• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat werk van de afgelopen weken

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

De afgelopen weken heb ik een aantal auto's gepoetst, maar de foto's werden niet echt geweldig dus heb toen geen verslagen gemaakt.
De auto's heb ik volgens mijn standaard stappenplan behandeld:
Wassen met Meg's NXT Shampoo
Banden en trims met Dasty ontvetten
Wielen met Meg's WB 1:4
Kleien met Meg's klei en Meg's LT
Poetsen met Autoglym SRP, excenter en groene LC light polishing pad
Poorboys Natty's Paste Wax
Trims met Meg's ASD
Ramen met Meg's NXT Glasscleaner
Wielen met Autoglym SRP
Banden met Meg's Endurance Tyre Gel
Nalopen met Meg's LT

Foto's:
Renault Clio
IMG_2230800x600.webp

IMG_2231800x600.webp

IMG_2233800x600.webp

IMG_2229800x600.webp

Mitsubishi Carisma
IMG_2308800x600.webp

IMG_2301800x600.webp

IMG_2305800x600.webp

IMG_2307800x600.webp

Chevrolet Trans Sport
IMG_2422800x600.webp

IMG_2420800x600.webp

IMG_2419800x600.webp

IMG_2408800x600.webp

IMG_2409800x600.webp

IMG_2416800x600.webp

Groeten Matthijs

Mooie resultaten :cool
Ondanks de wat bewogen foto's zie je gewoon dat een detailer aan het werk is geweest :cool
Chapeau!

Jij bent er maar druk mee geweest Matthijs, mooi werk man! Wat is dat SRP eigenlijk voor een product, heeft dit ook echt een polijstende werking of ben je de swirls en krasjes slechts op aan het vullen?

Bedankt ;)
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=100889
Dat is een guide die ik over SRP geschreven heb ;) Daar kan je er genoeg over lezen! :)

Groeten

'Slechts' een vuller dus. Je heb toch al enige ervaring met detailen volgens mij Matthijs, lijkt het je niet eens leuk om 'echt' te gaan polijsten?

Daar wou ik met de laatste auto, die Chevy net mee gaan experimenteren. Ging m'n DAP500 kapot. Had al SSR1, 2 en 3 ingeslagen.
Schroefdraad van zowel de backingplate en de machine waren zodanig versleten dat de backingplate er niet meer in wilde. Had er nog maar 10 minuten mee gepoetst!
Carclean dus een mailtje gestuurd.

Ow jee, dat is balen! :bad

Ik weet zeker dat je binnen no time een nieuwe in huis hebt, dat is bij CC normaal gesproken geen probleem. Ben benieuwd naar je bevindingen m.b.t. het polijsten. Let echter wel op met de SSR3, dat is echt een heftige compound die ik uitsluitend in de allerergste gevallen uit de kast zou trekken.

Matthijs zei:
Daar wou ik met de laatste auto, die Chevy net mee gaan experimenteren. Ging m'n DAP500 kapot. Had al SSR1, 2 en 3 ingeslagen.
Schroefdraad van zowel de backingplate en de machine waren zodanig versleten dat de backingplate er niet meer in wilde. Had er nog maar 10 minuten mee gepoetst!

Ai, vervelend! Er zijn inmiddels meer dan 200 machines verkocht en tot nu toe hebben we 2 gevallen van een defect gehad, jij bent de derde. Een andere DAP had hetzelfde probleem dat het schroefdraad niet goed op elkaar paste.

Hoewel het uitvalspercentage laag ligt, gaan we nu wel bij de fabriek navragen wat het probleem zou kunnen zijn. Ik denk een tapfoutje bij het maken van het schroefdraad in deze gevallen. Ook kan het een fout zijn in het schroefdraad van de plate. Als laatst zou het kunnen dat de steunplaat er niet helemaal recht ingeschroeft was.

In ieder geval is het probleem snel te verhelpen! We zullen in ieder geval ervoor zorgen dat je snel weer aan de slag kunt. :star

Xizer zei:
Jij bent er maar druk mee geweest Matthijs, mooi werk man! Wat is dat SRP eigenlijk voor een product, heeft dit ook echt een polijstende werking of ben je de swirls en krasjes slechts op aan het vullen?
Is vergelijkbaar met Color-X en M66. Is een AIO met vrij veel fillers.
Ik heb het jaren naar volle tevredenheid gebruikt. Als je handmatig werkt is dit een ideaal product. Een goede combi is Autoglym SRP + Collinite #476S. Als je machinaal werkt is het eigenlijk een beetje een overbodig product aangezien je de aanwezige krassen/swirls grotendeels kunt aanpakken.

Matthijs zei:
Als tijdelijk lapmiddel zou je de draad kunnen natappen met een snijplaat. Maarja het hoort eigenlijk niet. Dus Tim, morgen maar in je beste Chinees de fabriek bellen.