• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het verschil tussen APC en IPA

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Kan er me iemand even uitleggen wat het verschil is tussen APC en IPA

ik dacht dat ze beide dienen om te ontvetten :ja

is het dan voldoende van één van deze in huis te hebben of ben ik weer volledig verkeerd ? :(

APC = All Purpose Cleaner, dit moet je zien als een heel sterke zeep. Het is puur zeer sterk basisch en werkt op die manier ontvettend. We gebruiken het in allerlei verhoudingen in functie van de vervuiling en de ondergrond waar het op moet dienen.

IPA= ... ontvettend omdat het een soort alcohol is, wordt hoofdzakelijk gebruikt om oliën van de lak/glas te verwijderen die achterblijven van polijstmiddelen.

Tech Spray Isopropyl Alcohol,99%, All Purpose Cleaner, 1 pt

kijk hier eens daarom mijn vraag , op dit busje staan beide vermeldingen

daarom dacht ik dat het zowat hetzelfde zou zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Jip/Janneke a la detailing alhier:
APC: schoonmaken / vieze klusjes
IPA: ontdoen van oliën na het polijsten zodat er een strak resultaat achterblijft die geïnspecteerd kan worden om te zien of je 'klaar' bent of nog verder moet polijsten

dat heb je goed.
alleen is de spruzzo er nog extra voor bedoeld de olien van de monello lijn af te breken.

IPA maakt dan ook niks schoon in vergelijking met een APC

dus dat flesje is niet helemaal goed genaamd, het is in ieder geval misleidend.