• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te kiezen: Pete's 53, Collinite 915 of 476S

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik was is aan het kijken voor een nieuwe bestelling,en met de zomer hopelijk snel voor de deur,vond ik het wel leuk om nog een waxje erbij te nemen:lol Vind het leuk om beetje te verzamelen,en van alles en nog wat te testen :)

Momenteel heb ik in de collectie kwa wax/sealant:PB Exp Pure,Naty's Blue,Meguiars M16,Panel pots Dodo Juice Blue Valvet en Purple Haze.De laatste behandeling bestond uit:Lime prime,Exp Pure en dan bijde Dodo waxen,en het houd erg goed !Vaak gebruik ik nog Black Hole erbij,maar deze keer niet gedaan.

Nu twijfel ik dus tussen 3 waxen:Chemical Guys Pete's 53 en Collinite 915 of 476S.Heb een zwarte auto btw:lol
Welke zouden jullie kiezsen was mijn vraag nu,met in het achterhoofd de producten die ik al heb en voor eventueel toppen van verschillende waxen onder elkaar.

Alvast bedankt !:love

PS:Moet tog echt een keer me collectie posten:roll :-b

Persoonlijk zou ik dan voor een van de Colinite waxen gaan, deze heeft een hoge standtijd.

De Pete's 53 is meer een concourswax, hoog glansgehalte (mits de voorbereiding goed gedaan is), maar deze heeft geen lange standtijd.

Mijn ervaring met beide colinite waxen is dat deze een crime zijn om af te nemen, nog erger dan de M16 wax.
En ja, ik had de wax(en) al zo dun mogelijk aangebracht. :bad
Forumlid Bartr123 kan mijn mening delen, die had ook spijt van de wax :ja

Mocht je iets anders willen testen, ik heb de volgende waxen staan:

- Wolfgang Fuzion
- Dodo Juice Purple Haze Pro
- Dodo Juice SN 2.0
- Dodo Juice Rubbish Juiced Edition
- (Dodo Juice) Rubbish Boy's Original Edition.

Je kan er ook voor kiezen om je panelpotje 'om te ruilen' voor de grote versie ( mits uiteraard bevalt, maar dat heb je met dat 30ml potje juist goed kunnen testen ;) )
Heb je meteen een prettige wax die naar vele meningen erg goed volstaat, lekker ruikt, en de zomer mee doorkomt.

Ik weet niet of je nog naar een meeting oid gaat, vraag je daar aan een lid of je een paneeltje mag testen met diens andere wax.
Weet je meteen of ie lekker werkt ( voor jou dan ), dan ander lid aanspreken en daar andere wax op ander paneel.
Maak je er een testauto van en zodoende weet je wat voor jou een goede wax is

Het is maar een idee, wat net bij mij op kwam ( net poepen :LOL )

Okej dan,dan valt de petes denk ik tog af dan en dan eff verder kijken.
Ik had me oog ook laten vallen op de Pinacle Signature paste wax.

Momenteel wil ik nog niet teveel aan wax uitgeven.Denk daarbij aan een max van 50.

En nicknameless,zijn de waxen die jij voorstelde
- Dodo Juice SN 2.0
- Dodo Juice Rubbish Juiced Edition
- (Dodo Juice) Rubbish Boy's Original Edition.
Ook geschikt voor mijn zwarte auto ?
Alvast bedankt voor de reacties !

@ Dagobert,

Uiteraard zijn de waxen geschikt voor een donkere lak.

We kunnen wel een keer afspreken? Neem ik ze allemaal mee, kunnen we een en ander testen :ja
Stuur maar een PM ofzo.

Voor 50 euro heb je een goede Dodo wax zoals Blue Velvet (Pro), Purple Haze (Pro). Dit zijn waxen specifiek voor donkere kleuren.

De Pro waxen zijn iets duurder, +/- 65 euro.
Deze hebben als extra een sealent erin zitten. 2 vliegen in 1 klap dus.

Ik herinner me ineens dat ik ook nog een pot Dodo Juice Blue Velvet heb :-d

Ik zou gaan voor een Dodo wax, Collinites heb ik helemaal niks mee, goede waxen maar ik heb er geen lekker gevoel bij wat ik wel heb bij een Dodo, Wolfgang, Poorboy's product.
Zelfs de M16 geeft mij een beter gevoel dan Collinite, ik vind het een smaakloos product helaas.

Hoi Dibbuz,

Ik gebruik zelf de Collinite 915 en heb zelf ook de M16. Qua glans scheelt het helemaal noppes. Maar Qua duurzaamheid Is de 915 De grote winnaar wat mij betreft. Helaas nog geen ervaring met dodo dus daar kan ik niet over meepraten. En een likje heb ik tot nu toe nog nooit genomen van de 915 dus of het smaak heeft of niet laat ik ook maar in het midden. Ik weet wel dat ik sinds 4 1/2 maand mijn focus in de 915 heb zitten en er is nog geen wax geweest die na zo'n lange tijd en rotweer (vorst, regen hagel sneeuw vorst en veel , heel veel pekel) nog zo goed de lak laat glanzen en beaden.

Just my pennies worth,.....

