :)^
 
wat heel belangrijk is de motor van een hoge drukspuit
al die goedkope machines hebben een koolborstel motor hoge toeren snelle slijtage van de pomp
deze machines wegen ook heel weinig
wat beter is een inducties motor de heeft een aanloop condensator ook weeg hij veel zwaarder
maar het grote voordeel is dat de motor veel rustiger loopt dus pomp gaat langer mee

wat ook nog belangrijk is niet de druk maar het aantal liters water wat de machine geeft hoe meer water hoe beter hij schoon maakt