• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te gebruiken in combinatie met Black Hole?

Cydro

Detailing trainee
25 mrt 2014
28
47
30
Hallo! Volgende maand komt mijn DAP500 v3 Powerpack binnen, dus dan word het tijd om mijn auto eens flink onder handen te nemen. Nou wou ik graag weten wat precies het verschil tussen Wax en een sealant is, en welke producten ik het beste kan gebruiken in combinatie met Black Hole? Moet er een laagje wax onder of boven of iets dergelijks?

Thanx!

Blackhole is een voeding voor je lak, na het polijsten / cleaneren. Hier gaat een wax of sealent OVERHEEN. Als je in de webshop kijkt bij wax of sealent, staat er bovenin een mooie beschrijving bij. Zoals bij alle producten. Ik gebruik een sealent, om een oude waxlaag even op te boosten. Oké in sommige sealants zitten middeltjes die je wax aan zouden kunnen tasten, maar de wax heeft dan toch al vaak zijn beste tijd gehad. Dus maakt me dat niet zoveel uit.

Black hole is een Glaze die je aftopt met een sealant en / of wax.
Ik gebruike na BH de EX-P sealant van PB en daarna top ik af met een vaste wax.

@ Ralimart

Bedankt voor de info, errúg handig om te weten.

@ UnusualKid

De EXP Sealant zit nu in me winkelmandje! Wat moet ik verstaan onder een vaste wax? Wax uit een potje?

UnusualKid;n393495 zei:
Black hole is een Glaze die je aftopt met een sealant en / of wax.
Ik gebruike na BH de EX-P sealant van PB en daarna top ik af met een vaste wax.

Dat heb ik ook gedaan, dus eerst black hole, dan sealant, dan wax. Je kunt ook kiezen om gelijk wax te doen maar dat blijft minder lang zitten als de sealant met de wax eroverheen.

Gr. Paul

Cydro;393512 zei:
@ UnusualKid De EXP Sealant zit nu in me winkelmandje! Wat moet ik verstaan onder een vaste wax? Wax uit een potje?
Uit een potje klinkt amateuristisch, maar inderdaad. Ik heb de auto finesse temptation liggen. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

ik zet er gewoon de blauwe Poorboys Natty's Paste Wax overheen. Gemakkelijk te gebruiken waxje, veilig voor je sealant en voor je glaze, zuinig in gebruik, niet te duur, standtijd is niet als van een Colli 845, maar toch redelijk goed.

Doe ik ook. Heb de EXP sealant van PB nog nooit gebruikt. Gaat nu de eerste keer zijn. Maar heb alleen ervaring met de sealant en wax van Mothers na de BlackHole van PB en dat was erg goed.

Even een topic ophalen met een persoonlijke vraag.

Ik zoek een wax voor over de pb ex-p.
Omdat ik niet beschik over een overkapping of dichte ruimte zoekk iets met een lange standtijd maar redelijk korte cure tijd.

De auto is een fiat 500 abarth in een licht grijze uni kleur ( wel voorzien van een blanke lak)
Onder de ex-p zit een laag white diamnond ook van pb.

Wellicht ben ik een beetje verrard door de vele verhalen op het forum, maar ik had begrepen dat collinite eigenlijk niet geschikt is over een sealant?

Wat ik wel erg jammer vind aan het merk zijn de metalen blikjes ( dit vind ik niet prettig, en al voor 75% een reden zijn om naar iets anders te kijken)

morphf;n410963 zei:
Even een topic ophalen met een persoonlijke vraag.

Ik zoek een wax voor over de pb ex-p.
Omdat ik niet beschik over een overkapping of dichte ruimte zoekk iets met een lange standtijd maar redelijk korte cure tijd.

De auto is een fiat 500 abarth in een licht grijze uni kleur ( wel voorzien van een blanke lak)
Onder de ex-p zit een laag white diamnond ook van pb.
Ik zou de ex p lekker vergeten en gewoon de eerder genoemde 845 erop zetten. Makkelijk te verwerken en met een heel goede standtijd.

Schrijf je reactie...