• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn jullie ervaringen met de Tornador Gun?

Technics

Detailing rookie
18 dec 2012
32
0
Hierbij mijn ervaring.
Wel wat liters lucht nodig.
Heel degelijk, makelijk voor de motorruimte, niet te nat.
Ook gemakkelijk in gebruik voor auto-tapijten, de plastieke onderdelen.

Ben er heel tevreden van.

Laatst bewerkt door een moderator:
hier een filmpje van 1 van de vele toepassingen.

Ik gebruik het voor de motorruimte, deurpanelen, vloertapijt, deurstijlen.

Je straalt het dus schoon door een reinigingsmiddel op hoge druk tegen het oppervlak te knallen? Ziet er wel aardig uit.

Beschrijving

Dit Tornador-pistool is een pneumatisch zuig- en blaaspistool. Het verneveld zowel lucht- en reinigingsmiddelen zeer fijn onder hoge druk. In de uitlaat opening, is er een dunne luchtslang, die spiraalvormig roteert. Het ontsnappende luchtmengsel wordt veroorzaakt een tornado-effect, die met extreem grote kracht vuildeeltjes oplost van het oppervlak. Dit gebeurt zonder beschadiging.

De Tornador-GUN is ideaal voor alle moeilijk te bereiken plekken:
• openingen, instrumentenpanelen
• tussen de zitplaatsen, tracks
• emblemen, kentekenplaten (na autowassen)
• vulopeningen, spleten, rillen
• sleuven, deur opslagbakken

Maximale reiniging veroorzaakt door:
• Vingerafdrukken van de mechanica (headliner, stoelen en suède)
• Hardnekkige stofdeeltjes
• Chocolade resten
• Voetafdrukken op de rugleuning
• Sstrooizout vlekken op tapijten, uitwerpselen van vogels enz. op cabriodaken

Voordelen van toepassing:
Het belangrijkste voordeel is het gebruiksgemak en de hoge mate van efficiency. Binnen enkele seconden is het probleem opgelost zelfs bij de moeilijkste ruimten. De ultrafijne micro-verneveling verwijdert met het juiste wasmiddel de meest hardnekkige vuil veilig en effectief.

Heb je nog meer producten die je op dit forum wil komen promoten Technics?
Niet voor het één of ander maar gisteren beveel je hier Alto hogedrukreinigers aan en nu weer Tornadors.
Als je helemaal onafhankelijk bent vind ik het prima maar 2 gratis reclames in twee dagen is wel opvallend.

Is al eerder aan bod gekomen ( twijfel alleen of hier was, in elk geval zeker op een ander forum ): je blaast de gehele bende door de auto en God mag weten waar je het allemaal heen stuurt:
dwars door alle kieren en gaten / op plaatsen achter de consoles en daarbij verplek je het alleen en haalt het feitelijk niet weg.
Je zal daarbij een hele goede compressor voor nodig ( las iets van minimaal 300 liter per minuut met 8 bar ! ).

M-us ( op ander forum ) zei:
In mijn ogen: veel druk + veel vloeistof ( op verkeerde plaatsen ) = vragen om ellende.

Iets ongenuanceerder: je blaast als een mongool alle vloeistof en vervuiling dwars door je gehele auto heen zonder jezelf af te vragen waar het heengaat en wat je naar de klote helpt.

Wielkasten of losse voetenmatten zou een optie zijn maar een HD of een extractor doen net zo'n goed werk.
Daarbij maakt de extractor het geheel niet ook alleen diep schoon, hij zuigt het water ook voor 99% weer op.

Technics;309169 zei:
makelijk voor de motorruimte, niet te nat.
Gebruik ik een broesstraal, diverse kwasten, borstels en apc voor

Technics zei:
voor auto-tapijten
Gebruik ik een extractor en apc+ voor

Tecnics zei:
de plastieke onderdelen.
gebruik een doek en apc voor

En daarbij, het valt me op dat alleen de Belgen dit apparaat gebruiken, ze zijn er helemaal lyrisch van en waarom? Beats me :weetniet
Dat gehannes met een compressor, slangen enz. bevalt me totaal niet.

