• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zie je hierin?

Gio

Detailing rookie
8 mei 2011
184
0
DSC_9308.webp

DSC_9307.webp

DSC_9306.webp

Ik bedoel niet: Afla Romeo 147 Distinctive, 5 deurs, 694 grigio sterling;-)
Mij lijkt het of er een rest schoonmaakmiddel oid achtergebleven is wat in de loop der tijd met de kleurlak "getrouwd" is?

Linker achterlamp/remlamp.
Daarnaast aan de binnenkant de achterknipperlamp.
Portiergreep.
stukje hoedenplank.
Deurrubber portiergreep.
Zwart kunstof.
Afdichtrubber kofferbak klep.
Poetsdoekje.
Een of andere tas.
En een iets wat andere kleur

Verder eigenlijk geen vreemde dingen die ik ook niet zou weten.

Wat ik wel weet, is dat mijne niet is getrouwd met zo'n rare vlek.

Ik zie een witte waas......verder is het gokken.
Het kan op de lak zitten,in de lak zitten, onder de blanke lak....:weetniet
Een of ander product zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn...:weetniet
Het eerste wat in mij opkwam bij het zien van de foto's is dat het een beetje lijkt alsof er slordig gewetsand werd zonder polijsten nadien.

Nee dit is gepolijst en volgens mij zit het in de kleur laag en is er niks mis met de blanke lak. Ik ben slechts benieuwd naar wat dit heeft kunnen veroorzaken. Lakdikte geeft ongeveer af fabriek waardes dus slecht wetsanden lijkt me niet de oorzaak.

Toevallig.....deze avond vroeg iemand mij eens naar een doffe plek in zijn lak te kijken, op nagenoeg dezelfde plaats als op de foto en ziet er zowat hetzelfde uit, wel een ander merk wagen.
De eigenaar had het probleem reeds voorgelegd aan zijn garagist, die heeft de plek plaatselijk gepolijst (duidelijk zichtbaar aan de beschadigingen aan de trims en de polijstpasta die nog tussen de kier van het kofferdeksel zit :-& ),volgens de eigennaar was het na het polijsten eventjes minder zichtbaar maar het kwam terug.
Verdere eigenaardigheid: als je erover wrijft met je vinger lijkt de dofheid even te verdwijnen, om even snel terug te komen. :weetniet
Ik heb de plek enkel nog visueel kunnen inspecteren, het leek mij onder de blanke lak te zitten....als het past zet ik er eens een lakdiktemeter op en probeer wat dingen uit.....maar eigenlijk vrees ik ervoor.

Mocht er een oplossing voor dit probleem uit de bus komen, lees ik het graag...:ja