• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Cordoba er zat dus geen inhoud in. Er heeft nog nooit inhoud in gezeten want bij elk voornemen daartoe, zit het deksel weer vast.

Ik ga ook eens de verschillen bekijken. Ik heb dit met Grit Guard echt nooit en die draai ik echt goed dicht altijd.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Bekijk bijlage 181583
In de wasbox, waar het deksel tóch ineens weer helemaal vast zat. Toen de emmers getest op zitcomfort. Testuitslag: redelijk comfortabel!

Een mede wasbox bezoeker (man, en waarschijnlijk sterker dan ik) kreeg ‘m ook niet open.

De emmers zijn in ieder geval multi functioneel en het Monello bakje is echt super handig! Ik had zoiets nog niet.

De To Do:
- met stip op nummer 1: Het Deksel.
- de roestplekjes op de deurrand.
- het interieur reinigen.
- de bekleding reinigen.
- rubberen matten vervangen door de andere matten.
- mogelijk de andere matten eerst schoonmaken.
- de wielmoerdoppen + tool.
- project velgen.
- een aantal zeer vieze randen reinigen.
(- en de Instagram onderhouden).

Ik kom de zomer wel door!
Los van die stomme deksels heb je een paar mooie klusjes op het lijstje staan. Project velgen heeft mijn aandacht. Onze Up! heeft ook van die kleine velgen, maar dan nog met wieldoppen. Ik ben dus ook opzoek naar velgen…

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
@Cordoba er zat dus geen inhoud in. Er heeft nog nooit inhoud in gezeten want bij elk voornemen daartoe, zit het deksel weer vast.
Ook de lucht in de emmer kan uitzetten als je de emmer vanuit een koude omgeving naar een warme brengt (of in volume minder worden als deze van warm naar koud gaat). Als het deksel zo dichtgedraaid is dat er geen lucht in of uit kan (hoeft niet eens supervast aangedraaid te zijn), kan er door de ontstane over- cq. onderdruk spanning op de schroefdraad komen, waardoor deze vast lijkt te zitten. Gaat de emmer weer naar de oorspronkelijke temperatuur, dan zou 'ie weleens gewoon weer makkelijk open kunnen.
Wellicht gebeurt dit bij je emmers. Misschien ook niet. Als je geen water in de emmers vervoert, zou je de deksels 'half' aan kunnen draaien zodat er wat lucht in of uit kan.
Dat gezegd hebbende bedenk ik me wel dat ik met mijn Gamma Seals hier nooit last van heb gehad.

@Soepergrover dat laatste dus.

Ik vervoer normaal wel de emmers met water gevuld. Anders waren de deksels überhaupt niet nodig. Dus dicht draaien is wel handig als ik mijn kofferbak droog wil houden.
Het is een bijzondere uitdaging!

• Leuk
Reacties: TheLittle

Ik ga ook eens de verschillen bekijken. Ik heb dit met Grit Guard echt nooit en die draai ik echt goed dicht altijd.
Natuurkundig gezien zit er altijd inhoud in, behalve als je de emmer vacuum pompt. dus ook lucht is inhoud in dit geval. Het lijkt wel alsof het kruis op het deksel bij de Monello minder ver doorloopt, waardoor je dus een kleinere (lengte)arm hebt om los te draaien. Misschien dat er verder ook in de draaiconstructie wat verschil zit, en mogelijk ook net iets andere rubbers voor de afdichting.

Overigens de Gamma seals hebben ongeveer twee volledige omwentelingen aan schroefdraad, als ik ze na gebruik leeg weg zet, doe ik meestal iets van een halve tot een hele slag het deksel dichtdraaien, vooral om te voorkomen dat er iets in de emmer komt, maar draai ze ook makkelijk met één vinger los voor gebruik.