• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat kleine vragen over polijsten en mijn bestelling

chrisje1985

Detailing rookie
25 dec 2009
4
0
Ik wil mijn fiat punto voor de eerste keer onder handen gaan nemen, en wil daarbij het complete plaatje gaan doen aan de buitenkant.
Nu vroeg ik mij af of ik met de bestelde producten genoeg heb om de hele buitenkant te doen en of ik nog wat extra moet nemen.


dit is mijn bestelling:

1 100051 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Smooth Surface Clay Kit € 33,99 € 33,99
1 100037 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Gold Class Car Wash - 1892ml € 26,99 € 26,99
1 100699 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99 € 17,99
1 100046 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel € 24,99 € 24,99
1 100590 Op voorraad en gereserveerd Meguiar's Professional - Synthetic Sealant - M21 2.0 - 473ml € 29,99 € 29,99
1 100733 Op voorraad en gereserveerd Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml € 16,99 € 16,99
1 100827 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek - 40x40cm € 9,98 € 9,98
1 100091 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack € 26,99 € 26,99
1 100068 Op voorraad en gereserveerd Meguiars - Gold Class Ultra Safe Wheel Brush € 15,99 € 15,99
1 101595 Op voorraad en gereserveerd DAP - DAP500 V2 Raffini Starterspakket € 187,50 € 187,50


B.V.D
 
De shampoo van Poorboy's is economischer. Misschien die omruilen met de Goldclass.
klik

Maak van:
1 100051 Op voorraad en gereserveerd Meguiar's- Smooth Surface Clay Kit € 33,99 € 33,99

Maar deze:
Mothers klei setje
klik

Maak van deze :
1 100046 Op voorraad en gereserveerd Meguiar's- Water Magnet Microfiber Drying Towel € 24,99 € 24,99

Maar deze:
Carrand droogdoek. Groter, goedkoper en doet zijn werk beter
klik

In plaats van deze:
1 100091 Op voorraad en gereserveerd Meguiar's- Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack € 26,99 € 26,99

Kijk eens naar de doeken van Poorboy's.

In plaats van deze:
1 100068 Op voorraad en gereserveerd Meguiar's- Gold Class Ultra Safe Wheel Brush € 15,99 € 15,99

Kijk eens naar deze. Iets duurder, maar betere kwaliteit. De versie die jij in je lijst hebt staan, was hier vrij snel overleden.
klik

En voor die sealant zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld. Collinite 845, of de sealant van Poorboy's.

Groet, Peter
 
Ik ben hier volledig nieuw mee dus nog een paar andere vragen.

In welke snelheid moet ik beginnen met de dap en eindigen, want ik neem aan dat je het eerst moet uitsmeren en dan steeds sneller moet laten draaien om het vervolgens te polijsten?

heb ik naast de sealant van collinite ook nog een wax nodig?

En als ik ga polijsten moet ik dan de auto in 1 keer polijsten en dan met een doek af doen of zeg maar deel voor deel dus bijv de hele motorkap polijsten en dan afnemen met een doek?

en hoe lang na het polijsten mag ik een sealant en/of wax aanbrengen?


als iemand nog meer info voor mij heeft deel dat dan alsjeblieft met mij want ik wil het heel graag zelf kunnen doen.

B.V.D

groetjes,

Chris
 
Ben het met Peter Jansen eens mbt de veranderingen.

Doeken van Cobra zijn ook goed.

Wax na Sealant is een keuze die je zelf maakt.
Sommigen hier brengen alleen een Sealant aan.
Anderen doen een Wax over een Sealant.
Weer anderen brengen alleen een Wax aan.

Mbt snelheden lees het boeken wat bij de Dap zit.

Ik zou deel voor deel behandelen, wax en sealant kun je meteen na polijsten aanbrengen.

Niels
 
In welke snelheid moet ik beginnen met de dap en eindigen, want ik neem aan dat je het eerst moet uitsmeren en dan steeds sneller moet laten draaien om het vervolgens te polijsten?
Lees het boekje, dat bij de DAP zit maar eens.

heb ik naast de sealant van collinite ook nog een wax nodig?
Tja, dit is lastig. De één vind van wel, de ander vind van niet. Dat is net wat je zelf wil. Weet je van jezelf, dat je de auto niet vaak gaat doen, neem dan een sealant en een wax. Weet je echter al, dat je iedere maand aan het detailen gaat, neem dan een wax of sealant.

En als ik ga polijsten moet ik dan de auto in 1 keer polijsten en dan met een doek af doen of zeg maar deel voor deel dus bijv de hele motorkap polijsten en dan afnemen met een doek?
Zelfs een motorkap is al te groot om in 1 keer te doen. Deel die maar minimaal( !! ) in 4 delen. Voor het waxen geld dat niet, je mag een auto in 1 keer in de wax zetten.

en hoe lang na het polijsten mag ik een sealant en/of wax aanbrengen?
Als je de auto gepolijsd hebt, dan breng je de sealent en of wax aan. Eventueel nog een glaze ertussen klik Maar dit hoeft niet


als iemand nog meer info voor mij heeft deel dat dan alsjeblieft met mij want ik wil het heel graag zelf kunnen doen.
Lezen lezen lezen op dit forum.

Groet, Peter
 
Ik herken mezelf in jou. Ik ben pas sinds de zomer bezig. Op dit forum is helpt iedereen elkaar. Als ik jou was zou ik een keer de crew van cc ontmoeten en daar persoonlijk advies inwinnen. Volgens mij doen ze daar niet moeilijk over.;)

Shampoo zou ik economisch gezienvoor de poorboys gaan, maar de gold class heb ik goede ervaringen mee.
Doeken en watermagnet zou ik wijzigen.

De droogdoek van carrand nemen en doeken van poorboys.
 
Nog 1 kleine vraag:
ik vroeg mij af of wax is vaste vorm ook met de dap aangebracht kan worden? ik wil namelijk de collinite 915 gaan proberen wegens zijn lovende kritieken.
 
Doe mij en iedereen op welk forum dan ook een plezier, en maak je topictitel eens wat duidelijker :|~*

Zo irritant van die titels: "helllllluuuppppp!!!!" of "nou ja zeg..." als je vraag toch redelijk simpel is; je opmerking of vraag in je titel van je bericht. "chrisje1985" als topictitel verwacht ik in een deel van dit forum waar je jezelf kan voorstellen, en niet in een deel waar je een vraag kan stellen over "polish, cleaner, compounds en glaze". Daarnaast zijn er 110 gelijke berichten als die van jou, dus zoek eerst eens in de al bestaande berichten, voordat je dezelfde vragen stelt als de 110 personen voor je. Dat houdt de boel wat overzichtelijker, en voorkomt allemaal blerende vragenstellers die geen moeite willen nemen om eerst even te kijken voordat ze hun scheur opentrekken :grinning:

hartelijkdankuwelalstublieft :)