• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat is jullie ervaring met deze detailersprays ?

maurice

Detailing rookie
17 apr 2011
16
0
he mensen

vraagje, ik ben pas me onderhouds wasbeurt geeindigt met Mothers Wax - California Gold Showtime Detailer Spray.
en ik moet zeggen dat ik echt super tevreden ben met het resultaat.

nu moet ik zelf zo'n fles hebben.

maar ik twijfel tussen

Mothers Wax - California Gold Showtime Detailer Spray.
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer.

p.s me auto staat in de Dodo Juice - Light Fantastic soft wax.

maar red mist tropical 1 is duurder en heb geen ervaring met het eind resutaad.

was is jullie ervaring ?

gr maurice

Vind de red mist een mooie finish geven,maar is meer een spray sealant en zal je wax weer een boost geven.
Geeft een hele mooie wetlook,glans.
Is heel voordelig in gebruik.

dat trekt me zeker, ik heb met dodo ook een hoge gun factor.
heb net op de zoek functie gezocht en lees positieve berichten over red mist tropical.
was toch niet van plan het na light fantastic aan te brengen.(het zou te verse wax oplossen)
het gaat mij puur om de onderhouds wasbeurten.

alvast bedankt voor jullie reacties tot zo ver

Ik vind het min of meer 2 verschillende producten. De Red Mist Tropical laat een beschermingslaag achter. Maar kan niet gebruikt worden als glijmiddel voor bij het kleien.

Advies: Koop ze allebei :-d

Persoonlijk vind ik dat RM een ietwat "vette" waas achter laat.

Niet bijbesteld dus toen ie op was en neem nu S&W of de Mothers showtime of showroomshine van Kenotec (:schaam ) en die verdun ik dan 1/3 demi-water. ( kost dus 2 keer niks )

Volgens mij kan je de showtime ook verdunnen en hoef je niet te zuinig te werken dan . Voor ik mijn droogdoek(en) gebruik , spray ik deze eerst al wat vochtig om dat ik dan het gevoel heb dat de doek beter glijdt :weetniet

Ik ben super tevreden met de Red mist! Mijn vorige auto was rood, en die werd echt dieper van kleur.
Ga het van het weekend es testen op mijn nieuwe (blauw).

Dan heb je teveel gebruikt. Je brengt er echt bizar weinig van nodig. Of je doeken waren aan vervanging toe.

Poorboys spray & wipe:-)^

Een alleskunner op dat gebied. Gebruik het om snel vuil weg te halen...de laatste dagen bijvoorbeeld elke dag weer een vogel die boven mijn auto poept. Daarnaast kun je het ook verdund als glijmiddel gebruiken voor tijdens het kleien. Ruikt ook nog eens lekker!!

rallimart;348721 zei:
Vind de red mist een mooie finish geven,maar is meer een spray sealant en zal je wax weer een boost geven.
Geeft een hele mooie wetlook,glans.
Is heel voordelig in gebruik.

Niet helemaal waar, Red Mist is (meer) een spraysealant. Dus een opzichzelf staand product die bescherming achterlaat. Ook bevat Red Mist (Tropical) oplosmiddelen die je waxlaag 'aantasten', van boosten is dus eigenlijk geen sprake. Dat vind ik zowiezo een misvatting.
Na elke wasbeurt is het ook niet per se nodig om een detailspray/ spraywax/ spraysealant aan te brengen. Als je wagen mooi in de wax staat, volstaat wassen en drogen.

Als pray sealant zou je ook kunnen denken aan de Gyon variant van Reload net als Red Mist een spraysealant of de Tough Coat van AF. waarbij de opmerking dat ik de glans van TC mooier vind. Voor een andere booster zou de PB QD+ ook een optie zijn.

Voor vogelpoep heb ik hier nog een sprayer Mothers in de auto liggen - die bij de kleiset zit. Doch zodra die leeg is ga ik met Spray en wipe aan de slag - plezierig geprijsd, ruikt lekker en verwerkt fijn heb ik inmiddels ondervonden.