• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen met typeaanduiding tijdens polijsten

Karstieman

Detailing rookie
13 aug 2012
7
0
46
Goedendag,

Even een beginnersvraag: Kan iemand mij vertellen wat je het beste kan doen met de typeaanduiding op de achterkant van de auto tijdens het polijsten ?
Kan je hier gewoon overheen polijsten, of kan je beter alle letters afplakken en er later met de hand tussendoor plijsten ?

Eigen auto : Eraf halen en eventueel opnieuw monteren

Andermans auto: Reinigen met APC en een zacht borsteltje, ertussen polijsten is meestal geen optie. Wanneer je de delen eromheen gaat polijsten zou ik het zeker afplakken.

Indien je ze er niet af wil : afplakken

Anders heb je kans dat je pads naar het hiernamaals verhuizen bij een scherp stukje :-"

Soms is weg mooier , maar is kwestie van goesting....het poetst wel veel makkelijker .

+1 voor de bovenstaande antwoorden. Misschien kun je als 'finish' wel met een spray wax/sealant erover en dan afnemen. Heb je toch enige bescherming.

Laat de logo's meestal zitten (uitzonderingen daar gelaten).
Heb een setje oude 4inch pads (licht- en donkergroen) welke ik alleen bij de logo's gebruik.
Zo wordt er ook tussen de letters ed gewerkt en krijgen de logo's ook nog een beurtje.
Na afloop even met wat eraser en een kwastje de resten verwijderen en het ziet er weer super netjes uit.

Zoals al vermeldt, indien het mogelijk is om zonder problemen de logo's te verwijderen dan gaat hier natuurlijk wel de voorkeur naar uit (echter wel afhankelijk van de behandeling).