Het was maar een vraag.
Aangezien hier ik België er meer gebruik van gemaakt word.
Wou even de mening van iemand anders horen.

Extractor gebruik ik nu ook wel meer voor de binnenkant.
Maar voor motorruimte en deuropeningen blijf ik toch bij de tornador.

inderdaad, we kunnen wel aankomen zetten met hoe wij het doen en het product dat we totaal niet kennen de grond in boren. De TS heeft een goede ervaring ermee en vraagt wat wij er van vinden. :-)^

Wel jammer dat mensen die hem nog nooit serieus gebruikt hebben al meteen een hele duidelijke mening hebben...

Ik heb er al 2 jaar een, en ik wil er niet meer zonder, is niet ideaal voor alles, maar voor het gros van de zaken echt wel zeer goed bruikbaar naar mijn mening.
Gebruik hem met beleid en logisch verstand, en je hebt er veel plezier van. Het is geen vervanger van de stofzuiger/extractor/doek met apc, maar wel een zeer welkome aanvulling voor bepaalde handelingen.

Ik kan hier verder wel een heel verhaal gaan typen waarom ik het zo makkelijk vind om hem te gebruiken, maar ik krijg daar meer het gevoel bij dat ik me aan het verdedigen ben, en daar heb ik nu even geen behoefte aan, dus ik zal dit topic niet verder "vervuilen"

Johan heeft er ook veel mee gewerkt en die was er ook goed over te spreken.
Voor een particulier misschien iets minder interessant vanwege de hoge prijs en de noodzaak van een kompressor.
Het is ook niet iets wat je elke keer gebruikt voor je eigen auto.

[modNiet onnodig quoten aub[/mod]

Hier geef ik je gelijk in. Het is niet goedkoop. Zware compressor nodig.
Zowel positieve als negatieve reacties altijd interessant wat de rest denkt.

Dibbuz? Heeft u er ooit meegewerkt?

Ikzelf heb er nog niet mee gewerkt maar als ik de kans krijg zal ik het zeker niet nalaten het lijkt mij voor een professional een goede aanvulling.

Technics;309169 zei:
Ben er heel tevreden van.Iemand hier nog ervaring mee?

Zelf heb ik er geen ervaring mee , maar ik ken wel iemand die dit wel heeft en die heeft er al enkele versleten zelfs .

Voor oa dakhemels/motorruimte is dit een wel erg leuk/goed ding en je hebt al zo'n toestel voor +- 140€ (promo of GB )
Je kan er zelfs je velgen mee proper krijgen zonder te schrobben
Vooral voor diegenen die al een compressor hebben denk ik wel dat het een aanwinst kan zijn , ook al zal je dan wat tussenpozen moeten inlassen tijdens het werken ermee.
Ik zie mezelf nog wel zo'n ding kopen in de toekomst (die compressor heb ik al :-d )

Heb nu een aantal keren zo'n Tornador aan het werk gezien en ben er wel over te spreken.
Wil er zelf ook een gaan aanschaffen alleen ben ik nog op zoek naar een juiste/passende compressor.

Suggesties mbt de compressor hoor/zie ik graag.

Werkt snel, indien voldoende druk(!), op vloermatten zonder ze nat te hoeven maken. Maakt wel véél herrie.

Er zijn diverse versies in omloop, niet allemaal even stevig:idee
Let ook op de aansluing...

Lijkt een beetje op de werking van een HD vuilfrees.
Waarbij de waterstraal ook een slingerende beweging maakt.

heeft 188liter/minuut nodig
constante druk van tussen de 5a8 bar.
Dit is misschien een nadeel, de extra kosten van een compressor.