GdV42

Toch nog even een lans breken voor de Collinite! :ja

Ik heb zelf de 476 en kijk hier op het forum maar 's hoe enthousiast de 915 gebruikers zijn. :jippie

Het zijn wat mij betreft echt geweldige waxen en met een hoog no-bullshit gehalte. Gewoon erg geod in shine en in duurzaamheid en wat mij betreft ook in verwerking. Het moeilijk afnemen van een Collinite, zoals Patrick zegt, is niet mijn ervaring. En al zou het zo zijn, what the hack, we zijn geen watjes en het levert een prachtig en langdurig resultaat op.

Maar met zo'n mooie collectie als jij hebt, wil je dan wel een wax die 6 maanden blijft zitten? :-"

duurzaamheid heb je denk ik indd al zat (m16 / ex-p)
waarom niet voor dat kleine beetje extra glans gaan, en niet de petes nemen?

dat zou waarschijnlijk mijn keuze zijn, puur gevoelskwestie

Klopt het dat Pete's niet meer online staat op de CC site? Ik miste hem al eerder, net als de Butterwet. Zijn die uit de collectie?

De 5050 is gelijkgeprijsd aan Pete's trouwens en volgens DW is de 5050 duurzamer..

GdV42 zei:
Hoi Dibbuz,

Ik gebruik zelf de Collinite 915 en heb zelf ook de M16. Qua glans scheelt het helemaal noppes. Maar Qua duurzaamheid Is de 915 De grote winnaar wat mij betreft. Helaas nog geen ervaring met dodo dus daar kan ik niet over meepraten. En een likje heb ik tot nu toe nog nooit genomen van de 915 dus of het smaak heeft of niet laat ik ook maar in het midden. Ik weet wel dat ik sinds 4 1/2 maand mijn focus in de 915 heb zitten en er is nog geen wax geweest die na zo'n lange tijd en rotweer (vorst, regen hagel sneeuw vorst en veel , heel veel pekel) nog zo goed de lak laat glanzen en beaden.

Just my pennies worth,.....

GdV42
Nogmaals, de waxen van Collinite zijn gewoon goed, heb zelf nog de 845 en had de 915 maar ik gebruik ze bijna nooit omdat ik er niks mee heb.
Voor de een is het totaal niet belangrijk wat voor merk/flesje/geur/kleur het product is maar ik ben iemand die graag een gevoel met een product heeft.
En dat geeft Collinite mij niet. Vind zelf dat mijn Deep Gloss/Fuzion combo na een half jaar nog steeds beading laat zien, erg indrukwekkend (ook dat ik de wagen niet vaker gewaxt heb :lol)

qatsanqat zei:
Toch nog even een lans breken voor de Collinite! :ja

Ik heb zelf de 476 en kijk hier op het forum maar 's hoe enthousiast de 915 gebruikers zijn. :jippie

Het zijn wat mij betreft echt geweldige waxen en met een hoog no-bullshit gehalte. Gewoon erg geod in shine en in duurzaamheid en wat mij betreft ook in verwerking. Het moeilijk afnemen van een Collinite, zoals Patrick zegt, is niet mijn ervaring. En al zou het zo zijn, what the hack, we zijn geen watjes en het levert een prachtig en langdurig resultaat op.

Maar met zo'n mooie collectie als jij hebt, wil je dan wel een wax die 6 maanden blijft zitten? :-"
In die 6 maanden zal ik me auto vast nog wel een keer waxen,maar dan heb ik gelijk iets voor de winter,mocht ik voor de collinte gaan ;)En wat ik al zij,vind het ook leuk om beetje te verzamelen :P

aron147 zei:
duurzaamheid heb je denk ik indd al zat (m16 / ex-p)
waarom niet voor dat kleine beetje extra glans gaan, en niet de petes nemen?

dat zou waarschijnlijk mijn keuze zijn, puur gevoelskwestie

En de M16 vond ik op de 1 of andere manier tog tegen vallen.Maar dat was zonder de EX-pure ;)Maar idd een goeie wax als onderlaag zegmaar en dan de Pete's erop,vandaar die ook in me keuzen menu zegmaar:lol

Ik vind de Collinite 915 een superwax.
De grote fout is hem te dik leggen(en dit heb ik zelf moeten ondervinden:-/ )en hem te lang laten kuren.
Als je hem met de DAP aanbrengt echt niet veel gebruiken en niet te lang wachten.
Als je hier rekening mee houd,krijg je een heel goed resultaat.
En de prijs is echt gerechtvaardigd.
Met ongeveer een koffielepel(bij manier van spreken)doe je de ganse wagen.

De 845 is al even uit voorraad...... Had hem nog even willen proberen voordat het Fuzion-seizoen begint...:roll

ik had de pete's53, en ben er erg tevreden over. Verwerking en diepte erg fijn, en standtijd best goed. Vergelijken met Collinite moet je ook niet doen; Pete's/dodo vanaf maart-oktober, de rest met Collinite als je perse een lange standtijd wil.

Aangezien je al dodo's hebt, zou ik er niets naast nemen maar gewoon die dodo opmaken en ervan genieten :love

Een lekkere 'wetlook' wax heb je al met de Natty's. Een vrij duurzame heb je ook met de M16.

Ik zou persoonlijk voor de 476s gaan voor de meest duurzame bescherming. En anders even doorsparen voor een iets exotischere wax zoals fuzion, raceglaze 55 of supernatural.

Wat Dennis zegt over 'het gevoel', daar kan ik wel in meekomen. Van Natty's Blue word ik gewoon high door de geur. :) Kan ook echt aan mij liggen, maar ik word er erg blij van, blijer dan als ik werk met mn Collinite 845.