• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor product gebruiken voor dit lederen interieur?

Dinges

Detailing addict
28 jul 2009
49
65
Goedeavond,
Had een vraagje over het schoonmaken van mijn lederen interieur.
Op de onderstaande foto is te zien dat het aardig netjes is maar ik zou dit graag zo willen houden.
Welk product raden julie het aan om het mee schoon te maken en te voeden / beschermen.

Alvast bedankt.:party:

P2060776.jpg
 
Nope! Gaat niet glimmen en word absoluut niet glad! Wel de cleaner er bij bestellen! Word aanbevolen door de Bentley en Rolls Royce owners club, dat zegt al wat!
 
HAllo

Cliptone is erg goed spul om je leer te reinigen.
Ik heb het pas gedaan met mijn auto, echt goed.:party:
 
Swissvax is erg goed spul om je leer te reinigen. Ik ga het morgen ook weer doen. Leather cleaner en leather conditioner. Het beste leerspul dat ik ken.
 
Swissvax gebruikt toch gewoon Gliptone producten, maar dan met een Swissvax sticker erop? Of van een ander merk in ieder geval (Wolfgang misschien?), want ik had vernomen dat de leder producten van Swissvax gewoon ge-relabeled zijn.

Voor een cleaner en conditioner in één kun je kijken naar de Liquid leather van Chemical Guys of PB's World Leather Stuff.
 
PB Leather Stuff raad ik af, word het leer ''krakerig'' en glad van. Heb het ook en is het enige PB product die mij niet bevalt. Gliptone is echt een aanrader.
 
Het leer ziet er wel aardig vervuild uit. Het glimt nu al aardig en het hoort echt mat te zijn.

Zoals eerdere reacties al aangeven. Een goede lederreinger gebruiken (zachtjes inborstelen met een zachte borstel) en daarna afnemen met een redelijk vochtige doek. De kans is groot dat je verbaast staat hoeveel vuil er nog vanaf komt.

Daarna uiteraard nog een conditioner sausje eroverheen en dan ervan genieten.

Gr,
Vincent
 
Phaeton W12 zei:
Swissvax is erg goed spul om je leer te reinigen. Ik ga het morgen ook weer doen. Leather cleaner en leather conditioner. Het beste leerspul dat ik ken.

+1 voor swissvax. Werkt perfect, geeft een mooi soepel resultaat en een mooie zijde matte glans.

Swissvax komt NIET bij Gliptone vandaan!!
Swissvax heeft de basis bij Coulorlock vandaan maar doen daar zelf nog wat toevoegingen bij.
 
8-())
Ik geloof dat PB Leather Stuff een beetje uit de gratie is gevallen. Als ik in topics van een jaar of zo geleden kijk dan is het Leather Stuff, Leather Stuff en nog eens Leather Stuff.

Ik heb nog een fles Leather Stuff staan waarvan ik nog niets voor mijn lederen interieur heb gebruikt (alleen voor deurrubbers). Ik wilde Leather Stuff binnenkort eindelijk eens gaan gebruiken voor de lederen delen van mijn bekleding (overige deel is Alcantara, dus daar blijf ik vanaf). Moet ik deze fles nu laten staan of is Leather Stuff nu ook weer niet zo slecht?
 
Dat was in de tijd dat we alleen nog leather stuff hadden,niet dat daar iets mis mee is,maar Carclean blijft zoekende naar betere producten,vandaar dat Gliptone in het assortiment is gekomen.
 
Met andere lederproducten heb ik geen ervaring, maar wel met Gliptone en ik vind het resultaat uitstekend. :)^ De Gentle cleaner reinigt uitstekend en de Conditioner voedt het leder goed, maakt het soepel, glanst niet en maakt het leder niet glad of vettig (mits het niet de dik in een keer wordt aangebracht).

Het geeft ook een ledergeur, die niet te sterk is. Maar dat is een persoonlijke smaak.
 
Nici zei:
8-())
Ik geloof dat PB Leather Stuff een beetje uit de gratie is gevallen. Als ik in topics van een jaar of zo geleden kijk dan is het Leather Stuff, Leather Stuff en nog eens Leather Stuff.

Ik heb nog een fles Leather Stuff staan waarvan ik nog niets voor mijn lederen interieur heb gebruikt (alleen voor deurrubbers). Ik wilde Leather Stuff binnenkort eindelijk eens gaan gebruiken voor de lederen delen van mijn bekleding (overige deel is Alcantara, dus daar blijf ik vanaf). Moet ik deze fles nu laten staan of is Leather Stuff nu ook weer niet zo slecht?
Volgend jaar lees je hetzelfde over Gliptone. :-"

De detailingmarkt vaart wel bij de "nieuw-is-beter opvatting" die de meeste mensen (waaronder ik :ja ) erop na houden.

Gewoon gebruiken dus.