• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat nog het beste toevoegen aan mijn detail spullen

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
39
Wat kan ik nog het beste toevoegen aan mijn detail spullen.

Dit heb ik allemaal.

2x grit guard emmers.
2x grit guard voor in de emmers ( zodat het vuil in de emmer op de bodem blijfd en niet in je washandschoen komt ).
Dap 900
monello pads wit zwart rood orange geel
Mothers Wax - California Gold Car Wash schampoo.
Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt washandschoen.
Turtle wash mitt ( voor de dorpels )
Gyeon - Q²M Silk Dryer droogdoek ( is een hele goede ).
2 x Peluche Verde Trio - 45x45cm poetsdoeken.
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay.
Scholl s3 en s30 2 staps polijstmiddel.
Gyeon - Q²M Prep ( ontvetter voor na het polijsten ).
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

afplaktape

Of beter zo laten ?

Laatst bewerkt:
Ik wil ongeveer hetzelfde lijstje aan gaan schaffen. (Mooi begin).

Emi jij zegt mooie natuurlijke wax, kan ik de 845 dan beter links laten liggen? Zie er wel veel positieve reacties over namelijk.

Jelle nog spray and wipe ofzoiets bestellen? En hoe bevalt je mothers shampoo?

Gr Christiaan

845 is een 'natuurlijke' wax, dus eigenlijk foutje van Emi. Natuurlijk tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk wel een fabrieksprodukt is, maar toch natuurlijk omdat het een wax is, en geen sealant (sealant = synthetische wax).

Ik denk dat het lijstje redelijk compleet is om te beginnen, ik mis alleen 2 essentiele zaken:
  • een pad om de wax (dun) aan te brengen
  • tape om ongelakte kunststof af te plakken (zodat er geen wax, of als je meer gaat doen polijstmiddel enz. witte vlekken achterlaat op de kunststof).

Tape is aanwezig, voordeelpakket.
Wat voor pad bedoel jij dan cordoba ?
Voor de dap heb ik zwart wit rood en geel van monello

@jelle Ik had de DAP met pads gemist, dus was ervan uitgegaan dat je nog niets had (ik bedoelde dus een handpad). 845 kun je gewoon met rode of zwarte pad opbrengen met de Dap (ik gebruik dan meestal stand 2,5). Werkt het prettigste met vooraf de 845 goed vloeibaar maken (doe ik door de fles in een bak met handwarm water te zetten), en dan even een paar keer goed schudden. Voordeel van deze manier is, dat ook als het kouder is je wax redelijk warm/vloeibaar blijft en je mooi dun kunt aanbrengen. Bij het begin even wat wax op je pad, en als je op 2/3 bent van de auto nog een beetje toevoegen. Zolang je een waas op je lak ziet als je er met de pad overheen gaat, zit er genoeg wax op je pad.

Witte pad is wat harder, die zou ik niet gebruiken om een wax aan te brengen, en al helemaal niet als je daaronder al een sealant of een glaze hebt zitten.

chrisje de mothers shampoo bevalt mij goed.
je moet juist doseren dan glijd de was mitt mooi over de lak.

is het noodzakelijk om een cleaner aan te schaffen als je de oude waxlaag wil vervangen voor een nieuwe ?

Elk polijstmiddel bevat cleaners, dus als je je wax wilt strippen kun je ook de mildste polish gebruiken.
Maar poorboys professional polish ga je ook nooit spijt van krijgen, dus die kun je er ook voor bestellen.

Zeker wel. Zoals mdlange zegt, elk polijstmiddel bevat cleaners. S30 is een finish polijstmiddel en bevat dus cleaners