Wauw... Wilde nét wat gaan typen over beginnen bij de basis en het niet moeilijker maken dan het is.
Ik kan mij vinden in jouw reactie, Jordan. Kan het ook gedeeltelijk eens zijn met de andere reacties, maar we hebben het niet over ver-gevorderd detailen of zelfs vele stappen daar voorbij.
Een testspot zal genoeg zeggen en dan is het inderdaad fijn om meerdere gradaties te hebben van pad + polijstmiddel. Per ongeluk met een iets te grove combi polijsten is geen drama. Het is niet dat je dan de inmens veel lak verwijderd, maar wat niet nodig is, is niet nodig.
Inderdaad, bij Duits denkt men al snel aan harde lak en dat is niet voor niks. Wanneer je op het forum gaat verdiepen in polijsten zal je 99/100 keer lezen dat deze lakken bikkelhard zijn. Je vormt dus een bepaald beeld voor jezelf aan de hand hiervan.
Mijn advies; Je zal meerdere gradaties pad + polijstmiddel nodig hebben. Dit kan van 1 merk of van verschillende. De meest voorkomende zullen waarschijnlijk van Monello zijn. (De bekende Veloce + Gele pad | Mezzo + Oranje pad | Finale + Witte pad) Hiermee heb je een goede basis in huis om die eerste ervaringen mee op te doen.
Stel dat een testspot uitwijst dat je een harde lak hebt, dan zou je alle gradaties kunnen gebruiken + spiderpads. Ná polijsten met de spiderpad of grove-combi zal je toch moeten afbouwen met de fijnere combi's om tot die gewilde hoogglans te komen.
Weggegooid geld is het dus sowieso niet. Ook al zou je met de medium-combi al de boel kunnen corrigeren, de flesjes polijstmiddel zijn niet groot en de pads kun je altijd nog wel gebruiken.
Ey trouwens... Je woont bij mij om de hoek. Indien nodig kunnen we altijd effe koekeloeren hoe-of-wat.