• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een goede vervanger voor de detailerspray van Smartwax?

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
ik gebruik nu de smartdetailspray van smartwax,op de bus staat dat er ook carnuaba in zit, het is een spraywax en een quik detailer, ik ben hier erg tevreden over het is sprayen en uitpoetsen maar het is vrij duur en niet bij carclean te koop.
ik heb ook de mothers reflections advanced spraywax maar die is lang niet zo gemakkelijk in gebruik en die is ook dikker en geeft snel strepen.
wat is nou een vergelijkbaar produkt?
gr hans

Als je wilt gaan voor een quickdetailer zijn er zat andere merken die een goed product aanbieden. Kijk bijvoorbeeld een naar Poorboys World Spray&Wipe (geen wax) of Spray&Gloss. Zelf gebruik ik ook wel Dodo Juice Red Mist. Een erg fijne quickdetailer met een carnauba toevoeging om je waxlaag weer een "boost" te geven.

voor een "boost" moet je zeker niet s&w gebruiken , eerder QD+ van poorboys , stukken goedkoper dan al die spraywaxen maar naargelang

de kleur van de wagen goed of minder goed af te nemen /op te poetsen. ik dacht dat daar carnauba inzat .

ik had ook een spraywax van Mothers en deze werkte echt wel prima(maar = duur) , jammer dat ie na een aantal detailbeurten gesneuveld was (lek in de onderkant door transport (van mezelf)) , deze is dus vervangen door die QD+ (zeer glad aanvoelen :cool )

Carpro Reload! (SpraySealant) Verwerkt gemakkelijk, en geeft zeer goede bescherming + fantastische beading!

bmwhans zei:
ik gebruik nu de smartdetailspray van smartwax,op de bus staat dat er ook carnuaba in zit, het is een spraywax en een quik detailer, ik ben hier erg tevreden over het is sprayen en uitpoetsen maar het is vrij duur en niet bij Carclean.com te koop.
ik heb ook de mothers reflections advanced spraywax maar die is lang niet zo gemakkelijk in gebruik en die is ook dikker en geeft snel strepen.
wat is nou een vergelijkbaar produkt?
gr hans

QD+ van poorboys... Is hetzelfde :-" Ander kleurtje, zelfde geur, maar goedkoper ;)

NHke zei:
Carpro Reload! (SpraySealant) Verwerkt gemakkelijk, en geeft zeer goede bescherming + fantastische beading!

Ben ik ook van onderste boven van ik zag mijn lak zo veranderen de parelmoer lak kwam echt tot leven

Dominic zei:
Ben ik ook van onderste boven van ik zag mijn lak zo veranderen de parelmoer lak kwam echt tot leven

Hier nog eentje. Heb er nu 3 auto's mee gedaan en vooral op de rode Ypsilon van mijn vriendin was het verbluffend. Zo rood heb ik hem nog nooit gezien. Zo diep en glanzend.

Dominic zei:

Dit kan je gewoon over iedere waxlaag heen aanbrengen ?
Werking is net als bij Red mist gewoon opsprayen en afnemen met een MF doek oid ?

stimpy68 zei:
QD+ van poorboys... Is hetzelfde :-" Ander kleurtje, zelfde geur, maar goedkoper ;)

Dit klopt niet helemaal, QD+ is gelijkwaardig aan de Smart One.

Ik denk dat TS de zeegroene/blauwe detailer van Smartwax bedoelt. De Chemical Guys Pro Detailer is daaraan identiek (en kost de helft).

het is idd de zeegroene/blauwe detailer van smartwax,wat is het verschil met de QD+?.
de Chemical guys pro detailer is niet bij carclean te koop?
gr hans

Nee wij verkopen geen Chemical Guys of Smartwax producten meer. De alternatieven zijn genoemd en ik zet ze nog even op een rijtje:

- QD+ van Poorboy's. Minder vlot, maar duurzamer qua bescherming, gladder en diepere tint dan de Smartwax variant
- Spray & Gloss van Poorboy's. Heel snel, geen bescherming, wel toegevoegde glans
- Reload Spray CarPro, Heel snel, goede bescherming
- Red Mist, redelijk snel mist goed gebruikt, goede bescherming en glans
- FX Spray Wax van Mothers, heel snel, bescherming en glans. Mooi alternatief. Is vloeibaar en transparant, dus niet zoals de Reflections variant.

Juffer1 zei:
Dit kan je gewoon over iedere waxlaag heen aanbrengen ?
Werking is net als bij Red mist gewoon opsprayen en afnemen met een MF doek oid ?

Omdat het een Sealant is zou ik hem onder de wax doen. Idd opsprayen en direct afnemen met een mf doek. Ik heb de Reload getopt met QD+ en dat werkt echt helemaal top. En het scheelt nogal wat werk.

Ik zou zelf de QD + van pb niet aanraden op een zwarte auto, dan krijg je namelijk allemaal "wolken" in je lak te zien. Ik vind zelf de quick detailer wel goed van meguiars alleen hij is iets duurder in gebruik en er zit geen carnauba wax in.

Als je wolken krijgt, dan heb je het product niet juist aangebracht. Te dik of te dun kan een oorzaak zijn. Het best is op een doek sprayen en dan verdelen.

De Quik Detailer van Meguiar's is inderdaad een standaard detailer en ik durf te zeggen dat dan Spray & Wipe een betere keuze is.