• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat vinden jullie van de volgende 2 waxen

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Ik twijfel tussen deze twee -en ik weet dat er betere zijn dan van het merk Meguiar's- maar ik blijf er bij. Ik kan ze zo hier bij de autoshop halen.

Maar wat vinden jullie van deze twee en graag jullie ervaringen?

Meguiar's NXT 2.0
Meguiar's Gold class


Greetz
 
Persoonlijk vind ik meguiars een beetje een schreeuw merk. Ik werk met collinite 476s wax en vind deze prijs/kwaliteit zeer sterk. Niet alleen een super glans met dito belading, tevens een lange standtijd van zeker 4 maanden+ Maar zoveel mensen, zoveel wensen ;)
 
Heb beide waxen staan, vindt de nxt 2.0 net wat beter dan de Gold Class. Gebruik de NXT 2.0 in een vloeibare vorm. Maar nu de winter eraan komt stap ik over op collinite 845. De NXT is zeer gemakkelijk verwerkbaar met de hand. Waar JRTN gelijk in heeft, is dat je tegenwoordig in veel autozaken Meguiars ziet staan, voorheen alleen bij Brezan. Waarom gaat je keuze uit naar deze twee waxen?
 
Klopt wat Blinque zegt mijn zwager werkt bij een autoshop die het verkoopt,krijg een beetje korting
en de reden dat het hier om de hoek is telt ook zeker mee,

en heb tot nu goeie ervaringen met Mequiars


En daarom wilde ik graag weten wat jullie van deze twee soorten wax vinden
 
Ik heb al in een eerdere reactie mijn mening gegeven, maar je blijft ( overigens geheel terecht) bij je eigen mening.
Van de twee genoemde Mequair's producten is de NXT 2,0 de beste volgens mij.
Ik doe toch nog een laatste keer een poging je op andere ideeen te krijgen. Je doet je zelf zeker onrecht als je ondanks de goede
ervaringen met Mequair's jezelf niet de kans geeft om een ander product te gaan gebruiken.
Juist omdat je die nog niet kent, is een mening vormen door jou nog niet mogelijk. Mocht je er toch een keer voor kiezen,
dan ben ik ervan overtuigd dat je nog wel eens terug zult denken aan deze discussie.
Veel succes met het detailwerk gewenst.
 
Snap dat Kane voor gemak om de hoek gaat of wat hij op de plank heeft staan, met de super summer sale wel een mooie uitnodiging om eens "wat anders" te proberen. Je hebt het vlot in huis en je bent een ervaring rijker zoals Kanjer100 ook aangeeft. Detailing is niet alleen maar een potje prut op de auto smeren, ken zat mensen die me voor gek slijten(inclusief vriendin) om wat ik uit geef aan de "bezigheid". Zie zat mensen in de omgeving(letterlijk) die heel blij zijn met turtle wax, prima toch denk ik dan... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik heb ze allebei geprobeerd plus ook de Ultimate versie . Wel alleen de vloeibare, niet de vaste varianten. Zoals de meeste vloeibare waxen was het opbrengen super easy. Spreid heel gemakkelijk. Over de NXT zijn er wel eens klachten geweest dat deze donkere vlekken achter kan laten, maar ik had er toen geen last van. Afnemen ook easy. Qua gebruiksgemak dus erg tevreden erover. ,^^

Standtijd helaas erg teleurstellend, bij alle drie was de koek na 3-5 weken al op. Een goede spray wax (Pb's QD+ of QW+, Mother's FX Spray Wax, enz) haalt die tijd ook wel, is goedkoper en ook nog eens nóg gemakkelijker opbrengen en afnemen. Waarschijnlijk zijn de vaste varianten duurzamer? Maar als ik de normale Meguiars prijzen dan bekijk.. jeetje, om het netjes te verwoorden: qua prijs-kwaliteit zijn er betere waxen verkrijgbaar. Maar die zijn natuurlijk niet bij de plaatselijke winkel af te halen, dat verklaart natuurlijk voor een deel de hogere prijs.

Persoonlijk zou ik ze dus alleen aanschaffen als je ze bij je zwager voor een tientje kan ophalen. Zoniet, dan een Collinite, Poorboy's Natty's of zelfs een Spray Wax of Spray sealant bestellen bij Carclean.com. De verzendkosten en een dagje extra wachten op het pakketje zouden het voor mij wel waard zijn. Maar goed, dit is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur.

Kun je trouwens via je zwager niet komen aan sample zakjes? Vaak geeft Meguiars een samplezakje van een bepaald product mee in goodie bags tijdens auto gerelateerde evenementen. Dan kun je het eerst proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Als je een folder aanvraagt bij Meguiars krijg je ook van die sample zakjes. ;)