• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat te doen nieuw gespoten delen

klankie

Detailing rookie
24 mei 2008
90
0
zo heb ik net vanmiddag onze autoterug gekregen van de autospuiterij
waar ze voor en achterbumper , rechtervoorscherm en rechter buitenspiegelkap
opnieuw hebben gespoten
hebben de auto net 4 weken en na de 3e dag bij ons voor de deur was er al iemand
langs gegaan en flink de auto geraakt en ja natuurlijk gewoon doorrijden of fietsen zonder wat achter te ( misselijke lui vind ik dat )

nu is het zo dat ik de auto nog moet detailen en daar maar mee gewacht heb tot na
de spuiterij
nu wil ik graag weten of ik gelijk de nieuw gespoten delen kan polijsten of dat ik hiermee nog even moet wachten vanwege eventueel uitharden of iets dergelijke
heb hier geen verstand

mischien dat iemand hier er al mee te maken heeft gehad
 
Bugger! :|~*

Na 4 weken kun je opzich verwachten dat de lak toch redelijk is uitgehard. Je kunt denk ik rustig beginnen met polijsten, wel even een testspot doen omdat de hardheid van de nieuw gespoten delen nog niet bekend is.

Succes!
 
Hij heeft hem sinds vanmiddag pas terug van de schadeherstel hoor! Dus dat zijn er nog geen 4 weken!

Ik zou lekker 6 weken wachten. Heb ik ook gedaan, lak kan dan lekker doorluchten. Let wel dat het nu kouder is buiten... Maar met 6 weken zit je nu wel goed.
 
De dag na het spuiten wordt er al een rotary over de lak heen gerost ( geen andere woorden voor ), denk dat je wel goed zit nu.
Wat betreft het luchten: wat ik vernomen heb is dat dit op het aanbrengen van een sealant slaat en niet op wax of polijstwerk
 
Toen mijn 4 maand terug, terug van de spuiter kwam hadden ze hem alleen afgespoelt met een zachte waterstraal om de stofjes er vanaf te halen. Meer niet!

Maar goed, niet elke schade herstel is precies hetzelfde, wel krijg ik nog altijd complimenten over de lak. Dat het erg Professioneel is gedaan. :grinning:
 
Als je pasgespoten delen al direct moet gaan polijsten dan scheelt er toch iets aan de kwalitiet van het spuitwerk lijkt me... :weetniet

Ik zou gewoon een laagje wax erop zetten en meer niet.
 
hahaha overheen lezen geen probleem hoor gebeurd mij ook wel eens

polijsten is eigenlijk niet voor de gespoten delen , maar eigenlijk voor de hele auto voor de schade
maar nu de delen gespoten zijn wist ik ff niet of ik die gelijk mee kon nemen
delen zijn erg strak zonder de bekende swirls , holo,s enz maar als ik het doe dan wel gelijk goed toch............

in ieder geval weet ik nu waar ik aan toe ben en zal inderdaad ff een 6 a 8 weekjes }:)w wachten met de detail

thx alle voor de reactie,s en het advies
 
dus je hebt je auto 4weken en 3 dagen terug van een fietser die iets achtergelaten had van polijstwerk op de spiegelkap? :klap i dont get it :p

wel weer zwaar kl*te voor je dat het zo snel al moet gebeuren he :no (en dan heb ik het over het spuitwerk)
kan je al niet momenteel de ongespoten delen bewerken zoals je wil(eventueel als je de echte new look wil ook polijsten met zeer zachte combi)
en dan een lekkere wax/sealant erop waar uiteraard een lekkere glaze onderstaat,
en dan een weekje of 4 wachten met de nieuw gespoten delen?
aangezien koning winter steeds dichter en dichter komt zou ik al zoveel mogelijk werk doen zodat je tegen binnen 4 weken enkel nog maar een paar stukjes moet doen, of kan je echt volledig afgedekt/ binnen werken?
dan maakt het uiteraard veel minder uit,
en BTW het uitharden van een lak is meer een chemisch proces dan gewoon opdrogen he, dus temperatuur heeft hier minder invloed op dan je denkt(maar het is wel een beïnvloedende factor zonder faud :D )


ik wens je veel plezier en vooral SHITLOADS off funn and luck met je nieuwe wagen.....

voor / na / na pics? (voor ongeval/ juist erna en na het spuitwerk?)

we zijn een beetje pic verslaafd dus..... }:)w
 
Gewoon polijsten die hap, maar wel met beleid. Ga dus niet met grof geschut aan de slag.

