• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat, welke én wanneer…

Golf8

Detailing addict
15 sep 2011
7
60
52
Goedenavond,

Na een paar jaar geleden actiever te zijn geweest in het ‘poetsen’ van mijn auto heb ik 4 jaar een leasebak gereden waar geen uitdaging aan te beleven viel…Buiten het bijwerken dan va een kras toen ik hem eindelijk in mocht leveren.

Dit deed ik met een tube el cheapo Valma scratch remover van Halfords op een grijze unilak van een Peugeot 2008. Tot mijn grote schrik kwamen er na het opbrengen met een microvezeldoek krassen in de lak! Dit heeft direct de angst voor het grondig aanpakken van mijn nieuwe trots opgeleverd…

Nu heb ik in gedachten onderstaand systeem met de hand op te gaan zetten op een Golf met Dolphin Grey metallic lak:

Poor boys world shampoo
Poor boys world claylube met medium/zachte klei
Poor boys world professional polish
Poor boys world Natty’s paste wax
Poor boys world exp pure sealant

Zou ik hiermee een goede behandeling zónder bang zijn voor krassen…

Ik hoor graag jullie mening, thanks!
3EAC36F1-C272-4F29-85A8-12AE1A1EDE5B.jpeg
079ED1B3-C2F2-48CE-8D6B-058A6793050C.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom welkom!
De shampoo is natuurlijk niet verkeerd, de manier waarop je de auto wast kan toch wel krassen veroorzaken. Eerst ontzettend goed afspoelen zodat aanhangend vuil zo veel mogelijk weg is en dan wassen met een goede washmitt.
Is de lak zo vervuild dat je moet kleien? Gebruik in ieder geval ruime hoeveelheden glijmiddel om marring te voorkomen.
Ik weet niet precies wat je met de professional polish wilt? Als je het wilt gebruiken om de lak intensief schoon te maken zijn er andere, makkelijker te gebruiken paintcleaners.
 
Welkom!
Veel glijmiddel gebruiken idd en wellicht zou je het rondje polijsten kunnen doen met een oranje monello handpad met een finishing polish(monello finale). Zo heb je nog kans dat je de lichte krassen van je doek er weer uitkrijgt. Professional polish is een Paint cleaner en doet qua correctie niet zoveel. Je zou nog kunnen overwegen om monello non Ferro(ontijzeren) op de lak te spuiten en vervolgens afspuiten. Zo heb je minder kans op marring tijdens het kleien. Dit kun je vervolgens tijdens regulier onderhoud weer gebruiken om de velgen bij te houden.
Niet bang zijn en gewoon proberen!
 
Dank je wel VolvoNeo en Martin, dit geeft wel vertrouwen en de dosis moed om er straks een mooie bescherming op te gaan aanbrengen. Vooral rondom de tips van een polish kan ik mee vooruit. Dat was inderdaad mijn afweging; geen marring maar wel een ‘cleane’ lak!

Tnx!
 
PB Professional Polish vind ik persoonlijk ook erg eenvoudig en goed werken om de lak helemaal te reinigen voor het aanbrengen van een wax;