• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor lak op een DODGE Charger 1964

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
61
Waalre
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Beste forumleden. Een goede vriend van mij is de trotse bezitter van een auto, zoals hier is afgebeeld. Ik mag deze auto onderhanden gaan nemen. Vroeger werden er echter hele andere lakken gebruikt als nu. Bovendien gebruikte men in de U.S.A. ook vaak andere 'verf-producten'....

Met wat voor lak is een dergelijke auto behandeld ? Mogelijk een celluloselak ? Wie heeft er ervaring met dit soort lakken ? Wat voor producten zou ik nodig hebben voor dit soort lakken ? Alle denkbare informatie en kennis is welkom.

Alvast dank voor het meedenken.

Je weet niet of hij herspoten is Leon ?

Maar ik denk dat je het met de SSR serie zeker gaat redden ,werken goed op alle laksoorten.

Als de lak nog origineel is, dan zal het cellulose lak zijn, MAAR..... deze is single stage, en als het dus lak uit 1964 is en deze auto heeft het grootste deel van zijn leven in de US gestaan, dan is de kans groot dat de laklaag dun is, tenzij de auto altijd binnen heeft gestaan. Vaak is het wel zo, zeker met deze auto's, dat ze ooit in hun leven zijn opgeknapt of gerestaureerd, en dan is het moeilijk te zeggen wat voor lak het is. Maar zoals gewoonlijk moet je met een testspot te weten komen wat je kunt gebruiken ;) Ik zou de lakdikte wel eerst meten als ik jou was! (als je een meter hebt natuurlijk)

gezien het een amerikaan is zit je safe met de spullen van meguiars. gelet op wat adrie al zei dat het hier een singlestage lak betreft denk ik dat je met de m83 en de m80 voor het polijsten voldoende cutting hebt en het waxen zou ik doen met de m21 en daarna af toppen met de m16.

deze combo werkte ook goed op mijn firebird

succes;-)

Hoi allemaal:

Allereerst heel erg dank voor alle reacties en bijdragen. Er zitten ZEKER bruikbare tips bij. Vermoedelijk, als de historie klopt, is deze auto NOOIT overgespoten. Wat in elk geval met het blote oog zichtbaar is, is dat er geen blanke laklaag op ligt. Het is gewoon oranje lak - richting rood. Het is inderdaad zo dat dit een auto is met een 'complete' historie. Hij heeft in USA 1 eigenaar gehad en is naar Nederland gehaald. Is dus al van een liefhebber geweest. Hier is de auto motortechnisch voor 600 % opgeknapt. Ruim over de 400 peekaa, RVS uitlaat, rolkooi, race-stoelen en ga zo maar door.

De lak ziet er "gepoetst" uit, dus redelijk veel swirls en waskrassen. Ik ga er in elk geval rekening mee houden dat het slechts 1 laklaag is. Wel vreemd om te horen trouwens.
Gezien de eerdere ervaringen zal ik gewoon van het allerlichtste middel uit omhoog gaan werken. En beginnen met een green finishing pad. Zo kan er weinig mis, lijkt me.
SSR en Monello voldoende in huis.

Ik neem jullie raadgevingen dus serieus en begin heel voorzichtig. De eigenaar maakt me af ( zal die proberen althans ) als ik door de lak heen 'zeil'........

Vandaag trouwens in LOMMEL geweest. USA Oldtimers dag. Wooowwwwwww !!!!!!!!!
Je kunt er morgen nog terecht. Je kijkt je ogen uit !!!! En wat poetsen die lui allemaal slechts zeg. Slechts 2 auto's van de honderden waren echt 'gedetailed'..... Zonde !!

Vergelijkbare onderwerpen