Denk je nou daadwerkelijk dat ze bij een schadeherstelbedrijf 4 tot 6 weken wachten tot de lak is uitgehard en dan (roterend) poetsen?

Meestal wordt dezelfde dag :! de boel gepolijst.
 
mk-us zei:
@Werner: post#1 wel gelezen ?

Volgens mij heb ik die toch heel goed gelezen, of ben ik nu gek??

klankie zei:
nu wil ik graag weten of ik gelijk de nieuw gespoten delen kan polijsten of dat ik hiermee nog even moet wachten vanwege eventueel uitharden of iets dergelijke

Hoe dan ook, het is ondertussen wel duidelijk wat TS bedoelde. :ja
 
Acc_Focus zei:
dus je hebt je auto 4weken en 3 dagen terug van een fietser die iets achtergelaten had van polijstwerk op de spiegelkap? :klap i dont get it :p

4 weken geleden gekocht en na 3 dagen voor de deur heeft er al iemand tegenaan gezeten

foto,s zal ik plaatsen van schade
van polijsten zal wel ergens eind nov. begin dec worden

zat ik ook al aan te denken patrick maar je weet maar nooit
 
Goedenmiddag!
Ik zelf werk bij een schade herstel bedrijf, waar wij altijd de vers gespoten delen gelijk in een wax zetten.
Wanneer er een stofje in het lakwerk zit halen wij dit eruit d.m.v. polijsten.
Het is dus geen enkel probleem om gelijk na spuiten te polijsten.
overbodige Tip. Het is vers gespoten dus een ligt polijstmiddel volstaat.
 
Jullie waxen het, we zeggen hier ook dat je het in principe wel kunt waxen, maar niet voorzien van een sealant. Wat voor wax gebruiken jullie?

Enne... waar "ligt" dat polijstmiddel? :D ligt = licht ;)
 
donnagekko zei:
Goedenmiddag!
Ik zelf werk bij een schade herstel bedrijf, waar wij altijd de vers gespoten delen gelijk in een wax zetten.
Wanneer er een stofje in het lakwerk zit halen wij dit eruit d.m.v. polijsten.
Het is dus geen enkel probleem om gelijk na spuiten te polijsten.
overbodige Tip. Het is vers gespoten dus een ligt polijstmiddel volstaat.


Bij het schade-bedrijf waar mn auto compleet overgespoten is zeggen ze bijna hetzelfde.
Eventuele lak-defecten halen ze er idd gelijk uit nadat de auto uit de spuitcabine komt.

Mochten ze onverhoopt een foutje maken, kunnen ze deze gelijk herstellen.

Wat ze wel afraden bij auto's die gelijk terug naar de klant gaan is dat ze er wax op doen!!!
Dit omdat de lak wel degelijk 4 weken bij warmer weer en 6 weken bij kouder weer nodig heeft om echt uit te harden/luchten.
Wax zorgt er dan voor dat de lak stikt, wat niet ten goede komt voor de lak.

Aangezien mijn auto op een andere manier dan de standaard procedure behandeld is, mag ik de auto wel uitgebreid polijsten, maar zelfs nu na bijna 3 weken niet waxen!
 
Beetje een kick, maar mijn voorbumper is afgelopen week ook hersteld en gespoten. Volgens de spuiter heeft een vers gespoten lak zelfs tot 3 maanden nodig om goed uit te dampen en door te harden. Hij raadde mij dan ook af om iig. geen sealer te gebruiken tot die tijd. En ook erg voorzichtig te zijn met kleien. De vraag of een wax dan wel mag is er bij in geschoten, en hier zijn wat tegenstrijdige antwoorden over.

Dus wel of geen wax over nieuw gespoten delen.
 
Een natuurlijke vaste wax: JA
Een wax met toevoegingen van bijv. een sealant (hybrid): NEE
Een vloeibare wax: NEE

Wax die wel mag is bijvoorbeeld de Poorboy's Natty's paste wax. (blue, red en de kleurloze)

3 maanden vind ik wel wat overdreven 1 maand is al genoeg meestal maar met dit koude weer zou ik voor 1,5 maand gaan dan weet je zeker dat je goed zit.

Kleien op een vers gespoten lak is ook helemaal niet nodig, de lak is brandschoon en je hoeft dus niets te doen voor je de wax aan brengt.