• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te kiezen/nemen????

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Laatste tyd doe ik steeds vaker auto`s ( onder andere de C1tjes ).

Maar zo kom je ook dingen tegen die je goed kan gebruiken tijdens de werkzaamheden.

Zoals :

- Het foamen
- Een padwasher
- Een air force blaster.

Alle 3 erg handig.Alleen in 1x aanschaffen8o :no :no

Foamen is makkelijk met de vuile wagens , maar een padwasher is ook handig ( en beter voor de pads ) tydens de werkzaamheden.En een Air Force Blaster is erg handig voor de kiertjes en de wagen zelf droog te blazen om zo krasjes te verkomen ( proberen ) tydens het drogen.


Maar wat zou men hier kiezen als ze de keuze hadden??En waarom?
 
padwasher !
foamer ... je gaat erna toch altijdpolijsten etc dus eventuele krasjes ontstaan met wassen .... no worries
air blaster: idem, alleen droogt wel makkelijk maar persoonlijk dan op 2e plek
padwasher: je doet best veel en vaak en scheelt je boel schoonmaken achteraf en ook zeer zeker tijdens je klus
( was 'm zo even in een notendop )
 
Padwasher!

-lucht kan ook met compressor.
-wassen gat met de hand toch beter.
 
Ik heb het andersom gedaan, eerst de foamgun en pas daarna de padwasher.
Neem maar van mij aan, ga voor de padwasher. Foamen kan altijd nog, polijsten doe je vaker en meer.
En daarna alsnog de foamgun aanschaffen, blijft errug leuk dat foamen :-"
 
Off topic.......Als ik zag dat jij al die dodo waxen in 1 keer had aangeschaft kan dit ook wel in 1 keer.:D
 
Als ik er een volgorde aan moet hangen:

Padwasher, foamgun (buiten nuttig ook gewoon leuk omdat het kan), en dan een blaster achtig-iets (blijf die dingen wel prijzig vinden..)

Kortom hetzelfde verhaal als MK-us.

Mocht je willen wachten met een padwasher, dan kun je natuurlijk ook gewoon een hele rits van de veelgebruikte pads inslaan. Paar wolletjes, paar oranje, wit en zwarte pads, dan kun je ook doorwerken.