• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen met een nieuwe auto

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
64
Ik krijg binnenkort een nieuwe auto. Op zich jippie natuurlijk.
Maar de vraag is wat zouden jullie nou doen met de lak?

In de was? En elke paar maanden lekker nieuw laagje erbij?
Of toch maar een meer permanente bescherming?

Als ik hem in de was zet kan ik lekker regelmatig de paar onvermijdelijke swirls eruit poetsen (leuk klusje).
maar
Als ik hem in bv de Geyon laat zetten dan is het onderhoud weer een stuk minder (lui en meer tijd om te rijden)

thnx
 
  • Leuk
Reactions: eddiewho
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd je de komende tijd hebt voor je nieuwe auto.
Zelf zou ik best graag voor een coating willen gaan als ik een mooie detailruimte zou hebben. Paar keertjes aanvullen met Cure. Ideaal.
Keertje wax smeren op zijn tijd is ook wel lekker...

Kun je er niet wat tussen gaan zitten? Ik moet nu denken aan iets als Polymer NetShield.

(gezien je vorige auto's ben ik overigens wel benieuwd wat de volgende gaat worden)
 
@PeterDorr,

Wat wil je zelf? Wil je gemak en snel klaar zijn, dan zou je kunnen overwegen om de auto in een coating te zetten zoals Gyeon Prime of Mohs.

Vind je het leuk om je auto zelf onder handen te nemen (zie het als relax therapie), dan lekker de auto eens in de zoveel tijd in de wax zetten.

Om wat voor nieuwe auto gaat het?

Gr. Patrick
 
Mag ik het een luxe probleem noemen ;)

Ik heb zelf twee auto's (rijdend)
De ene om tijd aan te besteden en de andere vooral om te gebruiken
De veel gebruikte krijgt dus een coating, de andere vooralsnog een wax

Maar in jouw geval moet hij naar DiventaBella
Dan hebben wij in ieder geval kans op een verslag :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Tim en ivo's
Ik heb mijn nieiwe auto ook meteen onder handen genomen en na polijsten in de PNS gezet voor de winter.
Ben hier zeer tevreden over en doet nog uitstekend zijn werk.
Wel kan ik nu echt niet wachten tot ik kan gaan waxen...voor mij is iets langdurigs dus minder leuk maar als je minder tijd hebt komend jaar zou een meer permanente coating misschien handiger/simpeler/beter zijn.
Succes met je keuze.
 
is iedereen er hier van overtuigd dat er in de Gyeon Coating geen waskrassen komen?
Ik ga dit weekend een Tesla in de coating zetten op vraag van de klant, dus ik ga het na een tijdje weten.
Ik ben daar nog niet van overtuigd om eerlijk te zijn.
 
Op een Duits forum staat een test van Gyeon MOHS op een zwarte renault clio. Ene helft behandeld andere helft onbehandeld. Heeft enkel wasstraten gezien. Is wel een leuke test om eens door te lezen, MOHS is in ieder geval zo hard dat dit veel minder kraste dan de onbehandelde kant.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
a0v5n9.jpg


2z53cdz.jpg
 
Deze auto zal zeer zeker geen krasstraat zien,en ook weet je dat zo'n coating iets beter is ,zou ik toch kiezen voor een goeie wax alleen al voor voor dat je zo,n auto dat je 3 a 4 lekker je auto mag waxxen per jaar.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Waxen, of iets anders minder permanent zoals SPN of cancoat, zou leuker zijn om inderdaad zo nu-en-dan eens lekker met je auto aan de gang te gaan.

Ikzelf vind het heerlijk om in de zomer lekker te ouwehoeren aan m'n auto. Ontspannend en uiteindelijk nog veel kwaliteit ook. Super!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: eddiewho