• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat ontbreekt er nog in mijn lijstje....

pitch-black

Detailing rookie
17 jul 2009
19
0
Hoi iedereen!

Zou iemand me kunnen verder helpen met mijn lijst van producten( of het ontbreken van essentiele dingen of dingen die in de vuilbak mogen).

Wat ik zover al op mijn rek heb staan:

Meguiars:
-Smooth surface clay kit
-Swirl X
-Gold class car wash
-Gold class rich leather(step 1&2)
-Deep crystal system polish (step 2)
-Gold class endurance high gloss tire protection gel

Monello:
Raffine polish kit

Collinite's:
No. 845

Simoniz:
Liquid hard wax

Auto glym:
-super resin polish
-paint renovator

Turtle wax:
-extreme wash & wax
-extreme tire gel
-extreme wheel cleaner

3M:
-Imperial hand glaze
-Imperial machine glaze
-fast cut compound

Gereedschap:

Kärcher K2.01
Autobrite foam gun + supa snow foam
Makita 9227CB rotary
DAP500
Lake country: -CCS 5,5 Orange,white,black en concorso gold

Het is een hele lijst waardoor ikzelf het bos door de bomen niet echt meer zie.

Dus graag -> wat mag weg en wat moet blijven of moet er bijbesteld worden voor een goed totaal packet te hebben?:confused:

Alle hulp is welkom!;)

Grtz Huub
 
Hangt er maar vanaf wat je van plan bent?
De Deep Crystal step 2 is bijvoorbeeld voor handmatig gebruik, dus zou je nog wel een pad hiervoor kunnen gebruiken. Maar ga je het nog wel gebruiken nu je een DAP en de Monello's hebt? :weetniet
Je kan veel combineren met dat lijstje van je ;)
 
dannydehert zei:
Hangt er maar vanaf wat je van plan bent?
De Deep Crystal step 2 is bijvoorbeeld voor handmatig gebruik, dus zou je nog wel een pad hiervoor kunnen gebruiken. Maar ga je het nog wel gebruiken nu je een DAP en de Monello's hebt? :weetniet
Je kan veel combineren met dat lijstje van je ;)

Ja ik zou gewoon een beproefde methode willen hebben die echt werkt en waar ik niet 2u mee ben aan het uitzoeken of deze werkt op een testspot.

Natuurlijk een testspot is nodig maar welke van deze producten zijn overbodig als ik bijvoorbeeld alleen de monello's gebruik.

Kan ik bijvoorbeeld de drie stappen van monello doen en er dan ook nog de swirl x achteraf bijdoen.
En dan eindigen met collinite 845?

Omdat wat ik ook deed vroeger(voor dat ik de monello producten had)altijd nog swirls had.:s
 
Je hebt als het goed is alle producten zelf gebruikt, dus je zou moeten weten wat ze doen en dus ook of je er zelf tevreden over bent of niet.

Mijn idee is dat je de spullen die je goed bevallen blijft gebruiken tot ze op zijn en de rest opzij zet/verkoopt/wegkiepert/weggeeft aan vrienden ofzo.

Wat een ander vindt van bepaalde spullen, kun je als nuttige input gebruiken, maar je moet toch altijd voor jezelf beslissen of je een product fijn vindt werken of niet.