• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen met je microfiber doek na Gyeon coating.

Desmol1

Detailing trainee
11 jun 2014
7
47
Kan je de doeken die je gebruikt tijdens het opzetten van een Gyeon coating na een wasbeurt weer gebruiken als normaal?
Gezien de suede doekjes met de coating na opdrogen hard worden en in de vuilbak kunnen, lijkt het me dat de dodo microfiber doek die ik heb gebruikt om de coating af te nemen ook "glas"deeltjes bevat en mogenlijk weer swirls creert bij een volgend gebruik.
​En de vraag is geldt dit ook voor de doek waarmee cure is afgenomen.
 
Applicatiedoekjes kan je beter weggooien, kosten ook vrijwel niets
Grotere doeken kan je alleen redden als je ze na gebruik direct nat maakt en wast
Als ze heel licht vervuild raken kan de droger helpen maar houd ze daarna voor wat anders dan lak
Ik knip van de gebruikte gewassen doeken een hoek af en gebruik ze voor de rubbers enzo
 
  • Leuk
Reactions: freddyevo2
ik ben dit weekend een auto in de gyeon mohs aan het zetten. heb drie doeken gebruik die ik elk na gebruik direct in een emmer water met wat shampoo gedaan heb.die zijn dus weer normaal te gebruiken? die blauwe doekjes worden niet echt hard bij mij. alleen iets minder flexibel. maar die gooi ik sowieso weg.
 
De kleine doekjes worden hard na het gebruik van prime, bij mohs worden ze niet hard, althans niet bij mij, maar gooi ze toch weg.
 
kleine doekjes gooi ik ook weg. maar gaat me om de grote. heb ze direkt in emmer water met shampoo gedaan. bij mn vorige mohs behandrling heb ik dat niet gedaan. gewoon in de wasmachine gedaan. je voelt geen harde stukjes
 
Net nadat ik een Cancoat topic gepost had zag ik dit draadje...

Mijn vraag was: (en is grotendeels beantwoord met bovenstaande, als ik mag aannemen dat cancoat overeenkomt met ofwel Mohs of prime)

Quick question: de applicator pad + MF towel in kwestie. Zijn deze na het aanbrengen en afnemen rijp voor de vuilbak? of eerder: "ik zou ze erna niet meer op de lak gebruiken maar bv wel durven gebruiken voor gel op de banden te smeren en af te nemen?


Graag had ik ook eens geweten, bv op een standaard hatchback model, je dan toekomt met 1 pad om de wagen te coaten + 1 doek voor de volledige wagen coat af te nemen?

Wil deze zomer ook eens experimenteren met cancoat :) maar zit nog met een boel vage vragen!